آموزش راه اندازی وای فای خانگی

آموزش راه اندازی وای فای خانگی

در این مطلب آموزشی از پیشگام رایانه قصد داریم آموزش راه اندازی وای فای خانگی را به شما بدهیم. با این روش خواهید توانست به راحتی wifi خانگی تان را راه اندازی کنید. این مطلب آموزشی را دنبال کنید تا نحوه راه اندازی شبکه وای‌فای خانگی را آموزش دهیم.

شرکت پیشگام رایانه از شرکت های معتبر در حوزه نصب و راه اندازی و پشتیبانی شبکه در تهران است. در صورت نیاز به خدمات شبکه برای شرکت ها، سازمان ها و مجتمع های بزرگ می توانید با شماره 02157801000 با ما تماس حاصل فرمایید.

مقدمه نصب شبکه

از آنجایی که استفاده از اینترنت روز به روز گسترده تر میشود، بسیاری از افراد تمایل دارند شبکه بیسیم خانگی خود را راه اندازی نمایند. چنین شبکه‌ای به شما اجازه میدهد لپتاپ، گوشی هوشمند و سایر وسایل دارای شبکه را به شبکه خانگی متصل کنید.

برای آموزش نصب شبکه وای فای این مطلب را بخوانید.

آموزش نصب شبکه وای فای خانگی

آموزش نصب شبکه وای فای خانگی

قدم اول: روتر

در قدم اول به یک اکسس پوینت نیاز خواهید داشت. امروزه اکثر مودم روتر های ADSL و یا TDLTE دارای اکسس پوینت داخلی می باشند که نیاز شبکه های کوچک را برآورده میسازد.. برای خرید یک اکسس پوینت مناسب، لازم است زمانی برای تحقیق صرف کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

دستگاه روتر یا اکسس پوینت سیگنال‌های WIFI را از اینترنت مودم دریافت کرده و این سیگنال ‌ها را در سراسر خانه‌ شما پخش می‌کند. سرویس‌دهنده اینترنت یا همان ISP شما، ممکن است پیشنهاد دریافت روتر بی‌سیم را با دریافت هزنیه‌ اندک ماهیانه به شما ارائه دهد. اگر پیش از این هرگز تجربه نصب و راه‌اندازی شبکه وای‌فای را نداشته‌اید، خرید روتر از آی اس پی، راحت‌ترین گزینه برای شماست. چون معمولا این شرکت ها نصب و راه اندازی را رایگان انجام داده یا یک هزینه کمی را دریافت می کنند که مبلغ زیادی به حساب نمی آید.

قدم دوم: متصل کردن کابل‌ها

در صورتی که مودم روتر شما دارای اکسس پوینت داخلی نیست

پس ازخریدیک اکسسس پوینت مناسب بایستی آن راازطریق یک کابل شبکه(اترنت) به مودم روترخودمتصل نمایید.

پس از اتصال مطمعن شوید که پورت های روی روتر و اکسس پوینت شروع به چشمک زدن کرده باشند.

قدم سوم: پیکربندی روتر

در این بخش از راه اندازی شبکه، باید توسط کامپیوتر تنظیمات پیش فرض اکسس پوینت را پیکربندی کنید.

درواقع این تنظیمات شامل قراردادن یک نام منحصر به فرد و یک رمزعبوربرای شبکه بی‌سیم شما خواهدبود.
برای پیکربندی اکسس پوینت در یک مرورگر وب، آدرس آی پی پیش فرض روتر را در نوار آدرس تایپ کرده و سپس اینتر را بزنید.
آدرس آی پی روتر را می‌توانید از دفترچه روتر پیدا کنید. در این مرحله صفحه ورود را مشاهده خواهید کرد؛ پس از ورود به بخش تنضیمات رفته و در قست تنظیمات وایرلس نامی منحصر به فرد برای شبکه وایرلس خود انتخاب کنید، در بخش رمز عبور نیز یک گزینه رمزگذاری انتخاب کرده و برای شبکه خود رمز عبور تعریف کنید. در نهایت روی دکمه ذخیره کلیک نمایید.

قدم چهارم: متصل شوید

مراحل اصلی نصـب شبکه به پایان رسیده است.

در این قدم میتوانید برای اینکه از کارکرد صحیح شبکه مطمئن شوید، اتصال را برقرار نمایید.

برای اتصال نیاز است مراحل زیر را طی کنید:
• به قسمت تنظیمات شبکه کامپیوتر رفته و شبکه‌های وای فای در نزدیکی خود را جستجو نمایید.
• در این مرحله نامی که برای شبکه وای فای خود در نظر گرفته اید را انتخاب کرده و رمز عبور را وارد کنید.
• پس از اتصال وارد مرورگر شده و یک آدرس اینترنتی را وارد کنید. اگر صفحه به درستی لود شد، طبیعتاً نصب شبکه به طور صحیح انجام شده است.

راه اندازی وای فای خانگی

اگر درحال حاضر از اینترنت پرسرعت در خانه خود استفاده می‌کنید، به آسانی می ‌توانید شبکه بی‌سیم خانگی خود را راه ‌اندازی نمایید و از آن استفاده کنید. در این مطلب آموزش راه اندازی شبکه وای فای خانگی را شرح دادیم. اصطلاح رایج برای این شبکه WiFi نامیده می‌شود. یک شبکه بی‌سیم خانگی به شما اجازه می‌دهد تا لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه ‌های دارای شبکه را به سرویس اینترنت خانگی خود بدون نیاز به کابل اترنت، متصل کنید.
 

راه اندازی وای فای خانگی

نصب WPS

اگر روتر بی سیم و سایر دستگاه ها توانایی تنظیم Wi-Fi Protected Setup (WPS) را دارند ، می توانید با فشار یک دکمه این دستگاه ها را متصل و پیکربندی کنید. با این وجود ، نصب WPS روی روتر یک خطر امنیتی است ، بنابراین توصیه می کنیم برای جلوگیری از این خطر ، WPS را غیرفعال کنید.

به کمک بیشتری احتیاج دارید؟

پیشگام رایانه با دارا بودن 21 سال سابقه در زمینه نصب شبکه های کامپیوتری، پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه شبکه خواهد بود.

برچسب ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.