خدمات مجازی سازی شبکه

خدمات مجازی سازی شبکه از 0 تا 100

خدمات مجازی سازی شبکه های کامپیوتری از صفر تا صد. با استفاده از مجازی ساز سرور، سرورهای مجازی یا VPS ها را می توان مدیریت کرد، از مجازی سازی می توان برای ساخت یا حذف سرورهای مجازی استفاده کرد و برخی از مجازی سازها نیز دارای فرمت های مختلف سیستم عامل هستند تا هنگام ساخت سرور، نیازی به نصب مجدد نباشد. دستی و این کار توسط سیستم به صورت خودکار با استفاده از مجازی ساز انجام می شود و همچنین از طریق مجازی ساز می توان برای مدیریت منابع سرور استفاده کرد.

 

در واقع می توان گفت امروزه مجازی سازی سرور، مجازی سازی شبکه یا مرکز داده به نیاز جدایی ناپذیر اکثر مراکز داده بزرگ تبدیل شده است. دلیل این امر را می توان امکاناتی دانست که مجازی سازی سرور در اختیار مدیران فناوری اطلاعات فنی و حرفه ای قرار می دهد.

در صورت نیاز به دریافت خدمات مجازی سازی شبکه و خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه می توانید با شماره تلفن 02157801000 با شرکت پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید.

مجازی سازی شبکه چیست

مجازی سازی شبکه (NV) به انتزاع کردن منابع شبکه اشاره دارد که به طور سنتی در سخت افزار به نرم افزار تحویل داده می شدند. NV می ‌تواند چندین شبکه فیزیکی را در یک شبکه مجازی مبتنی بر نرم ‌افزار ترکیب کند، یا می ‌تواند یک شبکه فیزیکی را به شبکه‌ های مجازی مجزا و مستقل تقسیم کند.

نرم افزار مجازی سازی شبکه به مدیران شبکه اجازه می دهد تا ماشین های مجازی را در دامنه های مختلف بدون پیکربندی مجدد شبکه جابجا کنند. این نرم‌ افزار یک پوشش شبکه ایجاد می‌ کند که می ‌تواند لایه ‌های شبکه مجازی مجزا را روی همان بافت فیزیکی شبکه اجرا کند.

 

مجازی سازی شبکه چیست

فناوری مجازی سازی

مجازی سازی فناوری است که به وسیله آن می توانیم دو یا چند سیستم عامل را به طور همزمان بر روی یک سرور به گونه ای اجرا کنیم که از هزینه سخت افزار و نرم افزار و همچنین استفاده بهینه از تمامی منابع سیستم بهره مند شویم. با توجه به تعدد سرورها مانند سرعت، زمان در دسترس بودن سرور، فعال سازی سرویس، پشتیبان گیری و بازیابی، مصرف انرژی، نحوه خنک سازی و خنک سازی سرورها، فضای مورد نیاز برای نگهداری سرورها، استفاده از حداکثر ظرفیت سرورها و بسیاری موارد دیگر برای شما مهم است در دنیای امروزی شبکه های کامپیوتری، وجود فناوری مجازی سازی سرور امری اجتناب ناپذیر است. بیشتر فناوری توسط مجازی سازی سخت افزار و منابع ارائه می شود.

خدمات مجازی سازی شبکه

اگر قرار باشد سروری را در شبکه مجازی سازی کنیم، در واقع چند نمونه کوچک از سرورها را از آن سرور اصلی با قابلیت های مشابه سرور اصلی اما محدودتر به دلیل محدودیت منابع ساخته ایم. البته توجه داشته باشید که سروری که خریداری می کنید باید از مجازی سازی سرور پشتیبانی کند.

 

سیستم مجازی سازی شبکه بستری برای اجرای چندین سیستم عامل بر روی یک سیستم است که اغلب یک سرور و کامپیوتر است که با پیاده سازی آن بر روی بستر سخت افزاری به پلتفرم نرم افزار اجازه می دهید تا سیستم عامل ها یا اپلیکیشن های خود را اجرا کند. اجرای بر روی سیستم های جداگانه به طور کلی یک سیستم واقعی را به چندین سیستم مجازی تبدیل می کند.

 

به عبارت دیگر مجازی سازی مانند ایجاد یک ماشین مجازی است و مانند یک سرور یا کامپیوتر واقعی عمل می کند و سیستم عامل مجزایی دارد. در مجازی سازی سخت افزار با دو مفهوم مواجه هستیم.

