ساده ترین شبکه قابل راه اندازی

ساده ترین شبکه قابل راه اندازی

ساده ترین شبکه قابل راه اندازی معمولا بین دو کامپیوتر صورت می گیرد. شما می توانید به وسیله یک کابل دو کامپیوتر را به هم شبکه کنید. البته می توانید از مودم و یا وای فای نیز برای شبکه کردن دو کامپیوتر با هم استفاده کنید. مودم هایی که قابلیت روتر دارند می توانند به اندازه پورت هایی که در آن ها تعبیه شده کامپیوترها را به هم شبکه کنند. در این مقاله ساده ترین شبکه قابل راه اندازی شبکه بین دو کامپیوتر را به شما آموزش می دهیم.

راه اندازی شبکه

راه اندازی شبکه شامل موارد نیاز سنجی ،طراحی، ایجاد زیرساخت و پیاده سازی شبـکه می‌شود.

به طور کلی راه اندازی شبـکه با هدف ایجاد ارتباط یکپارچه و بدون وقفه بین تجهیزات مختلف انجام می‌شود. در واقع انجام خدمات شبکه نیاز به کارشناسانی حرفه‌ای دارد که از دانش و تجربه کافی برخوردار هستند. در این مطلب قرار است درباره راه اندازی شبکه صحبت کنیم؛

پس لطفاً تا پایان همراه ما باشید.

راه اندازی شبکه دو کامپیوتر در پیشگام رایانه

ساده ترین شبکه قابل راه اندازی

شما می توانید برای راه اندازی شبکه بین دو کامپیوتر از چند روش استفاده کنید. سه روش از پرکاربردترین راه های بین دو کامپیوتر عبارتند از:

  • کابل
  • وای فای
  • مودم روتر

اما ساده ترین و راحت ترین شبکه قابل راه اندازی بین دو کامپیوتر استفاده از کابل شبکه است. این روش نسبت به سایر روش ها کارآمدتر و کم هزینه تر است. در ادامه درباره آن توضیحات بیشتری می دهیم.

امکانات مورد نیاز برای راه اندازی شبکه

باید توجه داشته باشید که برای پیاده سازی شبـکه و راه انـدازی آن، با توجه به اندازه و نوع کاربری شبکه ای که قصد راه اندازی آن را دارید تجهیزات خاصی مورد نیاز است و بایستی از نظر کارشناسی افراد غیرمتخصص جهت انتخاب این تجهیزات استفاده نمایید، در صورتی که از تجهیزات مناسب نیاز خود استفاده نکنید  پس از مدت کوتاهی با اختلال در عملکرد شبکه مواجه خواهید شد. این اختلال ممکن است مربوط به سیم کشی، داکت زنی کابل‌ها و یا امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موجود در شبـکه باشد. در نتیجه چنین اختلالی، شبکه به طور مکرر دچار مشکلات و قطعی خواهد شد و امکان از دست رفتن اطلاعات شبـکه نیز وجود دارد.

بنابراین پیش از ارائه خدمات شبکه لازم است که امکانات مورد نیاز نیازسنجی شود. به این منظور لازم است اندازه کابل‌های شبکه، نوع شبکه، تجهیزات سخت افزاری، فضای تحت پوشش و… به‌طور دقیق مشخص گردند.  در واقع در صورتی که نیازسنجی به طور دقیقی انجام نگیرد، ممکن است امکانات کم یا زیاد بوده و تجهیزات مورد نیاز به درستی انتخاب نشوند.

راه اندازی شبکه دو کامپیوتر در پیشگام رایانه

نصب شبکه بین دو کامپیوتر

برای راه اندازی شبکه بین دو کامپیوتر ، به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • کارت های شبکه NIC و یا وایرلس LAN که امروزه مدل های کابلی و یا وایرلس آن در همه مادربردهای موجود است
  • یک کابل شبکه کراس به اندازه فاصله دو سیستم از یکدیگر

توجه داشته باشید که در کارت‌های شبکه جدید، امکان استفاده از کابل شبکه استریت نیز وجود دارد.

در صورتی که دو مورد بالا در دسترس شما هست ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

در سیتم عامل ویندوز در صورت اتصال کابل شبکه بین دو کامپیوتر،

در صورتی که شما هیچ گونه تنظیماتی بر روی کارت های شبکه انجام ندهید

باز هم امکان برقراری ارتباط بین کامپیوتر ها میسر است.

تنها کافیست که با تایپ عبارت NCPA.CPL در RUN کامپیوتر خود به بخش تنظیمات کارت های شبکه رفته و در قسمت Detail  آدرس آی پی کارت شبکه را یاداشت نمایید. و در کامپیوتر دیگر در قسمت فایل اکسپلورر عبارت \\IPaddress  یاداشت شده را تایپ نمایید و اینتر را بفشارید.

با این کار شما به فولدر های Shared  شده در کامپیوتر دیگر دسترسی خواهید داشت.

نصب شبکه بین دو کامپیوتر

راه اندازی شبکه در پیشگام رایانه

پیشگام رایانه با سالها سابقه، راه حل‌های مختلف خدمات شبـکه و برون سپاری مانند نصب و راه اندازی شبکه‌های پسیو و اکتیو را انجام می‌دهد. شما می‌توانید خدمات مورد نیاز خود در زمینه شبـکه را به این شرکت سپرده و خیالتان از بابت کیفیت و کارایی کاملا راحت باشد.

 این شرکت  با درک نیازهای تجاری مشتریان، راه حل‌های قابل اعتمادی ارائه می‌دهد که کاملا مقرون به صرفه هستند و همه افراد قادر به استفاده از این خدمات خواهند بود. اگر قصد راه اندازی شبکه ، نصب شبکه و یا بهره‌مندی از خدمات شبکه را دارید؛ توصیه ما این است که به شرکت پیشگام رایانه مراجعه کرده و پس از مشاوره رایگان، اقدام به عقد یکی از قراردادهای متنوع آنها نمایید.

در این مطلب دربارهراه اندازی شبکه دو کامپیوتر صحبت کردیم.

لطفاً شما هم نظر و تجربه خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید.

دیگر خدمات پیشگام رایانه :

برچسب ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.