سیستم صوتی بیمارستان

سیستم صوتی بیمارستان + خرید و نصب و راه اندازی

کاربرد اصلی سیستم صوتی بیمارستان پیج کردن بیماران و یا کارمندان یک بیمارستان یا مرکز درمانی می باشد. در بیمارستان ها از سیستم پیجینگ برای کنترل بهتر امور استفاده می شود و می تواند کمک بسیار مهمی برای کادر درمانی باشد.

برای مشاوره تخصصی در مورد سیستم صوتی یک مرکز پزشکی یا بیمارستان ، لطفاً با ما تماس بگیرید 02157801000  ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما انجام خواهیم داد. ما در پیشگام رایانه به صورت تخصصی در حوزه تجهیزات شبکه و پشتیبانی از آن فعال هستیم و خدمات پپشتیبانی از شبکه به صورت حضوری و یا غیر حضوری را با قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه می دهیم.

سیستم صوتی بیمارستان

از یک سیستم صوتی برای یک مرکز پزشکی یا مراکز درمانی می توان برای ارائه موسیقی زمینه در اتاق انتظار و همچنین برای پیگیری بیمار بعدی برای رفتن به اتاق مشاوره استفاده کرد. حفظ حریم خصوصی یک نگرانی بزرگ است ، بنابراین می توان از سیستم صدا در یک مرکز بهداشتی، کلینیک یا بیمارستان برای حفظ محرمانه بودن بیماران استفاده کرد.

سیستم صوتی بیمارستان یکی از مهمترین مواردی است که باید به صورت حرفه ای و تخصصی طراحی شود ، زیرا بیمارستان محل آرامش و آسایش بیماران است. اما در مورد مسائلی مانند اعلام قرار ملاقات و برقراری ارتباط با پزشکان ، دائماً صداهای متفاوتی شنیده می شود. در نگاه اول ، سیستم پیجینگ بیمارستان ممکن است ساده به نظر برسد ، اما اینطور نیست. این سیستم از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است که در صورت بروز مشکل در هر قسمتی ، کیفیت ضعیف صدا باعث آزار شنوندگان و بر هم زدن آرامش بیماران می شود. بنابراین، برای نصب سیستم صوتی بیمارستان، باید از متخصصان این حوزه کمک بگیرید و ابتدا از جزئیات آن مطلع شوید.

خرید سیستم صوتی بیمارستان

سیستم صوتی برای افراد کم شنوا

در جایی که کارکنان پذیرش با بیماران ارتباط برقرار می کنند ، یک سیستم شنوایی حلقه القایی باید به منظور احترام به افراد کم شنوا نصب شود. با این حال ، هر کسی که سمعک را به موقعیت “T” تغییر دهد ، سیگنال حلقه را می تواند دریافت کند ، بنابراین اتاقهای مشاوره باید دارای حلقه القایی کم برای حفظ حریم خصوصی باشند. این امر با استفاده از تجهیزات صحیح و طرح مدار ویژه حلقه به دست می آید.

یک سیستم صوتی بیمارستانی نه تنها همه موارد فوق را در مقیاس بزرگ ارائه می دهد ، بلکه باید برای اعلان های اضطراری یا دستورالعمل های تخلیه با سیستم زنگ هشدار صوتی و بلندگوهای EN54-24 ادغام شود.

با این حال ، سیستم های صوتی می توانند ماهیت پیچیده ای داشته باشند و متغیرهای زیادی در نظر گرفته شوند. ما اکیداً توصیه می کنیم با یک نصاب تخصصی کار کنید که می تواند از پروژه شما بازدید کند و یک پیشنهاد رقابتی برای نصب ارائه دهد.

آمپی فایر در سیستم صوتی بیمارستان

چندین ابزار برای کنترل نویز محیط وجود دارد. یکی از این ابزارهای کاربردی آمپی فایر است. برای داشتن صدایی کاملاً واضح و حرفه ای و از بین بردن هرگونه نویز یا صداهای محیط می توانید از تقویت کننده در سیستم صوتی بیمارستان استفاده کنید. این ابزار می تواند با اتصال میکروفون کار شما را آسان کند. حتی استفاده از مدل های مختلف تقویت کننده می تواند کار شما را آسان کرده و با تولید صدای قوی تر ، به راحتی از طریق بلندگوها بدون هیچ مشکلی وارد محیط بیمارستان شوید.

از تقویت کننده در سیستم صوتی بیمارستان به گونه ای استفاده می شود که میکروفون رومیزی از طریق ورودی به آن متصل شده و سپس صدای خروجی از طریق پلاگین بلندگوها به سیستم اصلی هدایت می شود و این باعث افزایش خروجی صدا می شود، حتی در مدل های پیشرفته تقویت کننده ها، می توان از تنظیمات بیشتری مانند اکو یا ساب ووفر استفاده کرد که این امر به کمی کار و یادگیری استفاده از آن نیاز دارد.

بنابراین ، در سیستم صوتی بیمارستانی ، به دلیل وجود میکروفون های مختلف صفحه بندی ، باید از روشهای حرفه ای پیجینگ استفاده کرد و علاوه بر این ، با اتصال دقیق بلندگوها به تقویت کننده ، صدای ایجاد شده باید به صورت کاملا حرفه ای و بدون سر و صدا ایجاد شود.

