انواع سرویس های مرکز تلفن

انواع سرویس های مرکز تلفن

مراکز تماس مراکزی هستند که مسئولیت های ارتباطی یک یا چند شرکت را بر عهده دارند. عملیات مرکز تماس می تواند بر اساس ارتباطاتی که پوشش می دهد و ساختار آن ها متفاوت باشد. استفاده از یک مرکز تماس در شرکت شما ممکن است به شما این امکان را بدهد که با جابجایی مسئولیت‌ های مرتبط با مشتری از کارکنانی که زمان بهتری صرف کارهای دیگر می‌کنند، از منابع دیگر به طور مؤثرتری استفاده کنید. در این مقاله به این می پردازیم که مرکز تماس چیست و کسب و کارها چگونه از مراکز تماس مختلف استفاده می کنند.

در صورت نیاز به دریافت خدمات نصب و راه اندازی انواع سرویس های تلفن در شرکت و یا سازمان خود می توانید با شماره تلفن 02157801000 تماس حاصل فرمایید. پیشگام رایانه به عنوان یکی از برترین شرکت های خدمات شبکه های رایانه ای در تهران آماده ارائه خدمات نصب و راه اندازی و پشتیبانی سرویس تماس به مشتریان گرامی است. شما می توانید از سرویس های حضوری و غیرحضوری پیشگام رایانه برای خدمات و مشاوره بهره ببرید.

مرکز تماس چیست

مرکز تماس یک شرکت یا شعبه متمرکز یک شرکت است که خدمات مخابراتی و سایر خدمات را ارائه می دهد. مسئولیت ‌های اصلی آن شامل برقراری تماس‌ های ورودی، برقراری تماس ‌های خروجی یا دریافت و انتقال ایمیل ‌ها یا چت‌ های اینترنتی است. سایر خدمات ارائه شده توسط مرکز تماس ممکن است شامل انجام نظرسنجی برای تحقیق، یافتن سرنخ های فروش و کمک به سازماندهی ارتباطات تلفنی برای یک شرکت باشد.

مرکز تماس چیست

هدف از مرکز تماس چیست

هدف اصلی مرکز تماس کمک به کارآمدتر کردن عملکرد شما است. با قرار دادن برخی از وظایف شرکت خود بر عهده متخصصان مرکز تماس، می توانید بهترین خدمات ممکن را به مشتریان ارائه دهید و در عین حال هزینه سرمایه گذاری در منابع را برای شرکت خود کاهش دهید. مراکز تماس می توانند توانایی یک شرکت را برای به دست آوردن مشتریان جدید و همچنین حفظ مشتریان فعلی با ساده سازی و متمرکز کردن برخی از فرآیند ها و خدمات بهبود بخشند. برخی از رایج ترین وظایفی که توسط کارکنان مرکز تماس انجام می شود عبارتند از:

 

  • کارمندان مرکز تماس اغلب با مشتریان فعلی یا بالقوه تماس مستقیم می گیرند تا فروش شرکت شما را افزایش دهند.
  • آنها ممکن است خدماتی را به مشتریان فعلی ارائه دهند که با محصول یا خدمات شما متفاوت است، از جمله برنامه ریزی تعمیرات یا سفارش تعویض یا بازپرداخت.
  • یک مرکز تماس می تواند پشتیبانی فنی را به مشتریان ارائه دهد، از جمله به طور بالقوه به مشتری آموزش می دهد که چگونه یک کار را کامل کند یا آن ها را از طریق عیب یابی برای شناسایی منبع مشکل و سپس اصلاح آن راهنمایی می کند.
  • وقتی مشتریان به خدمات فوری نیاز دارند، مراکز تماس می ‌توانند به تماس ‌های اضطراری پاسخ دهند، سپس پاسخ‌ ها را برای کمک به تماس‌ گیرنده محول کنند.
  • کارمندان مرکز تماس ممکن است تحقیقاتی را انجام دهند، نظرسنجی هایی را برای یک جمعیت شناسی خاص انجام دهند یا نظرسنجی های گسترده ای را در همه گروه ها انجام دهند.
  • مراکز تماس ممکن است برای کمک به هماهنگی کارکنان خارجی و بهبود کارایی برای کارکنان خارجی، پشتیبانی اعزام، مانند گرفتن و انتقال تماس با کارکنان فروش از راه دور یا کارکنان تحویل را ارائه دهند.