مجازی سازی شبکه کامپیوتری

مجازی سازی شبکه به روش نظارت و مدیریت کل یک شبکه کامپیوتری از یک کنسول مدیریت نرم افزار به عنوان یک نهاد اداری واحد اشاره دارد. مجازی سازی، منابع شبکه موجود را با تقسیم پهنای باند به کانال های مستقل ایمن ترکیب می کند که می توانند در زمان واقعی به هر دستگاه یا سرور اختصاص داده شوند.

 

مجازی سازی شبکه با یکپارچه سازی اجزای شبکه، با استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای مختلف انجام می شود. سرویس‌های مجازی‌سازی شبکه، تأمین و تجمیع شبکه را یا از طریق شکستن یک شبکه فیزیکی به چندین شبکه مجازی مجزا یا ادغام شبکه‌های فیزیکی مختلف در یک شبکه مجازی منفرد، امکان پذیر می‌سازد.

 

مجازی سازی شبکه کامپیوتری

مجازی سازی در شبکه

به منظور ایجاد یک شبکه مجازی در داخل سرور، که باعث می شود ماشین های مجازی به یکدیگر بپیوندند و یک منطقه امنیتی مجازی تشکیل دهند.

در اینجا نحوه عملکرد مجازی سازی شبکه آمده است: منابع موجود در شبکه را ترکیب می کند. یک ویژه اختصاص دهید که هر کانال را به طور جداگانه ایمن می کند.

انواع شبکه های مجازی

به طور کلی شبکه ها به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند که هر دو مربوط به داخل یا خارج بودن سرور هستند.

مجازی سازی داخلی

یک شبکه مبتنی بر نرم افزار ایجاد می کند، به عنوان مثال نرم افزار سرور VMware و کامپیوتر مجازی مایکروسافت که به دلیل پیچیدگی این مجازی سازی می توان از آن در فایروال های مجازی، شبکه های مجازی و سوئیچینگ استفاده کرد.

مجازی سازی خارجی

مجازی سازی خارجی می تواند یک یا چند شبکه مجازی را با استفاده از ابزارهایی مانند سوئیچ ها، کارت ها و شبکه ها ایجاد کند.

چرا مجازی سازی شبکه؟

مجازی سازی شبکه در حال بازنویسی قوانین نحوه ارائه خدمات، از مرکز داده های تعریف شده توسط نرم افزار (SDDC)، ابر و لبه است. این رویکرد شبکه ها را از حالت ایستا، غیرقابل انعطاف و ناکارآمد به پویا، چابک و بهینه می برد. شبکه ‌های مدرن باید با تقاضای برنامه ‌های توزیع‌ شده، میزبانی ابری و تهدیدهای فزاینده مجرمان سایبری همراه باشند و در عین حال سرعت و چابکی لازم را برای زمان سریع ‌تر برای بازاریابی برنامه‌ های خود ارائه دهند.

مجازی سازی شبکه چگونه کار می کند؟

مجازی ‌سازی شبکه، خدمات شبکه را از سخت ‌افزار اصلی جدا می‌ کند و امکان ارائه مجازی کل شبکه را فراهم می ‌کند. این امکان ایجاد، تهیه و مدیریت شبکه‌ ها را به صورت برنامه ‌نویسی در نرم‌ افزار فراهم می ‌کند، در حالی که به استفاده از شبکه فیزیکی زیربنایی به عنوان صفحه پشتی ارسال بسته ادامه می‌ دهد. منابع فیزیکی شبکه، مانند سوئیچینگ، مسیریابی، فایروال، تعادل بار، شبکه ‌های خصوصی مجازی (VPN) و غیره، ادغام شده، در نرم ‌افزار تحویل داده می ‌شوند و فقط به ارسال بسته پروتکل اینترنت (IP) از شبکه فیزیکی زیربنایی نیاز دارند.

 

خدمات شبکه و امنیت در نرم‌ افزار به یک لایه مجازی (هایپروایزر، در مرکز داده) توزیع شده و به بارهای کاری فردی، مانند ماشین‌ های مجازی (VM) یا کانتینر ها، مطابق با خط ‌مشی‌ های شبکه و امنیتی تعریف‌ شده برای هر اتصال متصل می‌ شوند. وقتی حجم کاری به میزبان دیگری منتقل می ‌شود، خدمات شبکه و سیاست ‌های امنیتی با آن حرکت می ‌کنند. و زمانی که بارهای کاری جدید برای مقیاس ‌بندی یک برنامه کاربردی ایجاد می ‌شوند، سیاست ‌های لازم به صورت پویا برای این بارهای کاری جدید اعمال می ‌شوند که ثبات سیاست و چابکی شبکه را بیشتر می‌کند. مجازی سازی شبکه به روش نظارت و مدیریت کل یک شبکه کامپیوتری از یک کنسول مدیریت نرم افزار به عنوان یک نهاد اداری واحد اشاره دارد.

