• Home
  • خدمات امنیت شبکه و امنیت اطلاعات

خدمات امنیت شبکه و امنیت اطلاعات

خدمات امنیت شبکه

خدمات امنیت شبکه و اطلاعات

ارائه‌ خدمات امنیت شبکه و فروش و پشتیبانی محصولات امنیتی شرکت پیشگام رایانه جهت تامین نیازهای کامل مشتریان خود در زمینه امنیت اطلاعات با ارائه‌ خدمات تخصصی در زمینه‌های مشاوره و طراحی، اجرا و پیاده سازی و همچنین بهینه سازی زیرساخت امنیتی شبکه‌های کامپیوتری فعالیت میکند. کلیه خدمات امنیت شبکه کامپیوتری نرم افزاری و سخت افزاری در پیشگام رایانه عرضه می شود. در صورت نیاز به امنیت سیستم کامپیوتری و امنیت اطلاعات شبکه می توانید با پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید. نیروهای متخصص ما آماده ارائه هرگونه خدمات امنیتی شبکه شرکت ها و سازمان ها به مشتریان گرامی هستند. در صورتی که نیاز به خدمات یک شرکت امنیت شبکه در تهران و کرج داشتید می توانید با پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید.

امنیت شبکه

خدمات شبکه و امنیت شبکه به شرکت ها و سازمان ها کمک می کند تا از اطلاعات خود محافظت کنند. شبکه های امنیتی شرکت، راه نفوذ هکرها و بدافزارها را می بنند و از دسترسی آن ها به اطلاعات امنیتی و حیاتی سازمان جلوگیری می کنند. امنیت سیستم های کامپیوتری کمک می کند تا اطلاعات سازمان ها و شرکت ها ایمن بماند. پیشگام رایانه با ارائه راهکار و خدمات امنیت شبکه آماده ارائه خدمات امنیت شبکه های کامپیوتری به شرکت ها و سازمان های خصوصی و غیر خصوصی است. در صورت تمایل به دریافت خدمات امنیتی شبکه می توانید با شماره تلفن 02157801000 با شرکت پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید.

خدمات امنیت شبکه

امنیت شبکه مجموعه قوانین و پروتکل هایی است که برای محافظت از داده ها در سطح نرم افزاری و سخت افزاری به کار گرفته می شود. روش های امنیت شبکه به امنیت اطلاعات در شرکت ها و سازمان ها کمک می کند تا در مقابل نفوذ و از دست دادن اطلاعات ممانعت کند. در جهتی دیگر شرکت پیشگام رایانه با تهیه و توزیع و پشتیبانی از محصولات امنیتی روز دنیا شرکت‌ها و سازمان‌ها را در تامین نیازهای امنیتی یاری میدهد. برای دریافت مشاوره می توانید با پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید. پیشگام رایانه آماده ارائه راهکارهای امنیتی به شرکت ها و سازمان ها برای حفاظت از بستر شبکه و اطلاعات است.
 
خدمات امنیت شبکه اصطلاحی گسترده است که بسیاری از فناوری ها ، دستگاه ها و فرایندها را در بر می گیرد. در ساده ترین اصطلاح ، مجموعه ای از قوانین و تنظیمات است که برای محافظت از یکپارچگی ، رازداری و دسترسی شبکه ها و داده های رایانه ای با استفاده از هر دو فناوری نرم افزار و سخت افزار طراحی شده است. هر سازمانی ، صرف نظر از اندازه ، صنعت و زیرساخت ها به درجاتی از راه حل های امنیتی شبکه نیاز دارد تا بتواند خود را از فضای رو به رشد تهدیدات سایبری در طبیعت امروزه محافظت کند.
 
خدمات امنیت شبکه

خدمات امنیت شبکه های کامپیوتری

 از جمله خدماتی که شرکت پیشگام رایانه به مشتریان گرامی خود ارائه می دهد، خدمات امنیت شبکه های کامپیوتری است. این خدمات شامل بخش های نرم افزاری، سخت افزاری و آموزش به پرسنل می شود. نیروهای متخصص ما به صورت کامل شبکه شما را بررسی کرده و حفره های امنیتی را بسته و راه های مقابله با حملات و نفوذ را برای شبکه شما پیاده سازی می کنند.
 
