خدمات it

برون سپاری خدمات it

برون سپاری خدمات it با گسترش تکنولوژی و استقبال سازمانها و کسب و کارهای مختلف برای بهره مندی از شبکه های کامپیوتری ، در سالیان اخیر مطرح شده است. دیدگاه های متفاوتی نسبت به برون سپاری شبکه وجود دارد ؛ برخی مدیران بسیار به این مسئله خوشبین هستند و اعتقاد دارند با برون سپاری خدمات it می توانند کار را به متخصص بسپارند و علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه ها ، روی محصولات و خدمات اصلی شرکت خود تمرکز کنند و منابع سازمانی را درگیر پرداختن به اموری که در آن تخصصی ندارند نکنند.

برخی مدیران نیز اعتقادی به اجرای شبکه از طریق برون سپاری خدمات it ندارند

و ترجیح می دهند با استخدام کارشناس شبکه

کلیه امور مربوط به راه اندازی شبکه های کامپیوتری سازمان خود را به وی بسپارند!

برون سپاری خدمات it چیست؟

امروزه شرکت ها و کسب و کارهای زیادی در زمینه های مختلف تاسیس شده اند و اهداف اقتصادی مختلفی را از فروش محصولات و یا ارائه خدمات دنبال می کنند. شرکتها برای افزایش راندمان خدمات و رضایتمندی مشتریان خود ، باید از تکنولوژی های روز استفاده کنند اما بسیاری از این شرکت ها ، زمان و تخصص کافی برای پیاده سازی شبکه های کامپیوتری در سازمان خود ندارند و بر همین اساس بدون اینکه از شرایط و مزیت های برون سپاری خدمات it اطلاعی داشته باشند ، تصمیم به استخدام کارشناس شبکه می گیرند. در برخی موارد نیز مدیران این شرکت ها ترجیح می دهند پروژه راه اندازی و پشتیبانی شبکه سازمان خود را به یک کارشناس شبکه پیمانکار واگذار کنند و مسئولیت نگهداری شبکه را به وی بسپارند.

عدم بهره مندی از برون سپاری خدمات it و استخدام کارشناس شبکه توسط مدیران ، طبیعتا شبکه سازمان را وابسته به یک نفر می کند و در بسیاری از مواقع سازمان را درگیر مشکلات و چالش های خاصی می کند. حقوق و دستمزد بالا ، مرخصی های مکرر ، عدم تخصص و تجربه کافی برخی از علت هایی هستند که باعث می شود مسئله برون سپاری شبکه در این شرایط مطرح شود. شرکت ها و سازمانها از طریق برون سپاري it می توانند امور تخصصی راه اندازی تا پشتیبانی شبکه را به گروه متخصص و باتجربه برونسپاری کنند تا علاوه بر کاهش هزینه ها ، از خدمات شبکه با کیفیت ممتاز در راستای حضور پررنگ در بازار بهره مند گردند.

برون سپاری خدمات it

برون سپاری خدمات it یک روش تجاری است که در آن یک شرکت شخص ثالث را برای انجام وظایف ، انجام عملیات یا ارائه خدمات به شرکت استخدام می کند. این شرکت ، که به عنوان ارائه دهنده خدمات یا ارائه دهنده شخص ثالث شناخته می شود ، ترتیبی می دهد که سیستم های رایانه ای، وظایف یا خدمات خود را در محل کار در اجاره نامه شرکت یا در مکان های خارج از محل انجام دهند.

امروزه شرکتها می توانند تعدادی از وظایف یا خدمات را برون سپاری کنند. آنها اغلب خدمات فناوری اطلاعات ، از جمله برنامه نویسی و توسعه برنامه و همچنین پشتیبانی فنی را برون سپاری می کنند. آنها اغلب خدمات مشتری را برون سپاری می کنند و عملکردهای خدمات را فرا می گیرند. آنها همچنین می توانند انواع دیگر کارها ، از جمله عملیات تولید ، وظایف منابع انسانی و وظایف مالی مانند حسابداری و پردازش حقوق و دستمزد را برون سپاری کنند. شرکتها می توانند کل بخشها ، مانند کل بخش فناوری اطلاعات ، یا فقط بخشهایی از یک بخش خاص را برون سپاری کنند.