 

انواع مجازی سازی شبکه

مجازی سازی شبکه خارجی در مقابل مجازی سازی شبکه داخلی

دو نوع مجازی سازی شبکه وجود دارد: مجازی سازی خارجی و مجازی سازی داخلی.

 مجازی‌ سازی شبکه خارجی می ‌تواند سیستم ‌هایی را که به صورت فیزیکی به یک شبکه محلی (LAN) متصل شده ‌اند را به شبکه ‌های محلی مجازی مجزا (VLAN) ترکیب کند، یا برعکس می ‌تواند شبکه ‌های محلی جداگانه را به همان VLAN تقسیم کند. این کار به ارائه دهندگان خدمات اجازه می دهد تا کارایی یک شبکه بزرگ را بهبود بخشند.

برخلاف مجازی ‌سازی شبکه خارجی که بر روی سیستم ‌های خارج از یک سرور عمل می ‌کند، مجازی ‌سازی شبکه داخلی در یک سرور برای شبیه ‌سازی یک شبکه فیزیکی عمل می ‌کند. این کار معمولاً برای بهبود کارایی سرور انجام می شود.

 

انواع مجازی سازی شبکه

شاخص متمایز پیشگام رایانه

خدمات شبکه

21 سال تجربه فعالیت در زمینه انفورماتیک

عضویت در شورای عالی انفورماتیک ایران

عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای

دارای مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

دارای مجوز ISP از سازمان تنظیم مقررات

دارای مجوز VOIP از سازمان تنظیم مقررات

دارای بیش از 50 هزار مشترک کارت‌های تلفنی اینترنتی

در ادامه خدماتی که شرکت پیشگام رایانه در زمینه ی شبکه های کامپیوتری ارائه مینماید را به تفصیل شرح میدهیم.

خدمات شبکه

چرا مجازی سازی شبکه مهم است؟

مجازی ‌سازی شبکه، تمام عناصر زیرساخت فناوری اطلاعات (محاسبات، شبکه و ذخیره‌ سازی) را از سخت ‌افزار اختصاصی جدا می ‌کند و آنها را با هم ترکیب می‌ کند و منابع را می توان به طور خودکار در جایی که بیشتر مورد نیاز است، با تغییر تقاضاها و نیازهای تجاری مستقر کرد. این امر به ‌ویژه در صنعت ارتباطات از راه دور، جایی که ارائه‌ دهندگان سنتی با تغییر شبکه‌ ها و عملیات خود برای همگام شدن با نوآوری ‌های فناوری به چالش کشیده می ‌شوند، اهمیت دارد.

 

چه واقعیت مجازی در جراحی از راه دور باشد و چه شبکه ‌های هوشمند که به آمبولانس ‌ها اجازه می‌ دهد با خیال راحت از چراغ‌ های راهنمایی سرعت بگیرند، پیشرفت ‌های جدید نوید تجربه ‌های به ‌طور اساسی بهبود یافته و بهینه‌ شده را می‌ دهند. اما شبکه های سنتی وابسته به سخت افزار بسیاری از ارائه دهندگان خدمات باید برای تطبیق با این نوآوری تغییر شکل دهند. مجازی سازی شبکه به ارائه دهندگان خدمات چابکی را ارائه می دهد که به آن نیاز دارند.

 

همانطور که ارائه دهندگان ابر عمومی ابر مقیاس نشان داده اند که چگونه معماری های بومی ابری و توسعه منبع باز می توانند تحویل، استقرار و تکرار سرویس را تسریع کنند، ارائه دهندگان خدمات مخابراتی نیز می توانند از همین رویکرد برای کار با چابکی، انعطاف پذیری، انعطاف پذیری و امنیت بیشتر استفاده کنند. آنها می توانند پیچیدگی زیرساخت را از طریق اتوماسیون و یک پلت فرم افقی مشترک مدیریت کنند. همچنین می توانند انتظارات مصرف کننده و سازمانی بالاتر از عملکرد، ایمنی، فراگیر بودن و تجربه کاربر را برآورده کنند. با معماری ها و اتوماسیون های بومی ابری، ارائه دهندگان می توانند با سرعت بیشتری تغییر کنند و خدمات و ویژگی هایی را برای پاسخگویی بهتر به نیازها و خواسته های مشتری اضافه کنند.

