بهترین دستگاه فیوژن فیبر نوری

بهترین دستگاه فیوژن فیبر نوری

اتصال با کیفیت تارهای فیبر نوری به هم به تجهیزات تخصصی خاصی نیاز دارد. استفاده از بهترین دستگاه فیوژن فیبر نوری به شما کمک می کند تا خدمات با کیفیتی به مشتریان ارائه شود. با توجه به استفاده گسترده کابل فیبر نوری برای شبکه ها در دنیا و نیاز روز افزون به ارتباطات و اهمیت سرعت انتفال اطلاعات برای شبکه ها در می یابیم که اتصال تارهای فیبر نوری یک کار ضروری است. دستگاه فیوژن فیبر نوری یک ابزار موثر برای جوش فیبر نوری است.

کابل کشی و اصول و استاندارد آن در شبکه بسیار کار تخصصی و پر اهمیت می باشد.

برای شبکه ها کابل های متفاوتی وجود دارد که پر استفاده ترین آن فیبر نوری می باشد. می توانید برای مطالعه در این زمینه به مقالات گذشته کابل کشی مراجعه فرمائید.

پیشگام رایانه از شرکت های معتبر در زمینه خدمات شبکه در تهران است که با سابقه طولانی توانسته است به مشتریان بسیاری خدمات ارائه کند. در صورت نیاز به خرید بهترین دستگاه فیوژن فیبر نوری و یا دریافت خدمات فیوژن فیبر نوری می توانید با شماره 02157801000 تماس حاصل فرمایید.

بهترین دستگاه فیوژن فیبر نوری

در شبکه و کابل کشی زمانی که می خواهند دو کابل فیبرنوری را به یکدیگر متصل کنند و ارتباط دهند نیاز به روشی خاص دارند که به آن فیوژن فیبر نوری می گویند.

دراصل عمل جوش فیبر نوری توسط دستگاه فیوژن انجام می شود.

این عمل در اثر گرم شدن تارها توسط الکترود های دستگاه فیوژن و جوش دادن آنها به یکدیگر صورت می گیرد.

با اینکه دستگاه های کنونی تولید شده توسط کمپانی های مطرح مانند کرنینگ – فایتل – سومیتومو قابل حمل بوده و دستگاه های ثابت از چرخه تولید کنار گذاشته شده اند اما دستگاه فیوژن برای اولین بار در دو نوع قابل حمل و ثابت تولید شده است. 

دستگاه هایی که قابل حمل بوده کارایی بیشتری نسبت به نوع ثابت خود دارد.

توصیه ما در پیشگام رایانه این است که برای استفاده از دستگاه فیوژن فیبر نوری نیاز به متخصص دارید چون هرگونه خطا و اشتباهی در زمان فیوزن باعث ضعیف شدن و خرابی فیوزن می شود.

بهترین دستگاه فیوژن فیبر نوری

بهترین دستگاه فیوژن فیبر نوری در پیشگام رایانه

مراحل عملیات فیوژن فیبر نوری

عملیات استریپ

زمانی که از قسمت پلیمری کابل فییر نوری رد شویم و رشته های فیبر نوری را مشاهده کنیم اصطلاحاً عملیات استریپ می گویند.

دقت در انجام این مرحله بسیار مهم بوده چون رشته های نوری بسیار حساس  هستند و نیازمند مهارت و متخصص حرفه ای دارد که الزامات فنی را رعایت کند و آسیبی به کابل نرساند.

پاک سازی فیبر نوری

پس از مرحله استریپ باید فیبر نوری را با دستمال های مخصوص و الکل دار به دقت پاک کرد تا اگر حین کار آلاینده یا شی خارجی از بین برود. اگر این مرحله انجام نگردد ممکن است باعث پایین آمدن افت اطلاعات در نقطه جوش باشد 

Cleaving  

به عملیات برش فیبر نوری گفته میشود این کار توسط کاترهای مخصوص برای امده کردن سطح مقطع فیبر جهت عملیات فیوژن انجام میشود.

این مرحله نیز همانند مرحله بالا بسیار اهمیت دارد و کوچکترین اشتباه در این دو مرحله گاها باعث تکرار چندین باره عملیات فیوژن خواهد شد.

