تفاوت پشتیبانی شبکه با خدمات کامپیوتر

تفاوت پشتیبانی شبکه با خدمات کامپیوتر

رشد و نفوذ سریع فناوری شبکه‌های کامپیوتری در تمامی کسب و کارها موجب شده است که کلیه مجموعه‌ها از جمله شرکت‌ها و سازمان‌ها برای حفظ و نگهداری سیستم‌های کامپیوتری و تجهیزات شبکه خود با مشکلات و دغدغه‌های بسیاری مواجه شوند. آن‌ها توانایی و دانش حل مشکلات خود را در حوزه پشتیبانی سیستم‌های کامپیوتری ندارند و از طرفی امکان استخدام نیروی متخصص و ماهر به صورت کارمند به دلایل مختلف از جمله کم بودن نیروی کار متخصص و یا هزینه بالای آن را ندارند. از این رو نیاز به شرکت‌ پشتیبان شبکه به شدت احساس می‌شود.

این شرکت‌ها با قراردادهای پشتیبانی بلندمدت و کوتاه‌مدت، در بخش پشتیبانی شبکه می‌توانند بسیاری از مشکلات شرکت‌ها را در این خصوص بر طرف نمایند

ما در این مقاله می خواهیم درباره خدمات کامپیوتری و پشتیبانی شبکه در پیشگام رایانه صحبت کنیم.

پشتیبانی شبکه چیست ؟

پشتیبانی شبکه را میتوان مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در حوزه خدمات شبکه‌های کامپیوتری تعریف کرد که در جهت حفظ، نگهداری و رفع مشکلات شبکه صورت می‌گیرد. این مشکلات ممکن است به طور کلی در سطح سخت‌ افزار شبکه مانند کامپیوترها، سرورها، تجهیزات تحت شبکه، ماشین‌های اداری، تجهیزات امنیتی الکترونیکی و یا در سطح زیرساخت شبکه مانند کابل شبکه، ترانک شبکه، رک، پچ پنل، کیستون‌ها و … روی دهد و یا ممکن است در سطح نرم‌افزار شبکه مانند سرویس‌های شبکه، نرم‌افزارهای کلاینت و سرور و همچنین سیستم‌ عامل به وجود آید.

شباهت ها:

هر دو به دو دسته خدمات غیرحضوری و خدمات حضوری تقسیم می شوند.

  • خدمات حضوری :

زمانی که در شبکه و یا کامپیوتر شرکت شما مشکلی ایجاد میشود با شرکت پشتیبان خود تماس بگیرید با توضیح دادن مشکل ، می توانید به مشاوره خود کمک کنید که تشخیص دهد مشکل به وجود آمده نیاز به مراجعه حضوری دارد یا می تواند به صورت کنترل از راه دور حل گردد.

  • خدمات غیر حضوری:

چندین روش برای برقراری ارتباط شما با متخصصین وجود دارد مانند: پشتیبانی تلفنی، اتصال به سیستم و کنترل از راه دور و پاسخ دهی به ایمیل های مشتریان کارهایی است که مسئولان فنی شرکت بخش پشتیبانی غیر حضوری انجام می دهند.

مشکلات شبکه و نیاز به پشتیبانی نظیر :

  • لاگین نشدن کلاینت ها به سرور
  • عدم سرویس دهی سرور به سازمان و قطع آن 
  • تنظیم و نصب پرینترها روی شبکه
  • تنظیمات کاربر جدید و اضافه شدن به سیستم شبکه شرکت

خدمات راه اندازی شبکه در واقع مربوط به قسمت فعال شبکه های کامپیوتری می باشد. پس از اینکه طراحی و ساختار شبکه با توجه به نیاز هر مجموعه و بودجه ای که برای این موضوع اختصاص داده شده است مشخص گردید پیکربندی های مختلف برای هر مجموعه صورت می‌پذیرد. از جمله پیکربندی سوئیچ و روترهای سیسکو (Cisco)،پیکربندی تجهیزات میکروتیک (MikroTik)،راه اندازی سرورهای مجازی (Server Virtualization)، خدمات مجازی سازی (Virtualization) و راه اندازی شبکه دامین (Domain) یا ورک گروپ (Work-group) با سرویسهای مورد نیاز این پیکربندی ها، کارشناسان واحد خدمات و پشتیبانی شبکه بعد از خدمات راه اندازی شبکه به مدت محدودی جوابگوی پیکربندی های انجام شده می باشند و پس از آن با ارائه گزارشات مکتوب از پیکربندی های صورت گرفته شبکه را تحویل آن مجموعه می دهند.

عمده فعالیتهای واحد خدمات و پشتیبانی شبکه در این ۳ قالب ارائه می شود:

1-ارائه مشاوره در زمینه راهکارهای مخابراتی و انتقال داده‌ها

۲-خدمات راه اندازی شبکه

۳-خدمات پشتیبانی شبکه

 مشاوره شبکه های کامپیوتری یکی از قدمهای اولیه برای خدمات راه اندازی شبکه و خدمات پشتیبانی شبکه می‌باشد زیرا طراحی اصولی شبکه با توجه به استاندارد های موجود جزلاینفک ایجاد یک شبکه اصولی با کارایی مورد قبول هر سازمان می‌باشد که واحد خدمات و پشتیبانی شبکه از کارشناسان مجرب این واحد در مشاوره شبکه های کامپیوتری به سازمان ها و شرکت ها بهره می‌برد. زیرا با توجه به نیاز و بودجه ای که هر مجموعه برای ساختار شبکه خود در نظر دارد باید راهکارهایی مناسب به آن مجموعه ارائه گردد. مشاوره شبکه های کامپیوتری طبق استانداردها باعث کاهش هزینه،افزایش کارایی و بالا بردن امنیت می شود که نکته قابل اهمیتی در شبکه است.

وظایف کارشناس پشتیبانی شبکه چیست؟

کارشناسان و تکنسین‌های شبکه در بخش پشتیبانی وظیفه دارند تا از سیستم‌ها و تجهیزات به گونه‌ای نگهداری و مراقبت کنند که شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار کمترین مشکلات و مقرون به صرفه‌ترین هزینه نگهداری کامپیوتر را در این بخش داشته باشند. کارشناسان شبکه درک عمیقی از مزایا و معایب زیربنایی شبکه های کامپیوتری مختلف دارند.

وظایف کارشناس خدمات کامپیوتری چیست؟

متخصص خدمات کامپیوتر معمولاً اطلاعاتی از خدمات شبکه و نصب و پشتیبانی آن ندارد.

زمانی که سیستم کامپیوتر مشکلاتی نظیر قطعات سخت افزاری یا سخت افزار و یا مشکلات نرم افزاری ویندوزی دارند می توان از تعمیرکاران کمک گرفت که خدمات شبکه به آن وابستگی ندارد.

ما در پیشگام رایانه با به کار گیری متخصصین حرفه ای در حوزه شبکه و ویپ و سانترال و انواع خدمات کامپیوتری توانسته ایم مشتریان خود را راضی و همواره مشکلات آن ها را حل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.