اهمیت کابل کشی در شبکه

اهمیت کابل کشی در شبکه

کابل کشی شبکه از جمله مواردی است که در شبکه از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.  در واقع نحوه کابل کشی شبکه به طور مستقیم بر روی کیفیت و عمر شبکه موثر بوده و توجه به استانداردهای این کار در هنگام نصب، سبب می‌شود مدیر شبکه در طول حیات شبکه به سادگی قادر به عیب یابی، راهبری و عیب یابی شبکه باشد. یکی از خدمات پیشگام رایانه کابل کشی شبکه های کامپیوتری است. برای دریافت لیست قیمت کابل کشی شبکه و دریافت مشاوره رایگان می توانید با پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید.

در این مطلب قرار است ابتدا کابل کشی شبکه را تعریف کرده و سپس تمامی چیزهایی که باید در این باره دانید را بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

کابل کشی شبکه چیست؟

به خدماتی از قبیل نصب شبکه بین نودهای کاربران، تجهیزات شبکه و سوییچ‌ها و سایر مواردی که در شبکه قرار گرفته و پورت دارند، کابل کشی شبکه گفته می‌شود. همانطور که قبلا گفته شد این کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و پایدار بودن شبکه، وابستگی زیادی به تجهیزات غیرفعال آن دارد. کابل کشی فیبر نوری نیز مانند کابل کشی های متداوم باید طبق اصول خاصی انجام شود و از حساسیت بالاتری نیز برخوردار است.

نکته مهم آن است که برای کابل کشی باید قوانین خاصی را در نظر گرفت؛ این قوانین تاثیر مثبتی سرعت ارتباط و طول عمر شبکه دارند.

کابل کشی شبکه شامل چه مواردی می‌شود؟ | بهترین روش کابل کشی شبکه

بهترین روش کابل کشی شبکه ، روشی است که در آن تمامی قواعد رعایت شده و استانداردها در نظر گرفته شوند.

در ادامه مراحل و قواعدی که باید برای انجام این کار در نظر داشته باشید را بیان خواهیم کرد:

تهیه نقشه برای کابل کشی شبکه

تهیه نقشه مرحله بسیار مهمی است و عدم انجام آن منجر به سخت شدن و یا غیرممکن شدن کار خواهد شد. در ابتدا لازم است که از محلی که می‌خواهیم شبکه را در آن راه اندازی کنیم بازدید کرده و درخواست‌های کارفرما را جویا شویم. پس از آن با در نظر گرفتن همه موارد، نقشه نودها کشیده شده و مسیر کابل‌ها تعیین می‌شود.

از جمله موارد مهم در تهیه این نقشه عبارتند از:

  • مشخص بودن مسیر کابل‌ها در نقشه
  • شماره داشتن تمامی نودها تا نیروی اجرایی بتواند از روی آن، پریزها و پچ پنل‌ها را شماره گذاری کند.
  • نقشه آرایش شده برای رک‌ها، سوییچ‌ها و کلیه چیزهایی که نصب می‌شوند که این کار سبب زیبایی و رفع مشکلات آتی کمک زیادی خواهد کرد.

انتخاب مسیر

انتخاب مسیر باید به گونه‌ای باشد که حداقل فاصله را از رک داشته باشد و همچنین سبب زیبایی کار شود. همچنین مهم است که کابل از کنار کابل برق و تجهیزات ایجاد کننده نویز رد نشود.

برند کابل شبکه

در بازار کابل‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارند که به سه دسته  کیفیت متوسط، کیفیت بالا و فیک تقسیم می‌شوند. مهم است که کابل کیفیت خوبی داشته باشد تا در آینده دچار مشکلات در شبکه نشوید. همچنین بهتر است تمامی تجهیزات از یک برند تهیه شوند تا حداکثر هماهنگی را با یکدیگر داشته باشند.

نوع کابل

کابل‌ها در انواع متفاوتی وجود دارند و از لحاظ سرعت و روکش دارای تفاوت هستند. مواردی که می‌توانند در انتخاب نوع کابل موثر باشند عبارتند از نیاز و بودجه شما.