معماری شبکه های کامپیوتری امروزی پیچیده است و با تهدیدی روبرو است که همیشه در حال تغییر است. مهاجمانی که همیشه در تلاشند آسیب پذیری ها را پیدا کنند و از آنها سو استفاده کنند. این آسیب پذیری ها می توانند در تعداد زیادی از مناطق از جمله دستگاه ها ، داده ها ، برنامه ها ، کاربران و مکان ها وجود داشته باشند.
 
به همین دلیل ، امروزه ابزارها و برنامه های مدیریت امنیت شبکه بسیاری در حال استفاده هستند که تهدیدات و سوء استفاده های فردی و همچنین عدم رعایت مقررات را برطرف می کنند. هنگامی که فقط چند دقیقه قطعی و از کار افتادگی شبکه باعث ایجاد اختلال گسترده و آسیب رساندن به خط و اعتبار یک سازمان می شود ، ضروری است که این اقدامات حفاظتی رعایت شوند.
 
خدمات امنیت شبکه های کامپیوتری

امنیت شبکه چیست؟

امنیت شبکه یک سیاست در سیستم شبکه های کامپیوتری برای تضمین امنیت دارایی های سازمان، منابع نرم افزاری و سخت افزاری آن است. اصطلاح امنیت شبکه نیز بر نظارت و کنترل دسترسی غیرمجاز، سوء استفاده و هرگونه تغییر ناخواسته در سیستم شبکه کامپیوتر تاکید دارد. رایج ترین فرآیند احراز هویت که در شبکه های کامپیوتری انجام می شود، اختصاص یک شناسه کاربری و رمز عبور انحصاری به کاربر برای احراز هویت و دسترسی به منابع شبکه است.
 

امنیت شبکه یک اصطلاح گسترده است که بسیاری از فن آوری ها، دستگاه ها و فرآیندهای مختلف را در بر می گیرد. امنیت شبکه مجموعه ای از قوانین و تنظیمات است که برای محافظت از یکپارچگی، حریم خصوصی و دسترسی به شبکه ها و داده های رایانه ای با استفاده از فناوری های نرم افزاری و سخت افزاری طراحی شده و به اجرا درآمده است.

 

در واقع امنیت شبکه به حفاظت از زیرساخت شبکه در برابر هرگونه دسترسی غیرمجاز، سوء استفاده از اطلاعات یا سرقت اشاره دارد. این شامل ایجاد زیرساخت برای دستگاه‌ها، برنامه‌ها، کاربران و برنامه‌ها به شیوه‌ای امن است. استفاده از مفاهیم و برنامه های کاربردی امنیت شبکه بسیار مهم است و به حفظ اطلاعات مهم و حیاتی کمک می کند.

تنها چند دقیقه قطع شبکه می تواند باعث اختلال گسترده و آسیب های گسترده به سازمان شود، بنابراین اقدامات امنیتی ضروری است. هر سازمان، صرف نظر از اندازه، صنعت یا زیرساخت، به درجاتی از راه حل های امنیتی شبکه برای محافظت از خود در برابر تهدیدات سایبری مختلف نیاز دارد.

 

امنیت شبکه چیست

دفاع از امنیت شبکه های کامپیوتری

امنیت شبکه به فناوری ها، فرآیندها و سیاست های مورد استفاده برای دفاع از هرگونه شبکه، ترافیک شبکه و دارایی های قابل دسترسی به شبکه در برابر حملات سایبری، دسترسی غیرمجاز و از دست رفتن داده ها اطلاق می شود. هر سازمانی، از مشاغل کوچک گرفته تا بزرگترین شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات، در هر صنعت به امنیت شبکه برای محافظت از دارایی ها و زیرساخت های مهم از سطح حمله ای که به سرعت در حال گسترش است، احتیاج دارد.

