• Home
  • آموزش
  • خدمات آی تی چیست + مدیریت خدمات آی تی چه کاری می کند؟
خدمات آی تی چیست

خدمات آی تی چیست + مدیریت خدمات آی تی چه کاری می کند؟

خدمات مرتبط با کامپیوتر که توسط یک شرکت اختصاصی فناوری اطلاعات ارائه می شود، خدمات آی تی نامیده می شود. سازمان ‌ها از این خدمات فناوری اطلاعات برای برآورده کردن نیازهای فناوری اطلاعات خود بدون نیاز به هزینه‌ های اضافی برای ایجاد و مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات جداگانه استفاده می‌ کنند.

دو نوع اصلی خدمات آی تی وجود دارد:

  • خدمات مبتنی بر مشتری
  • بسته های خدماتی

خدمات مبتنی بر مشتری

خدمات آی تی بیشتر تمایل دارند مشتری محور باشند. مشتریان معمولاً از مزایای خدمات فناوری اطلاعات استفاده می کنند بدون اینکه متوجه شوند در زیر سطح چه اتفاقی می افتد. اما، با تغییرات تکنولوژی در محیط کار، معنای خدمات فناوری اطلاعات به شدت تغییر کرده است.

 فناوری اطلاعات اساساً نحوه انجام عملیات تجاری مانند بازاریابی، فروش و مراقبت از مشتری را تغییر داده است. از آنجایی که فناوری اطلاعات در بسیاری از زمینه‌ های عملیات تجاری نفوذ زیادی دارد، هر کسب‌ و کاری به انواع مختلفی از خدمات نیاز دارد. بنابراین، شرکت‌ های IT انواع مختلفی از کارشناسان فناوری اطلاعات دارند که توانایی ‌های آنها به شرکت فناوری اطلاعات اجازه می‌ دهد تا نوع خدمات آی تی را که قرار است ارائه کنند، تنظیم کند. هر کسب و کاری به یک زیرساخت IT سفارشی نیاز دارد که متناسب با نیازهای آنها باشد. بنابراین، خدمات ارائه شده توسط شرکت فناوری اطلاعات نیز برای هر کسب و کاری متفاوت به نظر می رسد. چنین خدماتی را خدمات مبتنی بر مشتری می نامند.

بسته های خدماتی

برای این نوع خدمات یک فرم IT باید مخاطبان هدف خود را تعریف کند و بسته خدماتی را بر اساس نیاز آنها ایجاد کند. این بسته های خدماتی همان نوع خدمات را به هر کسب و کاری با قیمت ثابت ارائه می کنند. این نوع خدمات ممکن است به اندازه خدمات مبتنی بر مشتری موثر نباشد. این نوع سرویس تنها برای تکمیل وظایف جزئی به جای مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات کل سازمان استفاده می شود. برخی از خدماتی که معمولا به صورت پکیج ارائه می شوند عبارتند از خدمات ابری، طراحی وب سایت و غیره. بسته‌ های خدمات انتظارات شما را برآورده می ‌کنند، اما مزایای بیشتری نسبت به آنچه انتظار داشتید ارائه نمی ‌کنند.

در صورت نیاز به دریافت خدمات آی تی می توانید با شماره تلفن 02157801000 تماس حاصل فرمایید.

مدیریت خدمات آی تی چه کاری می کند؟

مدیریت خدمات آی تی (معروف به ITSM) هنر پیاده سازی، مدیریت و ارائه خدمات فناوری اطلاعات برای رفع نیازهای یک سازمان است که تضمین می کند ترکیب مناسبی از افراد، فرآیندها و فناوری برای ارائه ارزش وجود دارد.

مزایای خدمات مدیریت فناوری اطلاعات

انتخاب یک شرکت خدمات آی تی یکی از مهم ترین تصمیماتی است که برای کسب و کار خود می گیرید. در عصر حاضر، ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده (MSP) بر اساس یک مدل کسب و کار ساده عمل می کنند: خدماتی را ارائه می دهند که کسب و کار شما به آن نیاز دارد.