هدف از مرکز تماس چیست

شاخص متمایز پیشگام رایانه

خدمات شبکه

21 سال تجربه فعالیت در زمینه انفورماتیک

عضویت در شورای عالی انفورماتیک ایران

عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای

دارای مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

دارای مجوز ISP از سازمان تنظیم مقررات

دارای مجوز VOIP از سازمان تنظیم مقررات

دارای بیش از 50 هزار مشترک کارت‌های تلفنی اینترنتی

در ادامه خدماتی که شرکت پیشگام رایانه در زمینه ی شبکه های کامپیوتری ارائه مینماید را به تفصیل شرح میدهیم.

خدمات شبکه

انواع مراکز تماس

مراکز تماس می توانند طیف وسیعی از خدمات را ارائه دهند و مراکز تماس مختلف برای مسئولیت های مختلف بهتر عمل می کنند. شش دسته اصلی از مراکز تماس وجود دارد، و درک نقاط قوت هر کدام برای انتخاب بهترین گزینه مرکز تماس برای شرکت شما مهم است.

با ما از طریق شماره تلفن ۵۷۸۰۱۰۰۰ در تماس باشید و یا جهت دریافت تماس از کارشناسان ما فرم درخواست تماس را تکمیل نمایید.

مراکز تماس ورودی

یک مرکز تماس ورودی تماس هایی را که به شرکت وارد می شود را دریافت می کند. اغلب خدماتی است که به مشتریان فعلی محصول یا خدمات شما یا مشتریان جدیدی که به دنبال خرید هستند ارائه می شود، با این حال، می تواند شامل ارائه خدمات به کارکنان شرکت شما نیز باشد. خدمات ارائه شده در مراکز تماس ورودی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

پردازش سفارشات: پس از دریافت تماس از یک مشتری احتمالی، نماینده مرکز تماس ممکن است چندین کار را با تماس گیرنده انجام دهد، از جمله توضیح گزینه های خرید، ثبت اطلاعات سفارش و جمع آوری اطلاعات پرداخت.

ارائه خدمات اعزام: یک مرکز dispatch ممکن است تماس ها را دریافت کند، در صورت نیاز آنها را انتقال دهد و بر پیشرفت هر گونه ارسال و تحویل نظارت کند.

ارائه پشتیبانی راهنمایی: هنگامی که مشتریان با مشکل مواجه می شوند، یک نماینده مرکز تماس در پشتیبانی ممکن است راه حل هایی را ارائه دهد، زمانی که مشتری می داند چه چیزی اشتباه است، به شناسایی منابع بالقوه مشکل در صورت عدم وجود آن کمک کند و در صورت نیاز با درخواست خدمات تماس بگیرد.

پاسخگویی و انتقال تماس ها: یک مرکز تماس می تواند به عنوان یک سرویس پاسخگو عمل کند، با نمایندگانی که به عنوان یک سرویس پاسخگویی کار می کنند که ممکن است تماس های مشتریان را دریافت کنند، دلیل تماس آنها را جویا شوند و سپس تماس گیرنده را منتقل کنند.

مراکز تماس خروجی

مرکز تماس خروجی در تماس با مشتریان از جانب شما تخصص دارد و می تواند راهی برای گسترش دامنه دسترسی شرکت شما با حداقل هزینه باشد. مسئولیت های مشترک نمایندگان در مراکز تماس خروجی عبارتند از:

 

فروش به مشتریان بالقوه: متخصصان فروش تلفنی معمولاً با فهرستی از سرنخ ‌های ارائه شده کار می‌ کنند، که اغلب از طریق تحقیقات بازار جمع ‌آوری می‌ شود تا جمعیتی را که احتمالاً به محصولات یک شرکت علاقه ‌مند هستند، شناسایی کنند و برای معرفی کالا های شرکت تماس مستقیم برقرار کنند.

گسترش دامنه فروش: یک نماینده مرکز تماس در نقش بازاریابی تلفنی ممکن است ارتباط با مشتریان را انجام دهد، نظرسنجی هایی از مشتریان فعلی انجام دهد یا به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کند تا مشخص کند که آیا علاقه ای به یک محصول یا خدمات موجود دارد یا خیر.