 

امنیت شبکه باید با رویکرد لایه ای از بسیاری از لبه های شبکه و همچنین داخل شبکه محافظت کند. آسیب پذیری در همه جا وجود دارد، از دستگاه ها و مسیرهای داده گرفته تا برنامه ها و کاربران. از آنجا که سازمانها با تهدیدات بالقوه زیادی روبرو هستند، صدها ابزار مدیریت امنیت شبکه نیز وجود دارد که برای رفع تهدیدات یا سوء استفاده های فردی یا کمک به سایر نیازهای زیرساختی مأموریت مهم مانند انطباق مداوم با آنها طراحی شده است. سازمان ها باید با استفاده از رویکردی پلتفرم که اولویت ادغام و اتوماسیون است، راه حل های امنیتی شبکه را که بسیاری از تهدیدها را پوشش می دهد اولویت قرار دهند.

خدمات امنیت

امنیت شبکه اصطلاحی گسترده است که بسیاری از فناوری ها، دستگاه ها و فرآیندها را در بر می گیرد. در ساده ترین اصطلاح، خدمات امنیت مجموعه ای از قوانین و تنظیمات است که برای محافظت از یکپارچگی، رازداری و دسترسی شبکه ها و داده های رایانه ای با استفاده از هر دو فناوری نرم افزار و سخت افزار طراحی شده است. استفاده از هر دو فناوری سخت افزاری و نرم افزاری در کنار هم باعث می شود تا شبکه به بیشترین حد امنیت خود برسد.
 
این کار می تواند به صورت نرم افزاری، سخت افزاری و یا آموزش افراد صورت بگیرد. برخی از نرم افزارها و آنتی ویروس ها برای حفاظت از سیستم ها و شبکه کاربرد دارند و جلوی انواع ویروس ها و تروجان ها را می گیرند. دستگاه های امنیتی ترافیک مازاد را مسدود می کنند. فایروال ها، دستگاه های اسکن آنتی ویروس و دستگاه های فیلتر کننده محتوا نمونه هایی از این دستگاه ها هستند. در بخش آموزش نیز به افراد آموزش های کافی داده می شود تا از اشتباهات انسانی پرهیز کنند و راه های نفوذ و حمله های مهندسی شده را بشناسند و فریب نخورند.
 
خدمات امنیت

امنیت شبکه و اطلاعات

امنیت شبکه اصطلاحی گسترده است که بسیاری از فناوری ها، دستگاه ها و فرآیندها را در بر می گیرد. در ساده ترین اصطلاح، مجموعه ای از قوانین و تنظیمات است که برای محافظت از یکپارچگی، رازداری و دسترسی شبکه ها و داده های رایانه ای با استفاده از هر دو فناوری نرم افزار و سخت افزار طراحی شده است. خدمات امنیت شبکه در حقیقت سرویس هایی است که به صاحبین شبکه برای حفظ و پایداری امنیت شبکه داده می شود. این خدمات می تواند در قالب نرم افزاری یا سخت افزاری و یا هر دو حالت باشد. معمولا سرویس های امنیت شبکه شامل فرآیند های نرم افزاری و سخت افزاری برای محافظ از زیرساخت شبکه، بسترهای انتقال و اطلاعات مبادله شده است. در نتیجه یک بستر امن برای رایانه ها، کاربران و برنامه ها ایجاد می شود.
 

امروزه امنیت اطلاعات و داده ها به عنوان بزرگترین چالش در عصر فناوری اطلاعات محسوب می شود و حفاظت از اطلاعات و شبکه ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. سرویس های امنیتی شبکه برای محافظت از زیرساخت های داخلی سازمان و دستگاه های متصل در برابر دسترسی های غیرمجاز، سوء استفاده و حملات سایبری طراحی شده اند. ارائه دهندگان خدمات امنیت شبکه به طور کامل ساختار شبکه را بررسی کرده و امنیت اینترنت و اینترانت را ارزیابی می کنند. در مرحله بعد، آنها از این اطلاعات برای پیاده سازی فایروال یا سایر اقدامات امنیتی متناسب با نیاز مشتری استفاده می کنند.

امنیت شبکه و هک

استفاده از اینترنت به شدت افزایش یافته است، زیرا ما حتی فعالیت های روزمره خود را به سمت دیجیتالی شدن کامل پیش می بریم. با توجه به افزایش استفاده از اینترنت، هکرها و مهاجمان نیز فعال تر می شوند و سیستم شبکه ما به تعداد حملات ویروسی بیشتری مواجه است.

