دوربین مداربسته مخفی در پریز برق

دوربین مداربسته مخفی در پریز برق

پریزهای برق دوربین دار یکی از روش های جاسوسی هستند که امنیت شرکت ها و سازمان ها را به مخاطره می اندازند. دوربین مداربسته مخفی در پریز برق می تواند تصاویر را ضبط و ارسال کند. برخی از این پریزها قابلیت شنود صدا هم دارند. مدل های پیشرفته تر این دوربین ها به وای فای مجهز هستند تا اطلاعات ضبط شده را به صورت آنلاین و در لحظه ارسال کنند. برخی از سازمان ها نیز برای کنترل نامحسوس از این دوربین ها استفاده می کنند تا امنیت خود را افزایش دهند.

در صورت نیاز به دریافت خدمات و یا مشاوره در خصوص امنیت شبکه و سازمان می توانید با شماره 02157801000 تماس حاصل فرمایید. ما در پیشگام رایانه به صورت تخصصی به ارائه خدمات امنیت شبکه می پردازیم.

این مطلب صرفا آموزشی بوده و برای آگاهی شما نسبت به امنیت محیط خود به نگارش درآمده است. به هیچ عنوان خدمات نصب دوربین مداربسته مخفی در پریز برق را نداریم.

پریز برق دوربین دار

پریز برق دوربین دار مخفی به راحتی و به سادگی در جای کلیه پریزهای استاندارد نصب می‌شود. این نوع پریزها معمولا ظاهری مشابه پریزهای معمولی دارند که قابل تشخیص نباشند. این پریز به صورت مخفیانه فیلم‌برداری با صدا، عکس‌برداری و ضبط صدای محیط را انجام می‌دهد. نصب و جداسازی پریز برق دوربین دار آسان است و به سادگی امکان پذیر است و تخصص خاصی نیاز ندارد. فقط نیاز است به برق و سیم کشی آشنایی داشته باشید. دوربین فیلم برداری این پریز برق مخفی است، در فاصله عادی قابل مشاهده نیست و جلب توجه نمی‌کند.

پریز برق دوربین دار مخفی

دوربین مداربسته مخفی در پریز برق

انواع مختلفی از پریزهای دوربین دار طراحی شده است که دارای کیفیت و دوربین های متفاوتی هستند. کیفیت دوربین این پریزها از 2 مگاپیکسل شروع شده و تا 12 مگاپیکسل نیز می رسد. پریز برق دوربین مداربسته مخفی توانایی فیلم‌برداری با صدا، ضبط صدای محیط و عکس‌برداری را دارد. در حقیقت این دوربین ها اغلب برای جاسوسی و یا کنترل نامحسوس استفاده می شوند. دوربین جاسوسی پریز برق به حدی کوچک و مخفی است که با چشم غیر مسلح در فاصله عادی قابل مشاهده نیست.

کاربردها دوربین مداربسته

کاربرد دوبین مداربسته برای افزایش امنیت محل نصب استفاده می شود. این افزایش امنیت می تواند شامل پیشگیری یا پیگرد اعمال مجرمانه باشد. اما در این نوع از دوربین های مخفی می تواند کاربرد دیگری نیز داشته باشد که جاسوسی است. البته این نوع از دوربین ها مداربسته مخفی فقط برای جاسوسی نیستند و برخی از شرکت ها و سازمان ها برای کنترل نامحسوس از آن بهره می برند.

دوربین های مداربسته در پریزهای برق به طور کلی دارای دو کاربرد متفاوت هستند:

  • جاسوسی
  • کنترل

در مورد اول و کاربرد منفی آن، چنین دوربین هایی برای جاسوسی از افراد، شرکت ها و سازمان ها استفاده می شوند. در مورد دوم برای کنترل افراد مجموعه توسط خود صاحب مجموعه استفاده می شوند که به صورت غیرمستقیم افراد و کارکنان خود را بررسی و کنترل می کنند.

محل نصب

پریز برق دوربین مداربسته می‌تواند در جای کلیه پریزهای استاندارد نصب شود و شروع به کار کند، به راحتی هم قابل جدا شدن است. در واقع نصب و راه اندازی آن زمان خاصی نمی برد اما باید با دقت عمل شود. البته برای نصب چنین دوربین هایی باید به برق و شبکه آشنایی داشته باشید.

شارژ دوربین

این نوع از پریزها دارای باتری داخلی هستند. چون نمی توان از برق شهری برای روشن نگه داشتن دوربین استفاده کرد. باتری تعبیه شده در این پریزها، باتری پلیمری داخلی است که معمولا قابلیت شارژ شدن را دارد. باتری این دوربین ها در هر بار شارژ به مدت ۲۴ ساعت به صورت مداوم کار می‌کند. پس از این مدت باید دوباره شارژ شود و یا اینکه باتری تعویض گردد. می توان برای این کار همیشه یک باتری یدک نگه داشت.

سنسور صدا

برخی از این پریزهای برق مجهز به سنسور تشخیص صدا هستند، این قابلیت مصرف باتری را به شدت کاهش می‌دهد. با فعالسازی این حالت، دستگاه پریز مخفی به محض دریافت صدای محیط فعال شده و شروع به ضبط صدا و تصویر می‌کند و به محض توقف صدا به حالت آماده به کار (stand by) در می‌آید. این قابلیت کمک می کند که باتری زمان بیشتری از یک روز را دوام بیاورد. برای محیط هایی که رفت و آمد کمتر است این قابلیت بسیار مناسب است. فایده دیگر این قابلیت این است که دیگر نیاز نیست یک اپراتور تمام وقت کل 24 ساعت شبانه روز را بررسی کند و به دنبال صدا و تصویر باشد. بلکه فقط در زمان هایی که فعالیت رخ می دهد فیلم برداری و صدابرداری اتفاق می افتد.

کارت حافظه

این نوع از دوربین ها دارای دو حالت کلی هستند. یا به صورت آنلاین صدا و تصویر را از طریق وای فای ارسال می کنند. یا دارای کارت حافظه داخلی هستند که صدا و تصویر را ضبط می کنند. بسته به نوع مدل و قیمتی که دارد کارت حافظه متفاوتی برای این دوربین های مخفی لحاظ شده است.

کنترل پریز دوربین دار

برخی از این پریزها دارای ریموت هستند و می توان آن ها را از راه دور کنترل کرد. برخی دیگر نیز به صورت اتوماتیک این کار را انجام می دهند. سنسورهای این نوع از پریزها به صورت اتومات با شنیدن صدا عمل می کنند. مدل های ساده تر و ارزان تری هم وجود دارند که به صورت یک سره و یکنواخت اقدام به فیلم برداری و ضبط صدا می کنند تا زمانی که باتری به اتمام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.