MSP ها به کسب و کارها اجازه می دهند تا عملیات خود را مقیاس بندی کنند و فقط برای آنچه نیاز دارند هزینه پرداخت کنند. در نتیجه، کسب ‌و کارها هزینه‌ های خود را کاهش می ‌دهند و با کنار گذاشتن مدل های قبلی، عملیات کارآمدتری را انجام می‌ دهند.

خدمات آی تی مدیریت شده چیست؟

خدمات آی تی مدیریت شده نوعی از خدمات برون سپاری است که راه حل های قابل اعتماد، مقرون به صرفه و به موقع را برای نیازهای فناوری اطلاعات یک کسب و کار ارائه می دهد. هدف خدمات آی تی مدیریت شده ارائه یک رویکرد مقرون به صرفه ساده برای عملکردهای فناوری اطلاعات شما و حذف بخش عمده ای از این عملکردها از دست شما است. بهترین ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده مجهز به تجهیزات پیشرفته هستند تا نیازهای روزانه IT مشتری را برآورده کنند.

خدمات آی تی مدیریت شده

خدمات آی تی شامل چیست؟

خدمات آی تی شامل مشاوره، توسعه نرم افزار، یکپارچه سازی سیستم ها، و همچنین استقرار سخت افزار و آموزش است. به طور کلی، بازار گسترده‌تر خدمات فناوری اطلاعات از چندین بخش، از جمله برون‌سپاری، خدمات مدیریت‌شده، خدمات امنیتی، مدیریت داده‌ها و محاسبات ابری تشکیل شده است.

اهداف خدمات فناوری اطلاعات

خدمات فناوری اطلاعات به استفاده از تخصص فنی و تجاری برای توانمندسازی سازمان ها در ایجاد، مدیریت و بهینه سازی یا دسترسی به اطلاعات و فرآیندهای تجاری اشاره دارد.

بازار خدمات فناوری اطلاعات را می توان بر اساس نوع مهارت هایی که برای ارائه خدمات به کار می رود (طراحی، ساخت، اجرا) تقسیم بندی کرد. همچنین دسته بندی های مختلفی از خدمات وجود دارد: خدمات فرآیند کسب و کار، خدمات کاربردی و خدمات زیرساخت.

اگر این خدمات برون سپاری شوند، به آنها برون سپاری فرآیند کسب و کار (BPO)، برون سپاری برنامه های کاربردی (AO) و برون سپاری زیرساخت گفته می شود. پیشگام رایانه از شرکت های بزرگ و مطرح در ارائه خدمات آی تی و فناوری اطلاعات در تهران و کرج است که می تواند تمامی نیازهای شرکت ها و سازمان ها را پوشش دهد.

شاخص متمایز پیشگام رایانه

خدمات شبکه

21 سال تجربه فعالیت در زمینه انفورماتیک

عضویت در شورای عالی انفورماتیک ایران

عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای

دارای مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

دارای مجوز ISP از سازمان تنظیم مقررات

دارای مجوز VOIP از سازمان تنظیم مقررات

دارای بیش از 50 هزار مشترک کارت‌های تلفنی اینترنتی

در ادامه خدماتی که شرکت پیشگام رایانه در زمینه ی شبکه های کامپیوتری ارائه مینماید را به تفصیل شرح میدهیم.

خدمات شبکه

داشتن تیم آی تی داخلی

اما اگر من از قبل یک تیم فناوری اطلاعات داخلی داشته باشم، چه؟

برخلاف تصور عمومی، داشتن یک تیم IT داخلی در واقع با داشتن یک ارائه دهنده خدمات آی تی برون سپاری شده به خوبی کار می کند. چرا؟ زیرا با برنامه ریزی صحیح یکی می تواند مکمل دیگری باشد و بالعکس. بخش فناوری اطلاعات داخلی خود را به عنوان نقطه تماس اصلی برای زیرساخت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی استراتژیک در نظر بگیرید، در حالی که ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات مدیریت شده شما می تواند به عنوان پشتیبان فناوری اطلاعات شما در عملیات روزانه فناوری اطلاعات مانند پشتیبان گیری از داده ها، مدیریت شبکه، امنیت فناوری اطلاعات عمل کند.