اساساً نیاز به امنیت شبکه انجام دو کار است، اول ایمن سازی اطلاعات از هرگونه دسترسی غیرمجاز و دوم تامین امنیت داده های ذخیره شده در رایانه شخصی یا لپ تاپ نه تنها برای یک شبکه فردی بلکه در شبکه های اشتراکی یا عمومی.

 

امنیت شبکه و هک

لایه های امنیتی شبکه

امنیت شبکه های کامپیوتری چندین لایه دفاعی را در لبه و داخل شبکه کامپیوتر ترکیب می کند. هر لایه امنیتی در شبکه، سیاست ها و کنترل های مختلفی را اجرا می کند. کاربران مجاز به تمام منابع شبکه دسترسی دارند، اما از ورود افراد مخرب به شبکه و ایجاد تهدید برای اطلاعات جلوگیری می کنند.

مهمترین مبنای امنیت شبکه چیست؟

حفاظت: اولین و مهمترین نکته در نگهداری یک شبکه، حفاظت از آن است. تمام سیستم های کامپیوتری خود را در بالاترین سطح امنیتی شبکه پیکربندی کنید.

تشخیص: پس از راه اندازی شبکه، باید به طور مرتب شبکه را بررسی و آنالیز کرد تا در مراحل اولیه، مشکلی وجود داشته باشد و از آسیب دیدگی شبکه جلوگیری شود.

اقدام: پس از تشخیص مشکل در شبکه، باید سریعا اقدامات لازم را انجام داده و مشکل را برطرف کنید. حل مشکل شبکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید به سرعت انجام شود.

مثلث امنیت شبکه چیست؟

مثلث امنیت شبکه یا CIA از اصطلاحات Confidenciality، Integrity و Availability گرفته شده است. این مدل برای ایجاد امنیت اطلاعات در یک شبکه معرفی و استفاده می شود. این سه مولفه، اجزای اصلی امنیت شبکه هستند.

محرمانه بودن: مجموعه ای از اقدامات که به افراد غریبه اجازه دسترسی به اطلاعات سیستم را نمی دهد.

یکپارچگی: این مولفه برای اطمینان از انتقال صحیح داده ها انجام می شود تا داده های ارسالی به درستی و بدون تغییر به مقصد برسد.

در دسترس بودن: مجموعه ای از فعالیت هاست که باعث می شود شبکه همیشه در دسترس باشد و بدون مشکل کار کند.

 

لایه های امنیتی شبکه

مدیریت امنیت شبکه

مدیریت شبکه به گونه ای که توانایی مقابله با تمامی احتمالات حملات شبکه و مشکل ویروس و رفع آنها را داشته باشد به مدیریت امنیت شبکه معروف است. مدیریت امنیت در هر شبکه، اعم از شبکه های عمومی یا خصوصی، مجموعه ای از سیاست ها و رویه های امنیتی است که برای محافظت از شبکه در برابر دسترسی غیرمجاز، محرومیت از سرویس کامپیوتری، از دست رفتن اطلاعات، وقفه در اجرا و غیره به عنوان مدیریت امنیت شبکه شناخته می شود. همچنین بر نظارت شبانه روزی شبکه برای جلوگیری از حملات ویروسی سیستم و هرگونه سوء استفاده یا تغییر در پایگاه داده تاکید دارد.

 

بهترین راه برای مدیریت امنیت استفاده از آنتی ویروس و نرم افزارهای ضد بدافزار پیشرفته و به روز رسانی سیستم در فواصل زمانی معین است.

 

مدیریت امنیت شبکه شامل قوانین و رویه‌های مختلفی است که توسط مدیران شبکه برای اطمینان از عدم دسترسی کاربران غیرمجاز اتخاذ شده است. امنیت شامل مجموعه ای از سیاست هاست که دسترسی را محدود می کند. این فرآیند شبکه را ایمن می کند و از عملیات شبکه محافظت و مدیریت می کند. شکل اصلی امنیت شبکه این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که رمز عبور یا شناسه خود را برای دسترسی به افراد توزیع کنند. مدیران شبکه کنترل می کنند و باید کاربرانی را که می توانند به داده های شبکه دسترسی داشته باشند را تعیین کنند. سپس به این کاربران یک رمز عبور یا شناسه ورود برای دسترسی به اطلاعات و برنامه های تحت کنترل خود ارائه می شود. بسته به نیاز شبکه می توان شبکه ها را هم به صورت خصوصی و هم برای عموم آزاد تنظیم کرد.

