نصب شبکه

آموزش طریقه نصب وای فای خانگی نحوه راه اندازی سریع

در این مطلب از پیشگام رایانه آموزش نصب وای فای خانگی را به شما آموزش می دهیم. طریقه نصب وای فای خانگی به سادگی ممکن است. در این آموزش نحوه نصب وای فای خانگی را به روشی آسان و کاربردی به شما آموزش خواهیم دارد. شما در این مطلب می توانید آموزش نصب وای فای و نصب و راه اندازی آن را به سادگی فرا بگیرید.

امروزه در اکثر خانه ها دستگاه های wifi موجود است. این دستگاه ها اینترنت را بین دیوایس های مختلف در خانه به اشتراک می گذارند. اگر شما هم در خانه برای موبایل ها و تبلت های خود از اینترنت استفاده می کنید، به صرفه است که از یک اتصال واحد بهره ببرید تا اینکه برای هر کدام به صورت جداگانه بسته اینترنتی خریداری کنید. اما نصب وای فای در خانه به کمی دانش نیاز دارد که ما قصد داریم در این مطلب طریقه نصب وای فای در خانه را به شما آموزش دهیم.

در صورتی که به خدمات شبکه برای شرکت و سازمان خود برای نصب وای فای خانگی نحوه راه اندازی سریع نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 02157801000 با شرکت پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید.

مقدمه نصب شبکه

از آنجایی که استفاده از اینترنت روز به روز گسترده تر میشود، بسیاری از افراد تمایل دارند شبکه بیسیم خانگی خود را راه اندازی نمایند. چنین شبکه‌ای به شما اجازه میدهد لپتاپ، گوشی هوشمند و سایر وسایل دارای شبکه را به شبکه خانگی متصل کنید.

اینترنت به بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزانه مردم بدل شده است. به فراگیر شدن استفاده از موبایل ها، تبلت ها و لپ تاپ ها در خانه ها، وای فای نقش بسیار مهمی برای اتصال این دستگاه ها به اینترنت پیدا کرده است. شما به آموزش طریقه و نحوه نصب وای فای خانگی می توانید به سادگی دستگاه وای فای خود را به اینترنت متصل کنید.

برای آموزش نصب شبکه وای فای این مطلب را بخوانید.

طریقه نصب وای فای خانگی

در این مطلب آموزشی از پیشگام رایانه قصد داریم به شما آموزش دهیم تا بتوانید به سادگی دستگاه وای فای خود را به اینترنت متصل کنید و سایر دستگاه ها و دیوایس ها موجود در خانه را به وای فای متصل کنید. بسته به نوع دستگاه وای فای شما، می تواند به 4 تا 16 دستگاه اینترنت ارائه کند. اما اکثر دستگاه های وای فای موجود در بازار می توانند 8 دیوایس را به صورت همزمان پشتیبانی کنند.

البته به خاطر داشته باشید هر چه تعداد دیوایس های متصل به دستگاه وای فای شما بیشتر باشد، سرعت اینترنت هر کدام از آن دستگاه ها کاهش خواهد یافت. چون دستگاه وای فای پهنای باند مشخصی را پوشش می دهد. در این صورت هر چه تعداد دستگاه های متصل بیشتر باشد، متعاقب آن سرعت کاهش می یابد.

طریقه نصب وای فای خانگی

چگونه وای فای خانه را وصل کنیم

اتصال به اینترنت بی سیم که به وای فای معروف است، یک نوآوری شگفت انگیز است. بدون Wi-Fi، اتصال اینترنت خانگی شما به دستگاه هایی محدود می شود که می توانند با کابل LAN به مودم شما متصل شوند.

طول آن کابل نیز برای شما محدود شده است. اگر لازم است لپ تاپ خود را به اتاق دیگری ببرید، باید آن را از برق بکشید و اتصال اینترنت خود را قطع کنید. اما با Wi-Fi، کل خانه شما تحت پوشش اینترنت بی سیم سریع و مطمئن قرار می گیرد. داشتن وای فای در خانه یک مزیت بزرگ است.

چگونه وای فای خانه را وصل کنیم

نحوه راه اندازی وای فای

در ادامه روش نصب و راه اندازی شبکه بیسیم خانگی یا همان wi-fi را در چهار مرحله به شما آموزش می دهیم.

مراحل نصب وای فای خانگی

در این مطلب قصد داریم تا مراحم نصب wifi خانگی را به روشی آسان و کاربردی به شما آموزش دهیم. 

آموزش نصب شبکه وای فای خانگی

قدم اول: روتر

در قدم اول به یک اکسس پوینت نیاز خواهید داشت. امروزه اکثر مودم روتر های ADSL و یا TDLTE دارای اکسس پوینت داخلی می باشند که نیاز شبکه های کوچک را برآورده میسازد.. برای خرید یک اکسس پوینت مناسب، لازم است زمانی برای تحقیق صرف کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

آموزش نصب شبکه وای فای خانگی

قدم دوم: متصل کردن کابل‌ها

در صورتی که مودم روتر شما دارای اکسس پوینت داخلی نیست

پس ازخریدیک اکسسس پوینت مناسب بایستی آن راازطریق یک کابل شبکه(اترنت) به مودم روترخودمتصل نمایید.