وظایف کاری در برون سپاری

وظایف کاری در برون سپاری را گاهی اوقات برون سپاری یا برون سپاری فرآیند کسب و کار می نامند.

برون سپاری می تواند شامل استفاده از یک ارائه دهنده خارجی بزرگ ، مانند شرکتی مانند IBM برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات یا زنجیره تامین FedEx برای خدمات لجستیک شخص ثالث یا شرکت پیشگام رایانه برای خدمات شبکه باشد.

برون سپاری چگونه کار می کند؟

برای اینکه یک شرکت به طور موثر مسئولیت های خود را برون سپاری کند ، تمرکز بر مشارکت تجاری همانطور که بر تدارکات اهمیت دارد. برون سپاری بیشتر به دنبال مدیریت روابط است تا توافقنامه های سطح خدمات و مشارکتی است ، نه سرمایه گذاری. حفظ و حصول اطمینان از یک رابطه مطمئن در تلاشهای برون سپاری ضروری است و پیچیده تر از ایجاد سطوح خدمات و روابط است.

دلایل برون سپاری

شرکتها اغلب به عنوان راهی برای کاهش هزینه ها ، بهبود کارآیی و افزایش سرعت، خدمات آی تی شرکت خود را برون سپاری می کنند. شرکتهایی که تصمیم می گیرند برون سپاری کنند ، برای دستیابی به این مزایا به تخصص ارائه دهندگان شخص ثالث مانند شرکت پیشگام رایانه در انجام کارهای برون سپاری متکی هستند. اصل اساسی این است که چون ارائه دهنده شخص ثالث روی آن کار خاص متمرکز است ، آنها می توانند این کار را بهتر ، سریعتر و ارزان تر انجام دهند.

مزایای برون سپاری خدمات it

با توجه به این مزایا ، شرکتها اغلب تصمیم می گیرند که وظایف حمایتی را در مشاغل خود برون سپاری کنند تا بتوانند منابع خود را به طور خاص بر شایستگی های اصلی خود متمرکز کنند ، بنابراین به آنها کمک می کند تا مزایای رقابتی را در بازار به دست آورند.

با این حال ، برخی از شرکت ها به دلایل دیگر تصمیم می گیرند که برون سپاری کنند.

به عنوان مثال ، آنها برون سپاری می کنند زیرا قادر به استخدام کارکنان تمام وقت داخلی نیستند که مهارت ها و تجربه تخصصی لازم برای انجام مشاغل خاص را دارند.

بعضی اوقات شرکتها برون سپاری را به عنوان راهی برای تغییر در تحقق الزامات یا تعهدات قانونی به ارائه دهنده شخص ثالث انتخاب می کنند.

دلایل برون سپاری خدمات it

عدم بهره مندی از برون سپاری خدمات it و استخدام یک نفر مسئول شبکه

مشکلات متعددی را در شبکه سازمان رقم خواهد زد

کمبود منابع در سازمان را می توان اولین و مهمترین دلیل برای برون سپاری خدمات it دانست.

فقدان نیروی انسانی متخصص

عدم دانش کافی در تامین تجهیزات شبکه

و عدم وقت کافی برای انجام امور شبکه ،

موجب استقبال برون سپاری خدمات it شده است.

استارتاپ ها و شرکت هایی که به صرفه جویی و کاهش هزینه های سازمان می اندیشند ، با انواع روش های برونسپاری سعی میدارند هزینه های بالاسری سازمان خود را کاهش دهند.
شرکت های تازه تاسیس زیادی وجود دارند که آشنایی خاصی با امور غیر مرتبط (مانند نصب و راه اندازی شبکه ) با خدمات اصلی خود ندارند و با برون سپاری خدمات it سعی می کنند با نحوه اجرای این خدمات آشنا شوند.

خدماتی مانند نصب و راه اندازی ویپ ، خدمات پسیو شبکه  و… از جمله اموری هستند که سازمانها نیازی به استخدام بلند مدت و تمام وقت پسیوکار شبکه ندارند و پروژه خود را با برون سپاری outsourcing به پیشگام رایانه به اتمام برسانند.

شرکت پیشگام رایانه ارائه دهنده خدمات شبکه شامل پشتیبانی شبکه , نصب و راه اندازی شبکه , طراحی شبکه  , فروش تجهیزات شبکه ,سرور و مجازی سازی   

برچسب ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.