 

مدیریت امنیت شبکه

کنترل دسترسی امنیت شبکه

کنترل دسترسی نوعی کنترل امنیتی شبکه است که تقریباً همه با آن آشنا هستند. اکثر مردم این روزها از رمز عبور برای ورود به رایانه استفاده می کنند، احتمالاً همین چند دقیقه پیش. ممکن است از رمز عبور برای دسترسی به یک شبکه، یک برنامه یا یک فایل استفاده کرده باشید. یک فرد متوسط حداقل 10 رمز عبور برای ردیابی دارد. پیاده سازی کنترل دسترسی به چهار بخش تقسیم می شود: شناسایی، احراز هویت، مجوز، و حسابداری (IAAA). این فرآیند هویت کاربر را از طریق یک شناسه منحصربه‌فرد مانند شناسه کاربری، نام کاربری یا شماره حساب تأیید می‌کند.

 

سیستم هویت کاربر را با تأیید اعتباری که توسط کاربر شناخته شده است مانند نام کاربری و رمز عبور احراز هویت می کند. یا ممکن است در اختیار کاربر باشد، مانند کارت شناسایی یا رمز عبور یکبار مصرف. پس از اینکه سیستم یک کاربر را تأیید کرد، مجوز فرآیند اعطای مجوز دسترسی است.

تقسیم بندی امنیتی شبکه

تقسیم‌ بندی امنیتی شبکه، شبکه را به بخش‌های منطقی کوچک‌تر تقسیم می‌کند تا کنترل‌ها را بتوان در بین آن‌ها اضافه کرد. این باعث افزایش عملکرد و بهبود امنیت می شود. شبکه‌های محلی مجازی (VLAN) یک روش تقسیم‌بندی شبکه رایج هستند که هم به صورت پیشفرض یا با استفاده از زیرساخت ابری انجام می‌شوند. هنگامی که برای ابر استفاده می شود، آنها را ابرهای خصوصی مجازی (VPC) می نامند.

امنیت محیطی شبکه

شبکه سنتی در یک مرکز داده فیزیکی دارای یک محیط کاملاً مشخص بود. این نقطه ای بود که مرکز داده با دنیای خارج ارتباط داشت. امروزه، تعریف محیط سخت‌تر است، اما هنوز هم از همان فناوری استفاده می‌کنیم. امنیت محیطی شبکه شامل فایروال ها (FW)، سیستم های تشخیص نفوذ (IDS) و سیستم های پیشگیری از نفوذ (IPS) می شود. وقتی محیطی را تعریف می کنید، باید مشخص کنید که چه داده ها، صداها و ویدیوهایی مجاز به عبور هستند. هنگامی که متوجه شدید چه نوع ترافیکی باید جریان داشته باشد، مکانیسم های کنترلی را می توان بر اساس آن پیکربندی کرد.

رمزگذاری و امنیت شبکه

رمزگذاری محرمانه بودن و یکپارچگی داده ها را در حال انتقال یا در حالت استراحت با تبدیل آن ها به رمز و با استفاده از یک کلید تضمین می کند. رمزنگاری متقارن و نامتقارن دو نوع اساسی رمزگذاری هستند.

 

مصریان باستان از رمزگذاری متقارن برای اهداف محرمانه استفاده می کردند. امروزه ما از همین مفهوم استفاده می کنیم، اما از الگوریتم های بسیار پیچیده تری استفاده می کنیم. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک جلسه بانکداری آنلاین را محرمانه نگه دارید، آن را با رمزگذاری متقارن رمزگذاری کنید. برای اطمینان از صحت وب سایت بانکی، از رمزگذاری نامتقارن برای تبادل امن کلیدها برای رمزگذاری متقارن آن جلسه استفاده می کنید.