پس از اتصال مطمعن شوید که پورت های روی روتر و اکسس پوینت شروع به چشمک زدن کرده باشند.

آموزش نصب شبکه وای فای خانگی

قدم سوم: پیکربندی روتر

در این بخش از راه اندازی شبکه، باید توسط کامپیوتر تنظیمات پیش فرض اکسس پوینت را پیکربندی کنید.

درواقع این تنظیمات شامل قراردادن یک نام منحصر به فرد و یک رمزعبوربرای شبکه بی‌سیم شما خواهدبود.
برای پیکربندی اکسس پوینت در یک مرورگر وب، آدرس آی پی پیش فرض روتر را در نوار آدرس تایپ کرده و سپس اینتر را بزنید.
آدرس آی پی روتر را می‌توانید از دفترچه روتر پیدا کنید. در این مرحله صفحه ورود را مشاهده خواهید کرد؛ پس از ورود به بخش تنضیمات رفته و در قست تنظیمات وایرلس نامی منحصر به فرد برای شبکه وایرلس خود انتخاب کنید، در بخش رمز عبور نیز یک گزینه رمزگذاری انتخاب کرده و برای شبکه خود رمز عبور تعریف کنید. در نهایت روی دکمه ذخیره کلیک نمایید.

آموزش نصب شبکه وای فای خانگی

قدم چهارم: متصل شوید

مراحل اصلی نصـب شبکه به پایان رسیده است.

در این قدم میتوانید برای اینکه از کارکرد صحیح شبکه مطمئن شوید، اتصال را برقرار نمایید.

برای اتصال نیاز است مراحل زیر را طی کنید:
• به قسمت تنظیمات شبکه کامپیوتر رفته و شبکه‌های وای فای در نزدیکی خود را جستجو نمایید.
• در این مرحله نامی که برای شبکه وای فای خود در نظر گرفته اید را انتخاب کرده و رمز عبور را وارد کنید.
• پس از اتصال وارد مرورگر شده و یک آدرس اینترنتی را وارد کنید. اگر صفحه به درستی لود شد، طبیعتاً نصب شبکه به طور صحیح انجام شده است.

نصب وای فای خانگی

وصل کردن وای فای

اکنون شما آماده اتصال به شبکه Wi-Fi خود هستید و مطمئن شوید که درست کار می کند. روند اتصال به شبکه Wi-Fi بسته به نوع رایانه یا دستگاهی که استفاده می کنید کمی متفاوت است، اما هر سیستمی به این مراحل اساسی نیاز دارد.

تنظیمات شبکه رایانه خود را پیدا کرده و شبکه های Wi-Fi نزدیک را جستجو کنید.

شبکه خود را انتخاب کرده و رمز عبور خود را وارد کنید.

در صورت موفقیت آمیز بودن اتصال ، مرورگر وب خود را باز کرده و به صفحه ای مانند www.google.com بروید. اگر صفحه بارگیری شود ، به این معنی است که اتصال Wi-Fi شما به درستی کار می کند.

راه اندازی وای فای

اگر از قبل سرویس اینترنت پرسرعت (پهن باند) را برای خانه و یا محل کار خود تهیه کرده اید ، ایجاد شبکه بی سیم یا همان وای فای خانگی بسیار آسان است. یک شبکه بی سیم که معمولاً با نام Wi-Fi شناخته می شود، به شما امکان می دهد لپ تاپ، تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه را بدون کابل اترنت به سرویس اینترنت خانگی خود متصل کنید.

اتصال دستگاه ها به وای فای خانه

از این مراحل برای اتصال رایانه، لپ تاپ، تلفن، تبلت یا دستگاه بی سیم خود به شبکه وای فای خانگی خود استفاده کنید. از تجربه وای فای ایمن در خانه خود لذت ببرید.

برای اتصال یک دستگاه بی سیم به WiFi:

  1. تنظیمات WiFi دستگاه خود را باز کنید.
  2. شبکه WiFi خانگی خود را از لیست شبکه های موجود انتخاب کنید.
  3. رمز عبور شبکه خود را وارد کنید.

برای دستورالعمل های خاص دستگاه خود، از وب سایت پشتیبانی سازنده دستگاه دیدن کنید.

از فرکانس وای فای 5 گیگاهرتز برای دستگاه هایی که به سرعت های بالاتر متکی هستند استفاده کنید. از شبکه 2.4 برای دستگاه‌های خانگی هوشمند مانند دوربین‌ها، ترموستات‌ها، یخچال‌ها و درب‌های گاراژ استفاده کنید.

توجه: اگر فقط یک شبکه می بینید، ممکن است مودم شما با استفاده از فرمان باند، دستگاه ها را به بهترین شبکه ها برای شما مرتب کند. برای تضمین سریعترین سرعت، دستگاه خود را مستقیماً به مودم وصل کنید.

به کمک بیشتری احتیاج دارید؟

پیشگام رایانه با دارا بودن 21 سال سابقه در زمینه نصب شبکه های کامپیوتری، پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه شبکه خواهد بود.

برچسب ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.