کاربرد مجازی سازی شبکه

برای انتقال دسکتاپ کاربران نهایی از رایانه شخصی به «فضای ابری» استفاده می شود. به عبارت دیگر، دسکتاپ‌های کاربران نهایی مجازی‌سازی می‌شوند و می‌توانند به عنوان مثال با تین کلاینت‌ها به دسکتاپ خود دسترسی داشته باشند. در این صورت سیستم عامل مورد استفاده مستقل از سخت افزار می شود. و از این پس می توانید این سیستم عامل را بر روی سیستمی نصب کنید که قبلاً نتوانسته اید ویندوز 7 را نصب کنید.
 
کاربرد مجازی سازی شبکه

مزایای تجاری خدمات مجازی سازی شبکه

سرویس‌ های مجازی ‌سازی شبکه Veritis برای بهینه‌ سازی امنیت، مقیاس‌ پذیری، انعطاف‌ پذیری، قابلیت اطمینان و انتقال داده ‌ها، علاوه بر خودکار سازی چندین وظایف اداری، طراحی شده ‌اند. ما اطمینان می‌ دهیم که همه سرورها و سرویس‌ های شبکه بدون توجه به اجزای فیزیکی، به‌ عنوان یک مجموعه از منابع در نظر گرفته می ‌شوند.

 

سایر مزایای خدمات مجازی سازی شبکه ما عبارتند از:

  • بهره وری بهبود یافته است
  • افزایش سرعت شبکه
  • مدیریت متمرکز فایل ها و برنامه ها از یک سایت فیزیکی واحد
  • افزودن آسان تر رسانه های ذخیره سازی مانند هارد دیسک یا درایو نوار
  • تخصیص مجدد یا به اشتراک گذاری فضای ذخیره سازی بین سرورها

خدمات مجازی سازی شبکه شامل سوئیچ های منطقی، روترهای منطقی، فایروال های منطقی و سایر اجزای NSX برای vSphere است.

پیاده سازی مجازی سازی شبکه

در دنیای امروز مجازی سازی یکی از کاربردی ترین راه حل ها برای طراحی و پیاده سازی زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری مرکز داده است. هدف اصلی این فناوری صرفه جویی در منابع فیزیکی زیرساخت و بهره وری بیشتر از منابع سخت افزاری است. تجربه جهانی استفاده از این راهکار نه چندان جدید (با سابقه 40 ساله) و ارائه راهکارهای مدرن در این زمینه، به جرأت ثابت کرده است که کارآمدترین و قدرتمندترین ابزار کاربردی در این زمینه، راهکار VMware است. نرم افزار کامپیوتر مفتح با توجه به سابقه کاری و پرسنل متخصص خود خدمات قابل اعتمادی را در این زمینه ارائه می دهد.

مثال مجازی سازی شبکه

یکی از نمونه های مجازی سازی شبکه، LAN مجازی (VLAN) است. VLAN زیر بخشی از یک شبکه محلی (LAN) است که با نرم افزاری ایجاد شده است که دستگاه های شبکه را بدون توجه به موقعیت فیزیکی در یک گروه ترکیب می کند. VLAN ها می توانند سرعت و عملکرد شبکه های شلوغ را بهبود بخشند و تغییرات یا اضافات را در شبکه ساده کنند.

 

مثال دیگر پوشش شبکه است. تکنولوژی های پوششی مختلفی وجود دارد. یکی از فناوری های استاندارد صنعت، شبکه محلی قابل توسعه مجازی (VXLAN) نامیده می شود. VXLAN چارچوبی برای همپوشانی شبکه‌ های لایه 2 مجازی بر روی شبکه‌ های لایه 3 فراهم می‌کند، که هم مکانیزم کپسوله‌ سازی و هم یک صفحه کنترل را تعریف می‌کند.

بستر مجازی سازی شبکه

VMware NSX Data Center یک پلت فرم مجازی سازی شبکه است که اجزای شبکه و امنیتی مانند فایروال، سوئیچینگ و مسیریابی را که در نرم افزار تعریف و مصرف می شوند، ارائه می دهد. NSX یک رویکرد معماری مبتنی بر مجازی‌ سازی شبکه بزرگ را اتخاذ می‌ کند که اتصال و امنیت پایدار و فراگیر را برای برنامه ‌ها و داده ‌ها در هر کجا که باشند، مستقل از زیرساخت فیزیکی زیربنایی، ارائه می‌کند.

اهمیت مجازی سازی شبکه

مجازی سازی با کاهش نیاز ما به سخت افزار و تجهیزات فیزیکی هزینه های ما را کاهش می دهد. ماشین های مجازی از منابع سخت افزاری بهینه استفاده می کنند که باعث کاهش مصرف برق و هزینه های نگهداری می شود. می توانید زمان کمی را صرف حافظه، فضا و پردازنده مورد نیاز سیستم عامل کنید و نیازی به سخت افزار مجدد ندارید.