 

Hashing از یک الگوریتم برای تولید یک رشته با طول ثابت از کاراکترهای تصادفی با تبدیل پیام یا داده اصلی به یک مقدار کوتاه استفاده می کند. این به عنوان کلیدی برای اطمینان از یکپارچگی همان پیام یا داده عمل می کند. الگوریتم های هش راهی برای تأیید صحت یک ارتباط هستند. به همین سادگی خواندن این جمله است. از کجا مطمئن هستید که این همان چیزی است که در آن تایپ شده است؟ آیا به طور تصادفی یا بدخواهانه تغییر کرده است؟

 

الگوریتم های هش برای اثبات اینکه حروف یا بیت ها به طور تصادفی تغییر نکرده اند استفاده می شود. داشتن هش محافظت شده با رمزگذاری به شما کمک می کند تا بدانید که یک هکر به طور مخرب متن را تغییر نداده است. هش به طور گسترده ای برای ذخیره ایمن رمزهای عبور، نظارت بر فایل ها و اطمینان از یکپارچگی ارتباطات استفاده می شود.

سیستم های امنیتی شرکتی

کسب و کارهای کوچک و شرکت های خصوصی معمولاً به یک فایروال استاندارد و یک سیستم اساسی برای مدیریت تهدید نیاز دارند. نرم افزار استاندارد ضد ویروس یا برنامه ضد جاسوس افزار نیز سرمایه گذاری خوبی برای شبکه های تجاری کوچک است. مدیران همچنین باید از یک رمز عبور قوی و بالاترین تنظیمات امنیتی پشتیبانی شده توسط دستگاه های بی سیم استفاده کنند. صاحبان مشاغل کوچک باید نام SSID پیش فرض شبکه را تغییر دهند و عملکرد پخش SSID را غیرفعال کنند زیرا کاربران معمولی تمایل دارند از این عملکرد استفاده نکنند.

سیستم امنیتی شبکه سازمان

یک سیستم امنیتی شبکه دولتی باید دارای یک پروکسی و فایروال قوی باشد تا از دسترسی غیرمجاز داخلی و خارجی جلوگیری کند. این سیستم شبکه باید حاوی نرم افزار آنتی ویروس و رمزگذاری بسیار قوی باشد. علاوه بر این، مدیران باید اطمینان حاصل کنند که سخت افزار در مناطق ایمن ذخیره می شود. برای شبکه‌های دولتی، کاربران باید یک شبکه خصوصی را پیاده‌سازی کنند که مخصوص میزبان‌های شبکه است تا آن شبکه خصوصی از دید کاربران دیگر دیده نشود. سیستم‌های دولتی همچنین باید دارای سرورهای وب باشند که در DMZ و محدوده بی‌سیم امن میزبانی می‌شوند.
 
یک مدیر شبکه باید نیازهای مدیریت امنیت شبکه را تعیین کند. کسب و کارهای کوچک فقط به یک سیستم امنیتی استاندارد نیاز دارند در حالی که یک کسب و کار یا شرکت بزرگ ممکن است به منابع امنیتی اضافی برای جلوگیری از کاربران یا حملات غیرمجاز نیاز داشته باشد.

خدمات پیشگام رایانه در حوزه‌ی امنیت شبکه شامل موارد ذیل می باشد

خدمات امنیت شبکه
  • خدمات مشاوره و طراحی
  • طراحی زیر ساخت امنیتی شبکه LAN ، WAN، DMZ ، Server Farmو اینترنت
  • طراحی و تعریف Policy های امنیتی مرتبط با سرویس‌های شبکه ای و امنیتی
  • طراحی سیستم‌های IP/IDS جهت تشخیص و جلوگیری از حملات شبکه
  • طراحی مرکز مدیریت و آنالیز امنیتی شبکه SOC
  • راه اندازی مراکز جمع آوری یکپارچه رخداد و وقایع امنیتی
  • طراحی زیر ساخت ایمن در جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به منابع شبکه ای
  • طراحی سیستم‌های نظارت و Auditing در استفاده از منابع شبکه توسط کاربران
  • ظرفیت‌سنجی شبکه و ارائه پیشنهاد در انتخاب تجهیزات Firewall ، UTMو IPS
  • طراحی و مشاوره زیر‌ساخت مراکز داده خدمات اجرا و پیاده سازی
  • پیاده سازی تجهیزات امنیت شبکه شامل فایروال و IPS
  • نصب و تنظیم و tuningتجهیزات UTMو IPS
  • نصب ، راه اندازی و tuning تجهیزات WAF در ایجاد امنیت سرور‌های وب
  • ایجاد بستر‌های ایمن ارتباطی مبتنی بر راه کار‌های مبتنی پروتکل IPsec
  • آزمایش و تست میزان استحکام سازی و کاربری تجهیزات امنیتی شبکه
  • طراحی و راه اندازی راه کار‌های نظارت و آنالیز ترافیک شبکه
  • Cisco, Fortinet, Juniper, Sourcefire