تیم آی تی داخلی

ارائه دهنده خدمات آی تی

مزایای یک ارائه دهنده خدمات آی تی مدیریت شده چیست؟

هزینه های قابل پیش بینی برای برنامه ریزی بهتر بودجه

در برخی موارد، حقوق یک کارمند تمام وقت فناوری اطلاعات بیشتر از استخدام یک ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات مدیریت شده هزینه دارد. با ارائه ‌دهنده خدمات آی تی مدیریت شده، تیمی از متخصصان فناوری اطلاعات را دریافت می ‌کنید.

مدل MSP به مشتریان این امکان را می دهد که به راحتی منابع، به ویژه هزینه ها را به صورت ماهانه به جای برنامه ریزی بودجه بیشتر برای یک بخش فناوری اطلاعات داخلی، تخصیص دهند. ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات مدیریت شده معمولاً کارمزدهای ماهانه با نرخ ثابت را ارائه می دهند و در صورت نیاز به هزینه بیشتر، گزینه های مقیاس پذیر را ارائه می دهند.

تکنسین های آموزش دیده، واجد شرایط و با تجربه

MSP ها فقط افراد آموزش دیده و واجد شرایطی را استخدام می کنند که به خوبی به آخرین فن آوری پیرامون IT مجهز هستند. اگر به دنبال یک ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات مدیریت شده هستید، یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، صلاحیت کارکنان MSPs است که به شما یک نمای کلی از اینکه MSP آینده نگر شما چقدر می تواند نیازهای کسب و کار شما را برآورده کند، می دهد.

روی رشد کسب و کار خود تمرکز کنید

با برون سپاری نیازهای IT خود، به خود اجازه می دهید بر روی چیزهای بسیار مهم تری مانند رشد کسب و کار خود تمرکز کنید. کسب و کارهای کوچک و متوسط، قابل درک است، به دلیل محدودیت بودجه و منابع محدود، سعی می کنند همه کارها را خودشان انجام دهند. با این حال، بهترین چیز در مورد خدمات فناوری اطلاعات مدیریت شده این است که برای استفاده از خدمات آنها نیازی به هزینه گزافی نخواهید داشت. با کمک MSPها، شما می ‌توانید به ‌جای نگرانی در مورد نیازهای فناوری اطلاعات، روی رشد کسب ‌و کار و تمرکز بر شایستگی‌ های اصلی خود کار کنید

فقط آنچه را که نیاز دارید دریافت کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، شرکت ‌های خدمات آی تی مدیریت شده مبلغی غیر معمول از شما درخواست نمی‌ کنند، زیرا آنها راه ‌حل ‌های مقیاس‌ پذیر را برای مشاغل با هر اندازه ارائه می ‌دهند. استخدام یک ارائه ‌دهنده خدمات آی تی مدیریت شده به این معنی است که می ‌توانید منابع خود را به طور مؤثر به اهداف مهم‌ تری اختصاص دهید.

امنیت بالا

داشتن یک رویکرد کل نگر برای ایمن سازی زیرساخت ها، عملیات و دارایی ها باید اولویت تک تک کسب و کارها باشد. ارائه ‌دهندگان خدمات فناوری اطلاعات مدیریت شده بر مراکز داده بزرگ نظارت می ‌کنند و چندین لایه حفاظتی را در جای خود قرار می ‌دهند. با این حال، کاربران همچنان ممکن است توسط هکرها هک شوند. MSP ها بر زیرساخت های فناوری اطلاعات شرکت شما نظارت می کنند تا مطمئن شوند که اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با تهدیدات سایبری وجود دارد.

 

با ما از طریق شماره تلفن ۵۷۸۰۱۰۰۰ در تماس باشید و یا جهت دریافت تماس از کارشناسان ما فرم درخواست تماس را تکمیل نمایید.

 

پیش از تصمیم گیری در رابطه با دریافت خدمات آی تی، جهت دریافت مشاوره رایگان و یا اطلاع از تعرفه خدمات شبکه و دریافت پیش فاکتور با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن ۵۷۸۰۱۰۰۰ در ارتباط باشید.

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.