 

مجازی سازی سرور می تواند راه حل بسیار مناسبی باشد. به جای نصب 10 سرور فیزیکی با 10 سیستم عامل مختلف و ارائه خدمات خاص به کاربران، تصور کنید که تنها دو سرور فیزیکی و در عین حال 10 سیستم عامل روی این دو سرور کار می کنند. جالب است بدانید راه حل دوم باعث افزایش کارایی شبکه ما و کاهش قطعی سرویس ها چه از نظر سخت افزاری و چه نرم افزاری می شود تا جایی که کاربر نهایی هرگز متوجه این اختلال نخواهد شد. در غیر این صورت، می توانیم با اطمینان به سمت اجرای این راه حل حرکت کنیم.

نحوه کار مجازی سازی

در فناوری مجازی سازی شبکه، یک لایه نرم افزاری به نام Hyper visor بین ماشین های مجازی و سخت افزار قرار می گیرد. قلب مجازی سازی ماشین های مجازی هستند که یک سیستم عامل را با خدمات و برنامه های کاربردی درون آن تشکیل می دهند.

 

ماشین های مجازی کاملا مجزا و مستقل از یکدیگر هستند. وظیفه Hyper visor این است که منابع سخت افزاری را به صورت پویا به ماشین های مجازی در زمانی که نیاز دارند تخصیص دهد و آنها را آزاد کند. ابتدا نرم افزار مجازی سازی یا Hyper visor بر روی سخت افزار سرور نصب شده و سپس تعداد ماشین های مجازی مورد نیاز در داخل آن تعریف می شود. پس از این مرحله، هر ماشین مجازی به عنوان یک سخت افزار مستقل عمل می کند که می توان سیستم عامل مورد نظر را روی آن نصب کرد و سپس سرویس ها را راه اندازی کرد.

تفاوت مجازی سازی با زیرساخت شبکه

زیرساخت‌های سنتی فناوری اطلاعات مبتنی بر سخت‌افزار فیزیکی مانند سرورها برای ارائه قدرت پردازش، فضای ذخیره‌سازی و سایر منابع مورد نیاز است. با این حال، مجازی سازی به مدیران این امکان را می دهد که آن منابع را مستقل از سخت افزار (یعنی انتزاع) از طریق نرم افزار ایجاد کنند. هنگامی که در یک یا چند شبکه اعمال می شود، شبکه های مجازی می توانند منابع چندین شبکه فیزیکی را ادغام و ترکیب کنند، شبکه ها را برای بارهای کاری خاص کنار بگذارند، و ماشین های مجازی (VM) را سازماندهی و متصل کنند.

 

یک شبکه مجازی از طریق نرم افزاری به نام سوئیچ مجازی (vSwitch) ساخته می شود که ارتباط و ترافیک بین یک زیرساخت فیزیکی و همتای مجازی آن را کنترل می کند. یک آداپتور شبکه مجازی (یا Hypervisor) به ماشین‌ها و ماشین‌های مجازی اجازه می‌دهد به یک شبکه متصل شوند، به ویژه به عنوان بخشی از یک شبکه محلی (LAN) یا شبکه محلی مجازی (VLAN)، که در آن منابع و برنامه‌ها توسط کاربران متعدد به اشتراک گذاشته می‌شوند.

سرویس مجازی سازی شبکه

سرویس‌های مجازی‌سازی شبکه Veritis برای بهینه‌سازی امنیت، مقیاس‌پذیری، انعطاف‌پذیری، قابلیت اطمینان و انتقال داده‌ها، علاوه بر خودکارسازی چندین وظایف اداری، طراحی شده‌اند. ما اطمینان می‌دهیم که همه سرورها و سرویس‌های شبکه بدون توجه به اجزای فیزیکی، به‌عنوان یک مجموعه از منابع در نظر گرفته می‌شوند.

 

راه حل های پیشگام رایانه تضمین می کند که مشتریان به چابکی سازمانی بیشتر، کنترل بهتر ردپای شبکه خود و مقیاس بندی زیرساخت مطابق با نیازهای تجاری دست می یابند. علاوه بر این، ما سازمان ها را در خنثی کردن تهدیدات شرکتی مانند سرقت داده ها و آلودگی های ویروسی از طریق مدیریت متمرکز داده ها تسهیل می کنیم. همچنین دسترسی ایمن به منابع شرکتی را برای کارکنان از هر مکانی از طریق شبکه مجازی فراهم می کنیم. در صورت نیاز به خدمات مجازی سازی شبکه می توانید با شماره تلفن 02157801000 با شرکت پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید.

 

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.