بهینه سازی

  • بهینه‌سازی معماری امنیتی تجهیزات شبکه
  • بازبینی و بهینه سازی تنظیمات تجهیزات امنیتی شامل Firewall ، IPS/IDS و UTM
  • امکان سنجی و بازبینی سیاست‌های امنیتی تجهیزات امنیتی و اصلاح انها
  • مقاوم سازی زیر ساخت‌های امنیت شبکه Cisco, Fortinet, Juniper, Sourcefire

سیستم تشخیص نفوذ و پیشگیری

برخلاف فایروال ها، یک سیستم تشخیص نفوذ و پیشگیری (IDPS) شبکه را از نظر فعالیت های مخرب، گزارش و پاسخ به حوادث امنیتی شبکه و تهدیدات احتمالی نظارت می کند. فایروال به دنبال ترافیک مورد نظر می گردد و بقیه را مسدود می کند. یک سیستم تشخیص نفوذ (IDS) به دنبال ترافیکی است که نباید وجود داشته باشد. تمرکز آن بر یافتن ترافیک از یک هکر یا دیگر بازیگران شرور است. با پیشرفت تکنولوژی، کسی باید یک سوال خوب پرسیده باشد: اگر می دانیم ترافیک از طرف یک هکر است، چرا فقط آن را در گزارش ثبت می کنیم؟ چرا به محض شناسایی آن ترافیک را کنار نمی گذاریم؟ از آنجا، فناوری به سیستم های پیشگیری از نفوذ (IPS) پیشرفت کرد.

 

یک IPS در طبیعت فعال است. وقتی متوجه می شود که ترافیک عبوری از طرف یک هکر است، اقدامی انجام می دهد و آن ترافیک را از بین می برد. به نظر می رسد این یک طرح درخشان است. در دنیای واقعی، این سیستم ها برای تنظیم صحیح پیچیده هستند. اگر آنها به درستی تنظیم نشده باشند، ترافیک خوب را کنار می گذارند و ترافیک هکرها را وارد می کنند. بنابراین، بیشتر کسب‌وکارها در IDS متوقف می‌شوند و گزارش‌ها، مدیر رویداد اطلاعات امنیتی (SIEM) و برنامه‌ها و تیم‌های واکنش به حادثه را در اختیار دارند.

شبکه خصوصی مجازی برای امنیت شبکه

یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) از محرمانه بودن داده ها هنگام عبور از شبکه شما محافظت می کند. هسته VPN رمزگذاری است، اگرچه از احراز هویت نیز استفاده می کند. سه گزینه رمزگذاری برای VPN وجود دارد، به خصوص برای برنامه هایی که کاربران روی لپ تاپ یا تلفن خود دارند تا از راه دور به دفتر متصل شوند. سه گزینه IPSec، SSL/TLS و SSH هستند. این سه پروتکل رمزگذاری برای سایر برنامه ها نیز استفاده می شود.

 

IPSec یک پروتکل رمزگذاری است که می تواند در هر سناریویی مورد استفاده قرار گیرد زیرا در لایه 3 مدل Open System Interconnect (OSI) از سازمان استاندارد بین المللی (ISO) کار می کند. لایه 3 لایه شبکه ای است که داده ها، صداها یا ویدیوها را به مقصد شبکه صحیح خود می رساند. بنابراین، اگر IPSec را اضافه کنید، داده های شما را در قالب رمزگذاری شده و محرمانه به مقصد می رساند. یکی از کاربردهای رایج غیر از VPN برای اتصال سایت به سایت بین مکان های تجاری است.

 

امنیت لایه حمل و نقل (TLS) ارتقاء به SSL است. اگر مالکیت آن در سال 1999 از Netscape به گروه ضربت مهندسی بین المللی (IETF) منتقل نمی شد، SSL 4.0 نامیده می شد. TLS یک گزینه رمزگذاری برای VPN ها و همچنین برای هر اتصال مبتنی بر وب فراهم می کند. این اتصالات می تواند یک اتصال مبتنی بر مرورگر به بانک، آمازون یا هر سایت دیگری باشد که در گوشه مرورگر شما قفل دارد.