اگر برش به سطح مقطع درستی نیانجامد میزان افت سیگنال بالا خواهد رفت

بهترین دستگاه فیوژن فیبر نوری در پیشگام رایانه

فیوژن اسپلایسینگ

 این مرحله،‌ اصلی ترین و مهمترین قسمت میباشد.

که شامل قراردادن رشته ها در دستگاه، انجام تنظیمات لازمه، عملیات فیوژن و قراردادن نقطه جوش در کریمپ حرارتی مخصوص میباشد.

فرایند اتصال با اماده سازی انتهای هر دو فیبر برای اتصال شروع می شود که در ابتدا حذف پوشش های محافظ از انتهای هر دو فیبر ضروری است.

سپس فیبر به منظور ایجاد سطحی صاف و عمود بر آن در انتها با استفاده از روش score-and-break شکسته می شود که فرایند cleaving می باشد و بعد از آن کیفیت انتهای هر فیبر با استفاده از یک میکروسکوپ بررسی می شود.

در جوش فیبر نوری، اتلاف در اتصال رابطه مستقیم با زوایا و کیفیت انتهای فیبر در هر دو طرف آن دارد.

بهترین دستگاه فیوژن فیبر نوری

بهترین دستگاه فیوژن فیبر نوری در پیشگام رایانه

امروزه با توجه به سیستم تراز کردن متفاوت تارها به هنگام اتصال فیوژن دو نوع دستگاه فیوژن وجود دارد.

یکی از آن ها با تراز کردن غلاف (Cladding) و دیگری با تراز کردن کردن هسته (Core) عملیات فیوژن را انجام می دهد. اگر شما فرق بین این دو نوع دستگاه را بدانید، پیدا کردن یک دستگاه مناسب سخت نخواهد بود.

دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب هسته

در حال حاضر تراز کردن بر حسب هسته پرکاربردترین فناوری برای جوش فیوژن است.

دستگاه فیوژن با استفاده از ترکیب تصویر و سیستم تشخیص نور می تواند هسته تارهای فیبر نوری را به منظور اندازه گیری و نمایش موقعیت هسته مشاهده کند.

این نوع دستگاه فیوژن برای انواع تارهای فیبر نوری، مانند سینگل مود یا مالتی مود سازگار بوده و برای جوش تارهای بد و قدیمی با تارهای جدید و خوب، مناسب می باشد.

این دستگاه، تا حدی گران بوده اما ترازبندی آن دارای دقت بالایی است.

بهترین دستگاه فیوژن فیبر نوری در پیشگام رایانه

دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب غلاف (Cladding)

تراز کردن برحسب غلاف نیز تراز پسیو یا شیار نوع V و ثابت نامیده می شود. این نوع از دستگاه فیوژن متکی به شیوه تراز نمودن فیبر بر شیار V شکل است که سطح بیرونی یا غلاف فیبر را در نظر می گیرد.

هسته فیبر ازداخل و از سمت خارج قابل تنظیم است.

این نوع از دستگاه فیوژن فقط برای فیبر مالتی مود و فیبر سینگل مود با کیفیت بالا مناسب است. دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب غلاف (Cladding) هزینه پایین تر و هم ترازی سریعتر دارد اما تقاضا برای کیفیت بالاتر فیبر روز به روز بیشتر می شود.

پیشنهادات مفید برای اسپلایسینگ فیبر نوری اگرچه اسپلایسینگ دو نوع فیبر نوری متفاوت است اما ما در اینجا به روشهای فیوژن معمول و رایج اشاره می کنیم. برخی از پیشنهادها برای اسپلایسینگ فیبر نوری عبارتند از:

دستگاه فیوژن را قبل از اسپلایسینگ پاک و تمیز کنید. زمان اسپلایسینگ فیبرهای نوری، هر گونه آلودگی نامرئی باعث مشکلات بسیار زیادی شود.

 به منظور افزایش سرعت هم ترازی برای دستگاه فیوژن، استفاده از ابزار دیگر، مانند Cleaver فیبر نوری مهم است. Cleaving خوب در اسپلایسینگ اتلاف توان فیوژن فیبر نوری را کاهش می دهد.
ما در پیشگام رایانه با 21 سال تخصص در حوزه شبکه و خدمات کامپیوتر همواره با مشاوره رایگان و متخصصین حرفه ای آمده خدمت رسانی هستیم.

دیگر خدمات ما در پیشگام رایانه :

 

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.