شبکه کردن دو کامپیوتر

آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم ADSL و اینترنت

آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم ADSL و آموزش کامل شبكه كردن چند كامپيوتر با مودم. در این آموزش قصد داریم نحوه شبكه كردن چند كامپيوتر با مودم را به شما آموزش دهیم. آموزش شبكه كردن دو كامپيوتر در ويندوز 7 و 10 با مودم. شبکه کردن کامپیوترها فواید زیادی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به انتقال بدون دردسر اسناد و فایل ها بین 2 کامپیوتر و به اشتراک گذاشتن سخت افزار مثل پرینتر و اسکنر اشاره کرد. در ادامه شبكه كردن دو كامپيوتر با اینترنت و مودم را به شما آموزش می دهیم.

شبكه كردن چند كامپيوتر با مودم

قطعا شبکه کردن چند کامپیوتر با مودم به یکدیگر مزایایی دارد. این کار تا به این حد محبوبیت پیدا کرده و شرکت‌ها و کسب‌ و کارهای مختلف وابستگی شدیدی به آن پیدا کرده‌اند. شبکه کردن چند کامپیوتر به یکدیگر به وسیله مودم بسیار ارزان است و معمولا کار گران قیمتی محسوب نمی‌شود. معمولا به یک مودم یا کابل LAN برای وصل کردن سیستم‌ها به یکدیگر و همرسان کردن فایل‌ها و اطلاعات نیاز دارید. از آنجایی که مودم را در اختیار دارید در نهایت فقط به چند عدد کابل نیاز پیدا خواهید کرد.

شبكه كردن دو كامپيوتر با اینترنت

برای شبکه کردن بین دو یا چند کامپیوتر، وجود سوئیچ الزامیست، اما نیازی به خرید سوئیچ ندارید! شما می توانید حتی بدون استفاده از سوئیچ شبكه كردن چند كامپيوتر با مودم را انجام دهید.

چراکه احتمالا دارای یک مودم adsl در منزل یا محل کار خود هستید و از آن برای اتصال به اینترنت استفاده میکنید.

اکثرمودم های adsl دارای چهارپورت شبکه هستند و شما تا این تعداد میتوانید کامپیوترهای خود را به مودم متصل کنید. پس برای شبكه كردن دو كامپيوتر با مودم و اینترنت همان مودم adsl کفایت می کند و نیازی به خرید سوییچ نیست. اما برای شبكه كردن چند كامپيوتر با مودم که در آن ها از بیش از 4 کامپیوتر استفاده می شود باید از سوئیچ استفاده کنید.

اما اگر قصد راه اندازی شبکه بین کامپیوترهای بیشتری را دارید، باید یک سوئیچ خریداری کنید.

آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم ADSL

لپتاپ ها نیز معمولا دارای پورت شبکه هستند. بنابراین نیازی به تهیه کارت شبکه برای لپتاپ ها ندارید. تقریبا تمام مدل های لپتاپ در بازار دارای پورت LAN هستند؛ اما اگر از کامپیوتر رومیزی استفاده میکنید، باید کارت شبکه تهیه کنید. از این رو برای شبکه کردن چند کامپیوتر با مودم در صورتی که از لپ تاپ استفاده می کنید مشکلی وجود ندارد و اگر از کامپیوترهای رومیزی استفاده می کنید در صورت نداشتن کارت شبکه باید آن را تهیه کنید که قیمت چندان زیادی هم ندارد.
تنظیمات شبکه کردن چند کامپیوتر با مودم adsl در ویندوز

یرای شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم، باید تنظیماتی را برای نام هر کامپیوتر و ip آنها اعمال کنید و سپس شروع به شبکه کردن کنید.

شبكه كردن چند كامپيوتر با مودم

در اینجا مراحل آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم را را مرحله به مرحله برایتان توضیح داده ایم:

۱- ابتدا باید برای هر کامپیوتر، یک اسم اختصاصی در نظر بگیرید. اگر قبلا اسم یکسان برای هر دو کامپیوترتان تعیین کرده اید، باید اسم یکی از کامپیوترها را تغییر دهید. در ویندوز خود مسیر زیر را دنبال کنید:

Control panel > system and security > system > advanced system settings

۲- در قسمت computer name دکمه change را را کلیک کنید یک اسم دلخواه برای کامپیوتر خود مشخص کنید.
۳- در قسمت member of نوع شبکه خود را workgroup انتخاب کنید و یک اسمی برای آن انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای شبکه کردن چند کامپیوتر با مودم adsl، نام شبکه workgroup در هر دو کامپیوتر باید یکسان باشد.
۴- حالا باید برای هر کامپیوتر یک ip اختصاصی و ثابت تعریف کنید که میتوانید برای اینکار از دو روش متفاوت استفاده کنید. روش اول مربوط به تنظیمات تخصصی رزور ip در سرویس DHCP مودم میباشد . روش دوم که روشی آسان و مرسوم میباشد، مربوط به تعریف ip اختصاصی در ویندوز میباشد. مسیر زیر را در کامپیوتر اول دنبال کنید:

Control panel > network and internet > network and sharing center > local area connection

۵- در پنجره local area connection status دکمه properties را بزنید تا پنجره local area connection properties شوید.
۶- روی گزینه internet prorocol versin 4 دبل کلیک کنید.
۷- در قسمت ip address باید یک آی پی مشخصی را برای دو کامپیوتر خود وارد کنید. دقت داشته باشید که برای شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم adsl، نباید از ip های یکسان استفاده کنید.
۸- ویندوز هر دو کامپیوتر را restart کنید. پس از اجرای ویندوز مشاهده میکنید که هر دو کامپیوتر شبکه شدند.

آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم ADSL

به این موارد توجه کنید:

– آی پی هایی که در قسمت ip address وارد میکنید باید در رنج ip های مودم باشد.
-برای آدرسهای DNS server باید از ip مودم استفاده کنید. لذا مقادیر را دقیقا همانند عکس وارد کنید.
-به هیچ عنوان غیر فعال کردن DHCP را پیشنهاد نمیکنیم.

زیر ممکن است در آینده با مشکلات تازه ای روبه رو شوید.
-در default gateway باید ip مودم را وارد کنید که معمولا ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ میباشد.
-هنگام شبکه کردن، فایروال ویندوز و آنتی ویروس هر دو کامپیوتر را غیر فعال کنید.

بیشتر بخوانید: پشتیبانی شبکه ,  نگهداری شبکه ,  نصب و راه اندازی شبکه , خدمات پسیو شبکه , فروش تجهیزات شبکه , کابل کشی شبکه ،سرور و مجازی سازی , نصب و راه اندازی ویپ

برچسب ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.