 

Secure Shell (SSH) در درجه اول برای اتصالات راه دور از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر استفاده می شود. معمولاً توسط مدیران شبکه برای اتصال به سرورها، روترها و سوئیچ ها برای اهداف اداری استفاده می شود. این اتصالات برای پیکربندی و نظارت هستند.

جلوگیری از نشت اطلاعات

اگر شرکت شما نگران است که کاربران ایمیلی حاوی اطلاعات حساس مانند شماره کارت اعتباری را برای شخصی خارج از شرکت ارسال کنند، پیشگیری از نشت داده ها (DLP) راه حل مطمئن امنیت شبکه است. ابزارهای DLP ترافیکی را که نباید کسب‌وکار را ترک کند، که نشت می‌کند، تماشا می‌کند و این انتقال را متوقف می‌کند. حداقل این ایده است. پیکربندی صحیح DLP بسیار دشوار است، اما ارزش آن را دارد که از شرکت خود در برابر نشت تصادفی داده محافظت کنید.

شرکت امنیت شبکه در تهران

پیشگام رایانه به عنوان یکی از بهترین شرکت های امنیتی کامپیوتر و شبکه در تهران و کرج آماده ارائه سرویس های امنیتی به سازمان ها و شرکت ها در شهر تهران و کرج است. در صورتی که به خدمات یک شرکت امنیت شبکه در تهران و یا کرج نیاز داشتید، می توانید روی خدمات و سرویس های پیشگام رایانه حساب باز کنید. شرکت پیشگام رایانه به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته آماده ارائه راه حل های امنیت به شما عزیزان است.

ارائه خدمات امنیتی

در حال حاضر ارتباطات و شبکه های کامپیوتری بخشی اجتناب ناپذیر از بحث فناوری اطلاعات هستند. هر زمان که شبکه و ارتباطات درگیر شوند، امنیت شبکه نیز به همراه دارد. به طور کلی مجموعه اقداماتی است که برای جلوگیری از مشکلات امنیتی در شبکه انجام می شود. این مجموعه اقدامات را می توان در قالب چندین راهکار در قالب خدمات سخت افزاری و نرم افزاری اجرا کرد. لازم به ذکر است که بسیاری از روش های امنیتی معمولا توسط Roles انجام می شود.
 
پیشگام رایانه از شرکت های فعال در حوزه خدمات امنیت شبکه های کامپیوتری در ایران است. ما با ارائه خدمات امنیتی به شرکت ها و سازمان ها تمامی نیازهای آنان را پوشش می دهیم. در صورت نیاز به دریافت خدمات یا مشاوره می توانید با ما در تماس باشید.

تهیه و توزیع محصولات امنیتی

امنیت شبکه شامل سیاست ها و اقداماتی است که برای نظارت و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، سوء استفاده و هک انجام می شود. به عبارت دیگر، هر فعالیتی که از استفاده و یکپارچگی شبکه و داده ها محافظت کند، امنیت شبکه نامیده می شود. هر لایه از امنیت شبکه مسئول اجرای کنترل ها و سیاست ها است. بنابراین کاربران مجاز به منابع شبکه دسترسی دارند اما کاربران غیرمجاز مسدود شده و امکان هرگونه سوء استفاده سلب می شود. تهیه محصولات امنیتی به شما کمک می کند تا بتوانید کیفیت شبکه خود را ارتقا بخشیده و آن را به صورت تخصصی حفظ و نگهداری کنید.
 
یکی از فعالیت ها و سرویس های پیشگام رایانه به مشتریان خود، تهیه و توزیع محصولات امنیتی سخت افزاری و نرم افزاری است. این محصولات می توانند به تقویت امنیت شبکه شما کمک فراوانی بکنند. برای مشاوره و استعلام قیمت می توانید با شماره تلفن 02157801000 تماس حاصل فرمایید. پیشگام رایانه علاوه بر تهیه و توزیع محصولات امنیتی شبکه، کلیه خدمات امنیتی را به مشتریان خود ارائه می دهد.
 
 

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.