مراکز تماس خودکار

یک مرکز تماس خودکار به شرکت این امکان را می دهد که هزینه مدیریت تماس خود را با داشتن سیستم های مبتنی بر رایانه که برخی از مسئولیت های تماس گیرنده را انجام می دهند کاهش دهد. سیستم‌ های خودکار اغلب به کارکنان بسیار کمتری نسبت به مراکز تماس با اپراتور های فعال اجازه می ‌دهند، زیرا آنها فقط به کارکنانی نیاز دارند که سیستم ‌ها را حفظ کنند و مسئولیت‌ های انتخابی را انجام دهند که اتوماسیون قادر به تکمیل آنها نیست. کاربردهای رایج برای مرکز تماس خودکار ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

مدیریت پست صوتی: سیستم های پست صوتی خودکار یکی از رایج ترین خدمات مرکز تماس هستند. یک سرویس پست صوتی خودکار برای یک شرکت ممکن است نیاز کارکنان به دریافت پیام را کاهش دهد.

کمک به مشتریان برای یافتن مکان‌ ها: بسیاری از شرکت ‌ها با مکان ‌های مختلف ممکن است از مراکز تماس خودکار برای کمک به مشتریانی که نیاز به یافتن مکان فروشگاه نزدیک دارند استفاده کنند.

پاسخ‌ دهنده ‌های صوتی تعاملی: سیستم‌ های تعاملی به تماس ‌گیرنده اجازه می ‌دهند تا به طور عادی صحبت کند و از فناوری برای درک کلمات و هدایت تماس ‌گیرنده از طریق منو استفاده می‌ کند، گاهی اوقات تماس‌ گیرندگان را به یک کارمند در مرکز تماس منتقل می ‌کند.

مراکز تماس چند کاناله

اگرچه تماس ‌های تلفنی هنوز بخش مهمی از مشاغل مدرن هستند، اما بسیاری از اشکال دیگر ارتباط و تعامل با مشتریان وجود دارد. بسیاری از مراکز تماس مدرن خدمات خود را به مشتریان گسترش می دهند تا سایر وظایف ارتباطی، از جمله ارسال و دریافت فکس و ایمیل و نظارت بر انجام سفارشات را نیز در بر گیرند.

مراکز تماس مطلق

مرکز تماسی که یک سرویس همه ‌کاناله ارائه می ‌کند، ممکن است بر اساس پیشنهادات، چند کاناله باشد و هماهنگی و سفارشی ‌سازی پیشرفته ‌تری را اضافه کند. با یک مرکز تماس همه ‌کاناله، همه بخش ‌هایی که به مشتری اختصاص داده شده ‌اند در ارتباط هستند، که می ‌تواند به کارکنان اجازه دهد از اطلاعات جمع‌ آوری ‌شده از طریق تماس ‌های تلفنی و بالعکس استفاده کنند. این رویکرد امکان سفارشی سازی پیشرفته را که نمایندگان مرکز تماس هنگام تعامل با مشتریان برای ایجاد نتایج بهتر اتخاذ می کنند، فراهم می کند.

مراکز تماس مجازی

برخی از مراکز تماس اکنون مجازی هستند و کارکنان به جای اینکه همه در یک مرکز با هم باشند، از خانه یا سایر مکان ‌های دور کار می‌ کنند. یک مرکز تماس مجازی همچنین ممکن است در تماس های بازاریابی خارجی تخصص داشته باشد. از آنجایی که یک مرکز تماس مجازی یک مرکز فیزیکی و واحدی ندارد که از آن خارج شود، می تواند هزینه های عملیاتی شرکت را کاهش دهد. هزینه های سربار کمتر می تواند به شرکت کمک کند تا سود خود را افزایش دهد و به آن اجازه دهد نرخ های پایین تری را به مشتریان خود ارائه دهد.

برای اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات و امکانات ما می توانید با همکاران ما در تماس باشید.

 

پیش از تصمیم گیری در رابطه با راه اندازی و یا ارتقا انواع سرویس های مرکز تلفن، جهت دریافت مشاوره رایگان و یا اطلاع از تعرفه خدمات شبکه و دریافت پیش فاکتور با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن ۵۷۸۰۱۰۰۰ در ارتباط باشید.

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.