اهمیت امنیت اطلاعات در شبکه

اهمیت امنیت اطلاعات در شبکه

امنیت شبکه چیست؟

در دنیای اطراف ما، شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ و کوچکی وجود دارند که همگی نیازمند شبکه هستند. اندازه شبکه ارتباطی به امنیت و وجود آن ندارد.ما در این مقاله اهمیت امنیت اطلاعات در شبکه را خواهیم گفت.

 یکی از الزامات هر شبکه ای دارا بودن سیاست های امنیتی با توجه به نیاز شبکه می باشد.
برای هر مدیر شبکه ای حیاتی است که صرف نظر از اندازه و نوع شبکه، از سیاست‌هایی سختگیرانه برای جلوگیری از تلفات احتمالی استفاده کند.

زمانیکه شما از شرکتی برای خدمات شبکه استفاده می کنید باید اطلاعاتی در مورد میزان امنیت و نحوه آن دریافت کنید تا به شما حفظ اطلاعات را  اطمینان خاطر دهد.

وظیفه لایه های امنیتی همانند لایه های شبکه ارائه سرویس و فعال سازی لایه بالاتر است. “لایه امنیت زیر ساخت”، “لایه امنیت سرویس” را فعال کرده و این لایه نیز “لایه امنیت کاربرد” را فعال می‌نماید. لایه بندی به این صورت انجام می‌شود که هر لایه آسیب پذیری های خاص خود را دارد که این با هدف سهولت برخورد با تهدیدها انجام گرفته است.

اهمیت امنیت اطلاعات در شبکه در پیشگام رایانه

پیاده سازی امنیت شبکه

بهترین متخصصین می دانند که بهترین شبکه از لحاظ امنیت، شبکه ای است که اماده هرگونه خطر احتمالی و مشکلات امنیتی را داشته باشد برای اجرای امنیت شبکه می توان چند مرحله را لحاظ نمود:

مرحله اول امنیت

مطمئن شوید که متخصص شبکه اجزای شبکه همه دارای مجوز های امنیتی درست و سیاست های شخصی احراز هویت محافظت شده اند.

مرحله دوم بررسی

به طور پیوسته فعالیت های شبکه را زیر نظر داشته باشید و مطمئن شوید فعالیت های حفاظتی همچنان عملکرد درستی دارند.

مرحله سوم تست سیستم شبکه

می توانید از متخصصی مورد اطمینان در خواست کنید تا  با شبیه سازی حمله، سیاست های امنیتی شبکه شما را ارزیابی کنید. اگر بتواند ممنوعیت ها و پروتکل های سیاست های امنیتی را دور بزند و به اصطلاح هک کند، لازم است تکنینک ها و سیاست های سخت تری را مورد استفاده قرار دهید.

اهمیت امنیت اطلاعات در شبکه در پیشگام رایانه

مرحله چهارم بهبود شرایط

با توجه به گذراندن مراحل قبل و مطالعه آن ها می توانید اطلاعاتی را که در موردامنیت شبکه خود به دست اورده اید برای بهبود اوضاع شبکه به کار بگیرید.

تمامی کارفرماها و مدیران شبکه باید بدانند که بهترین استراتژی امنیتی خوب برای شبکه، پشتیبانی و نگهداری پیوسته آن است. درست است که سیاست های امنیتی مهم است ولی نمی تواند تنها به آن اکتفا کرد چون تمامی ضد امنیتی به طور مداوم خود را به روز رسانی کرده پس شبکه هم باید به روز رسانی گردد.

اهمیت امنیت اطلاعات در شبکه

 همانطور که گفته شد امنیت دارای لایه های مختلفی است که در اینجا به طور مختصر توضیح خواهیم داد:

لایه زیر ساخت

لایه زیر ساخت وظیفه امنیت انتقال اطلاعات را بر روی ابزارهای شبکه دارد. این لایه یک گزارش از اجزای اصلی و مهم شبکه، سرویس های آن و کاربرد تک به تک آنها ارائه می دهد.

اهمیت امنیت اطلاعات در شبکه در پیشگام رایانه

لایه امنیت سرویس

زمانیکه مشتریان از درخواست سرویس می کنند در این لایه سرویس بررسی شده و میزان امنیت آن تامین می گردد.مانند سرویس های DNS VOIP و… . این لایه از سرویس دهندگان و مشتریان در مقابل خطر و تهدادت امنیتی محافظت می کند.

لایه امنیت کاربرد

این لایه روی عملکرد و کابرد هایی که کاربران از ان استفاده می کنند قرار می گیرد. کاربرد هایی که تحت شبکه هستند و شرکت های میزبان ان ها دارای مرکز داده (data center) جداگانه و مستقل هستند ارائه شود.

بر این اساس در این لایه 4 موضوع را می توان بررسی کرد:

  • کاربران کاربرد
  • فراهم کننده کاربرد
  • فراهم کننده فرعی
  • فراهم کننده سرویس 

اهمیت امنیت اطلاعات در شبکه در پیشگام رایانه

خدمات امنیت شبکه

امنیت شبکه یکی از مهمترین فعالیت های درون یک شبکه کامپیوتری است. برای امنیت شبکه باید دائما سیستم ها به روز باشد و حفره های امنیتی بررسی و مسدود شوند. برای این که بتوان به یک امنیت مناسب رسید باید پشتیبانی شبکه به صورت دائم انجام شود و دائما بخش های نرم افزاری و سخت افزاری بررسی شوند.

چرا پیشگام رایانه؟

ما در شرکت پیشگام رایانه می دانیم شبکه ای که احتمال نقص را کاهش دهد به چه مواردی نیازمند است و باید برای امنیت اطلاعات آن چه تدابیری را انتخاب نمود.

با توجه به رضایت مشتریان خود در 21 سال تجربه توانسته ایم بهترین متخصصین را در کنار خود داشته باشیم که همواره بهترین خدمات را ارائه دهیم.

شرکت پیشگام رایانه با اعزام نیرو،  برای کارشناسی و بررسی نیازمندی های شبکه ها بهترین مشاوره را ارائه می دهد و نیازسنجی را با بهترین و به صرفه ترین خدمات در قرارداد ذکر می کند.

خدماتی که پیشگام رایانه در حوزه امنیت برای شبکه ها ارائه می دهد:

  • مشاوره و بررسی و طراحی
  • طراحی زیر ساخت امنیتی شبکه LAN ، WAN، DMZ ، Server Farmو اینترنت
  • طراحی  Policy های امنیتی
  • طراحی مرکز مدیریت و آنالیز امنیتی
  • طراحی زیر ساخت ایمن
  • طراحی سیستم‌های نظارت  Auditing
  • طراحی و مشاوره زیر‌ساخت مراکز داده خدمات اجرا و پیاده سازی
  • نصب ، راه اندازی و tuning
  • طراحی و راه اندازی راه کار‌های نظارت و آنالیز ترافیک شبکه

اهمیت امنیت اطلاعات در شبکه در پیشگام رایانه

دیگر خدمات شرکت پیشگام رایانهک

  • نصب شبکه
  • خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه
  • خدمات پسیو شبکه
  • راه اندازی ویپ
  • نصب سانترال

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.