از کجا بفهمیم دو کامپیوتر شبکه هستند

از کجا بفهمیم دو کامپیوتر شبکه هستند

از کجا بفهمیم دو کامپیوتر شبکه هستند؟ اگر در حال تلاش برای ایجاد یک شبکه بین دو کامپیوتر هستید و نمی دانید که آیا آنها به درستی تنظیم شده اند یا خیر. برای بررسی اینکه آیا اتصال قادر به ارسال و دریافت داده‌ها است، ویندوز یک سرویس داخلی دارد که از طریق آن می‌توانیم با ارسال و دریافت چند بایت داده از رایانه شما به رایانه مورد نظر، اتصال را بررسی کنیم.

از کجا بفهمیم دو کامپیوتر شبکه هستند

اگر دو کامپیوتر خود را از طریق سوئیچ یا روتر وصل کرده اید، همیشه باید ابتدا LED در پورت اترنت را بررسی کنید. این LED در بیشتر موارد باید چشمک بزند، اما اگر اینطور نیست، ممکن است آنها را به درستی وصل نکرده باشید.

این مراحل ساده را دنبال کنید تا بررسی کنید حتی اگر به صورت بی سیم وصل شده باشند:

1) IP دستگاه مورد نظر را دریافت کنید.

2) Command Prompt را با زدن کلید (Windows+R) باز کنید و سپس cmd را تایپ کنید. کلید ویندوز در کنار کلید ALT قرار می گیرد یا می توانید به Start > All Programs > Accessories > Command Prompt بروید.

3) هنگامی که Command prompt باز شد، عبارت ping <IP address of target machine> را تایپ کنید. مثلا :
پینگ 192.168.1.3

شروع به ارسال چند بسته به دستگاه می کند، اگر پاسخ دریافت شود به این معنی است که اتصال شما به خوبی کار می کند. اما اگر زمان درخواست تمام شد، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.

دو کامپیوتر شبکه با هم

رایانه های یک شبکه

رایانه هایی که به یک شبکه محلی متصل هستند و در همان گروه کاری یا گروه خانگی قرار دارند، می توانند یکدیگر را ببینند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. با این حال، اگر یک رایانه شخصی به یک گروه کاری دیگر ملحق شود، رایانه برای ایستگاه های کاری دیگر قابل مشاهده نخواهد بود، حتی اگر در همان شبکه باشد. برای پیگیری اینکه کدام کامپیوترها در LAN هستند، وارد روتر شوید تا همه دستگاه‌های متصل و آدرس‌های IP مرتبط با آن‌ها را ببینید. می توانید از این اطلاعات برای اتصال به رایانه های شخصی در یک گروه کاری دیگر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.