شبکه های کامپیوتری و امنیت شبکه

شبکه های کامپیوتری و امنیت شبکه

شبکه های کامپیوتری و امنیت شبکه در دنیای کنونی برای شرکت ها و سازمان ها امری اجتناب ناپذیر است. شرکت ها و سازمان بایستی برای حفظ اطلاعات و داده های مهم خود و کاربرانشان، پروتکل های امنیت شبکه های کامپیوتری را لحاظ کنند. ویروس ها و تهدیدهای امنیتی و هجوم هکرها و کاربران غیر مجاز هر روز بروز می شوند! ارائه راهکار و خدمات امنیت برای شبکه های کامپیوتری و امنیت شبکه به کسب و کار شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات و داده های شما محفوظ می ماند. پیشگام رایانه ارائه دهنده خدمات امنیت شبکه و پشتیبانی و نگهداری شبکه به شرکت ها و سازمان ها است. در صورت نیاز به دریافت خدمات یا مشاوره با شماره تلفن 02157801000 تماس حاصل بفرمایید.

شبکه های کامپیوتری و امنیت شبکه

حفظ یکپارچگی امنیت شبکه های کامپیوتری برای هر سازمانی اهمیت اساسی دارد. با دیجیتالی شدن تقریباً هر جنبه از تجارت، نرم افزار امنیتی شبکه سازمانی تأثیر حملات سایبری را به حداقل می رساند. به خصوص که محافظت در برابر آنها از عملکرد شرکت محافظت می کند و از رقابت آن در بازار پر سرعت محافظت می کند.

استراتژی درست شبکه مبتنی بر امنیت، زیرساخت های شبکه و معماری امنیتی سازمان را کاملاً یکپارچه می کند، شبکه را قادر می سازد بدون آسیب رساندن به عملیات امنیتی مقیاس بندی و تغییر کند. این رویکرد نسل بعدی برای دفاع موثر از محیطهای بسیار پویای امروز ضروری است. نه تنها با اعمال اجرای مداوم در محیط های بسیار انعطاف پذیر امروز ، بلکه همچنین با ایجاد امنیت عمیق در خود شبکه می توان به دفاع از شبکه در مقابل مهاجمین پرداخت.

شبکه کامپیوتری و امنیت شبکه

منظور از امنیت شبکه چیست؟

امنیت شبکه از شبکه و داده های شما در برابر نقض ، نفوذ و تهدیدهای دیگر محافظت می کند. امنیت شبکه شامل کنترل دسترسی ، نرم افزار ویروس و آنتی ویروس ، امنیت برنامه ، تجزیه و تحلیل شبکه ، انواع امنیت مربوط به شبکه (نقطه پایانی ، وب ، بی سیم) ، فایروال ها ، رمزگذاری VPN و موارد دیگر است.

راهکار و خدمات امنیت شبکه

سرویس های امنیتی شبکه برای محافظت از زیرساخت های شبکه داخلی و دستگاه های متصل از دسترسی ناخواسته ، مدیریت نادرست و حملات طراحی شده اند. ارائه دهندگان امنیت شبکه می توانند ارزیابی جامعی از معماری شبکه ارائه دهند و امنیت اینترنت و اتصالات اینترانت را ارزیابی کنند. سپس ارائه دهندگان از این اطلاعات برای اجرای فایروال ها و سایر اقدامات محافظتی استفاده می کنند. کلیه این موارد برای پاسخگویی به نیازهای مشتری سفارشی شده است. ارائه دهندگان امنیت شبکه می توانند به نظارت بر موجودی دستگاه و نقاط دسترسی بی سیم نیز کمک کنند و همچنین می توانند به روز بودن سلامت کلی دستگاه های جداگانه و شبکه را به طور کامل مشاهده کنند.

 

ارائه راهکارها و خدمات امنیت شبکه های کامپیوتری

راه حل های امنیتی شبکه چیست؟

امنیت شبکه هر فعالیتی است که برای محافظت از قابلیت استفاده و یکپارچگی شبکه و داده های شما طراحی شده است. این راه حل ها شامل هر دو فناوری سخت افزاری و نرم افزاری است. انواع تهدیدات را هدف قرار می دهد. از ورود یا گسترش آنها در شبکه شما جلوگیری می کند. امنیت موثر شبکه دسترسی به شبکه را مدیریت می کند.

دیوار آتش

یک جزء بسیار مهم امنیت شبکه ، دیوار آتش است. این دیوار امنیتی شبکه را در مقابل مهاجمین حفاظت می کند. اما برای محافظت واقعی از شبکه ، سایر فناوری ها مورد نیاز است و امنیت موثر شبکه نیاز به یک رویکرد جامع دارد که دیوار آتش را با سایر قابلیت های مهم ادغام کند. اساساً ، برای محافظت از کل سطح حمله سازمان ، یک رویه لایه ای با راه حل های امنیتی شبکه مدیریت شده برای همه مناطق شبکه باید به عنوان یک ساختار امنیتی یکپارچه و مشترک کار کند.

چه خدماتی توسط امنیت شبکه ارائه می شود؟


انواع مختلف دستگاه ها و ابزارهای امنیتی شبکه:

  • کنترل دسترسی
  • نرم افزار آنتی ویروس و ضد بدافزار
  • امنیت برنامه
  • تجزیه و تحلیل رفتاری
  • جلوگیری از از دست دادن داده ها
  • منع توزیع پیشگیری از خدمات
  • امنیت ایمیل
  • فایروال ها

امنیت شبکه با مثال چیست؟

شبکه های کامپیوتری و امنیت شبکه متشکل از سیاست ها ، فرایندها و روش های اتخاذ شده برای جلوگیری ، شناسایی و نظارت بر دسترسی غیر مجاز، سوء استفاده، اصلاح یا انکار شبکه رایانه ای و منابع قابل دسترسی به شبکه است.

چرا امنیت شبکه لازم است؟

امنیت شبکه کامپیوتری برای شبکه های خانگی و سازمانی و همچنین در دنیای تجارت مهم است. بیشتر شرکت ها و سازمان ها دارای اتصال اینترنت پرسرعت دارای یک یا چند روتر بی سیم در شبکه خود هستند که در صورت عدم ایمن سازی مناسب می توان از آنها به صورت غیر مجاز بهره برد. یک سیستم امنیتی جامع شبکه به کاهش احتمال از دست رفتن اطلاعات، سرقت، خرابکاری و به حفظ امنیت داده ها کمک می کند.

امنیت شبکه های کامپیوتری به عنوان سرویس مزایای زیادی را به همراه دارد. واضح ترین آنها ارائه یک رابط وب برای مدیریت و مدیریت داخلی است. امنیت شبکه امکان را برای به روزرسانی مداوم فراهم می کند و به شما کمک می کند تا کارهای اداری مانند مدیریت ورود به سیستم را انجام دهید و به شما امکان صرفه جویی در وقت و هزینه را می دهد. امروزه شبکه های کامپیوتری و امنیت شبکه از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید به آن توجه ویژه ای شود.

برچسب ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.