بستر کابل کشی

کابل شبکه نباید در دسترس بوده و دیده شود؛ چراکه در دید بودن آن می‌تواند سبب رخ دادن آسیب در آن شود. بسترهایی که می‌توانند برای کابل شبکه در نظر گرفته شوند عبارتند از: ترانک و داکت، لوله‌های فلکسی و فلزی، سینی‌های پلاستیکی و فلزی و… . انتخاب هر یک از این موارد با توجه به نوع محیط صورت خواهد گرفت.

علاوه بر این، یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر گرفته شود دسترسی آسان و امکان تعویض و افزودن نود به شبکه است؛ زیرا این احتمال وجود دارد که در آینده قصد توسعه شبکه را داشته باشید.

طول مجاز کابل شبکه

طول مجاز برای کابل شبکه 90 متر است و باید توجه داشته باشید که این میزان بیشتر نشود.

نحوه نصب کابل شبکه

هنگام کابل کشی شبکه باید توجه داشت که نباید زاویه کابل بیش از 90 درجه باشد، زیرا این کار سبب کاهش سرعت خواهد شد. یکی دیگر از نکات مهم آن است که کابل کشی نباید تحت فشار بوده و باید قادر به حرکت آزادانه باشد.

برچسب گذاری کابل‌های شبکه

نیاز است در ابتدا و انتهای تمامی کابل‌های شبکه با استفاده از نمراتور برچسب گذاری شود تا کار پیدا کردن یک کابل به سادگی انجام گیرد. همچنین در جاهایی که کابل‌های زیادی وجود دارند، روی کابل نیز برچسب گذاری انجام خواهد شد.

اهمیت کابل کشی شبکه

خدمات کابل کشی شرکت پیشگام | چرا شرکت پیشگام را انتخاب کنیم؟

همانطور که قبلا گفته شد کابل کشی شبکه خدمتی بسیار مهم بوده و انجام صحیح آن نیازمند دارا بودن تخصص کافی و برخورداری از تجهیزات مرغوب خواهد بود. بنابراین بدیهی است که انجام این کار باید به کارشناسان خبره‌ای واگذار گردد که به بهترین نحو ممکن از عهده کار برمی‌آیند.

شرکت پیشگام رایانه با دارا بودن 21 سال سابقه کار در حوزه انفورماتیک و برخورداری از متخصصین مجرب، این اطمینان را به شما می‌دهد که تمامی خدمات مورد نیاز خود از جمله خدمات کابل کشی شبکه با بالاترین کیفیت ممکن دریافت خواهید کرد.

این شرکت از مواردی همچون عضویت در شورای عالی انفورماتیک ایران، عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، دارنده مجوز ISP از سازمان تنظیم مقررات و… بهرمند است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب کابل کشی شبکه را مطالعه فرمایید.

 

دیگر خدمات این شرکت عبارتند از:

نتیجه گیری اهمیت کابل کشی شبکه

در این مطلب با موارد مربوط به  اهمیت کابل کشی شبکه آشنا شدیم و دانستیم که انجام این کار نیازمند در اختیار داشتن تجهیزات مرغوب و به کار گیری کارشناسان مجرب خواهد بود. بنابراین لازم است برای انجام کابل کشی از افرادی متخصص و خبره کمک بگیریم تا در نهایت شبکه‌ای پایدار و مناسب داشته باشیم.

شرکت پیشگام رایانه با دارا بودن تجربه بالا در این زمینه می‌تواند به طور کامل پاسخگوی نیازهای شما باشد.

شما می‌توانید از مشاوره رایگان این شرکت بهرمند شده و در نهایت کار خود را به پیشگام رایانه واگذار کنید. با انجام این کار، خیالتان از بابت شبکه خود کاملا راحت خواهد بود. برای استعلام قیمت پشتیبانی شبکه و نگهداری از تجهیزات می توانید با ما در تماس باشید.

برچسب ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.