بلندگوی مناسب بیمارستان

برای نصب بلندگو برای سیستم صوتی بیمارستانی ، ابتدا باید ابعاد قسمتها ، اتاقها ، مصالح ساختمانی و ارتفاع سقف را در نظر بگیرید. سپس ، بر اساس این عوامل ، بلندگوهای مناسب را به تعداد مورد نیاز تهیه کنید. به طور کلی ، دو نوع بلندگو معمولاً در بیمارستان ها استفاده می شود:

  • بلندگوهای سقفی
  • بلندگوهای ستونی

بلندگوهای سقفی

بلندگوهای سقفی اغلب برای سیستم صوتی بیمارستان توصیه می شود. دلیل این امر این است که این نوع بلندگوها در اتاق ها و سالن های بیمارستان تعبیه شده اند تا از نمایان شدن و نامرتب بودن کابل ها جلوگیری شود. بلندگوهای سقفی دارای دو نوع فول رنج و تووی هستند. بلندگوی سقفی از دو قسمت تیوتر و ووفر تشکیل شده است که کیفیت پخش بالایی نیز دارند، اما محدوده کامل نوعی بلندگو است که صداهایی با فرکانس متوسط ​​منتشر می کند. لازم به ذکر است که در صورت وجود کنف یا سقف کاذب می توانید از این نوع بلندگو استفاده کنید.


بلندگوهای دیواری و ستونی

اگر سقف اتاق ها و سالن ها ساده است ، نمی توانید از بلندگوی سقفی تعبیه شده استفاده کنید. بنابراین ، در سیستم صوتی بیمارستان از بلندگوی دیواری یا ستونی نیز استفاده می شود. همانطور که از نامش پیداست، این بلندگوها به صورت افقی و عمودی روی ستون یا دیوار نصب می شوند. این بلندگوها قدرت زیادی دارند. بهتر است از بلندگوی ستونی ضد آب استفاده کنید.

میکروفون بیمارستان

میکروفون‌های موجود در سیستم پیجینگ بیمارستان، برای اعلام برنامه‌ها یا پیج کردن به کار می‌روند. به طور کلی به سه نوع میکروفون بیسیم، با سیم و رو میزی نیاز است: 

  1. میکروفون بیسیم: در این مدل، آمپلی فایر و میکروفون از طریق وایرلس با هم ارتباطبرقرار می‌کنند.
  2. میکروفون با سیم: اما در میکروفون سیمی همانطور که مشخص است، جهت ارتباط از کابل کمک گرفته می‌شود.
  3. میکروفون رو میزی: یکی از مهم‌ترین میکروفون‌ها در سیستم پیجینگ بیمارستان، مدل رومیزی است.بدنه و کنسول این میکروفون قابلیت تغییر دارد، یعنی می‌توانید بخش بالای آن را در جهات مختلف خودتان بچرخانید. علاوه بر این کلید روشن خاموش موجود، برای کلید پیش زنگ نیز به کار می‌رود. پیش زنگ صدایی است که قبل از صحبت کردن اپراتور به گوش می‌رسد.

کنترل صدا و محافظ کابل

در برخی موارد ، سیم کشی بلندگوهای سیستم صوتی بیمارستان ممکن است بسیار طولانی باشد. در این مورد ، شما باید از یک کابل محافظ استفاده کنید. سپر این کابل از سیگنال های صوتی در برابر نویز جلوگیری می کند. کنترل صدا یکی دیگر از وسایل کاربردی است که به صورت پریز داخلی در هر بخش و ایستگاه پرستاری قرار می گیرد. این دستگاه به شما این امکان را می دهد که میزان بلندگوی هر قسمت را در صورت نیاز بدون هیچ مشکلی برای سایر قسمت ها تغییر دهید.

نکات مهم طراحی

  1. ظاهر مرتب: امروزه سیستم صوتی و پیجینگ بیمارستان بخشی از دیزاین و دکور آن به حساب می‌آید. بنابراین باید دقت داشته باشید که آمپلی فایرها و بلندگوها، ظاهری زیبا و کم حجم داشته باشند تا موجب شلوغی فضا و سردرگمی بیماران و همراهان آنها نشوند.
  2. زون بندی مناسب: یک بیمارستان یا مرکز درمانی معتبر بخش‌های مختلفی دارد که هر بخش ویژه بیماران خاصی است. به همین دلیل باید هنگام نصب و طراحی سیستم صوتی بیمارستان، به منطقه بندی دقت داشته باشید تا بیماران و همراهان اذیت نشوند. برای مثال، ولوم صدای سالن انتظار حتما باید با ولوم صدای اتاق عمل متفاوت باشد.
  3. موسیقی آرامش‌بخش: موسیقی بی کلام تاثیر زیادی در احساسات افراد دارد و می‌تواند حس امنیت، آرامش و رضایت را القا کند. تجربه نشان داده که پخش موسیقی پس زمینه، به کاهش درد و افسردگی‌های احتمالی بیماران کمک می‌کند. اما چنانچه قصد دارید موسیقی را نیز در طراحی سیستم صوتی بیمارستان بگنجانید، فراموش نکنید که صدا باید با حداقل ولوم و به صورت یکنواخت پخش شود. همچنین حتما مطمئن شوید که درجه صدا و نوع موسیقی، موجب آزار شنوندگان نمی‌شود و آرامش آن‌ها را برهم نمی‌زند.

نصب سیستم صوتی بیمارستان

نصب سیستم صوتی بیمارستان

پیشگام رایانه از شرکت های باسابقه در حوزه آی تی و شبکه در تهران و کرج است که انواع خدمات شبکه و تجهیزات آن را به مشتریان خود ارائه می دهد. یکی از خدمات پیشگام رایانه نصب سیستم های صوتی بیمارستان ها و دوربین های مداربسته است. در صورت نیاز به نصب سیستم صوتی بیمارستان و یا دریافت خدمات شبکه می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

برچسب ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.