میرایی در شبکه

میرایی در شبکه چیست؟

میرایی در شبکه چیست؟ هنگامی که توسط متخصصان شبکه استفاده می شود، کلمه میرایی به از دست دادن قدرت سیگنال به دلیل عوامل خارجی یا داخلی اشاره دارد. بیایید بررسی کنیم چگونه میرایی و چه گزینه هایی برای افزایش قدرت سیگنال در دسترس است. میرایی در کابل کشی شبکه بسیار مهم است و باید تا جایی که می توان آن را به حداقل رساند و در مقابل آن قدرت سیگنال را افزایش داد.

میرایی در شبکه چیست؟

میرایی کاهش قدرت سیگنال نوری هنگام انتقال است. میرایی توسط اجزای رسانه غیرفعال مانند کابل ها، اتصالات کابل و اتصالات ایجاد می شود. یک پیوند داده نوری کارآمد باید نور کافی برای غلبه بر میرایی داشته باشد. پراکندگی پخش سیگنال در طول زمان است.

میرایی در شبکه چیست

تعریف میرایی در شبکه

میرایی کاهش قدرت سیگنال در کابلهای شبکه یا اتصالات است. این به طور معمول در دسی بل (دسی بل) یا ولتاژ اندازه گیری می شود و به دلیل عوامل مختلفی می تواند رخ دهد. ممکن است باعث تحریف یا غیرقابل تشخیص شدن سیگنال ها شود. به عنوان مثال، سیگنال و قدرت Wi-Fi به اندازه قابل توجهی ضعیف می شود هرچه دستگاه شما از روتر فاصله داشته باشد.

هنگام اندازه گیری میرایی در شبکه سیمی، هرچه قدرت سیگنال در مسافت طولانی بیشتر باشد، کابل کاراتر است. کابل های کم کارآمد با کاهش میزان سیگنال دست و پنجه نرم می کنند و برای افزایش قدرت سیگنال ممکن است مدیران شبکه نیاز به تنظیم کابل یا قرار دادن تقویت کننده ها یا تکرار کننده ها داشته باشند. با این حال، هرچه تقویت کننده های سیگنال بیشتر استفاده شوند، به دلیل اجزای اضافی اضافه شده، سرعت سیگنال بین نقاط انتهایی کاهش می یابد.

میرایی می تواند با هر نوع اتصال کابل یا بی سیم، از جمله موارد زیر اتفاق بیفتد:

  • کابل های مسی
  • کابلهای فیبر
  • ماهواره
  • سیگنال های رادیویی
  • شبکه های بی سیم

میرایی در مقابل تقویت

در حالی که میرایی کاهش قدرت سیگنال است، تقویت قدرت سیگنال برعکس آن است. با این حال، تقویت همچنین می تواند بر روی نویز در انتقال تأثیر بگذارد و به طور بالقوه کیفیت سیگنال را کاهش دهد. سر و صدا می تواند به صورت فرکانس های الکترومغناطیسی، جریان های الکتریکی، نشت سیم یا سیگنال های بی سیم باشد.

در شبکه رایانه ای، نرم افزار داخلی می تواند به کاهش نویز کلی کمک کند تا سیگنال خیلی تحریف نشود. مدیریت هر دو میرایی و تقویت از جمله مهارت های اصلی و وظایف عیب یابی متخصصان شبکه است.

تقویت می تواند به چند روش مختلف اتفاق بیفتد. تکرار کننده های شبکه یا سیگنال روش های متداول تقویت سیگنال ها هستند. تکرارکننده ها سیگنال در حال ارسال را می گیرند، آن را پردازش می کنند و سپس سیگنال را با قویتر نسبت به قبل به ایستگاه بعدی ارسال می کنند (یا تکرار کننده دیگر یا کاربر نهایی).

روش دیگر تقویت کننده های سیگنال است که در سیگنالهای بی سیم معمول است. آنتن ها معمولاً با تجهیزات تقویت کننده به خوبی کار می کنند یا برای آنها لازم است.

تقویت نام نام دامنه (DNS) روش دیگری است، اما این به طور معمول مربوط به سیستم های امنیتی شبکه است و برای تقویت سیگنال استفاده می شود تا سرور هدف را با پر کردن اطلاعات با آن گیج کند.

میرایی و انواع آن چیست؟

میرایی کاهش قدرت سیگنال است. این را هم با سیگنال های آنالوگ و هم با دیجیتال می توان یافت. میرایی به دسی بل اندازه گیری می شود. در کابلهای فیبر نوری میرایی به عنوان تعدادی دسی بل در هر فوت اندازه گیری می شود. کابل با میرایی کمتر در واحد فاصله کارایی بیشتری در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.