هر آنچه که باید درباره اتاق سرور بدانید

هر آنچه که باید درباره اتاق سرور بدانید

هر آنچه که باید درباره اتاق سرور بدانید. اتاق سرور یک منطقه مهم برای بسیاری از مشاغل (و حتی برخی از خانه ها) است که برای قرار دادن سرورهای رایانه و سایر تجهیزات ایجاد شده است. این اتاقها ممکن است در ابتدا به طور خاص برای این منظور طراحی شده باشند ، یا ممکن است به دلیل نیاز به یک اتاق ایجاد شده باشند. در هر صورت ، یک اتاق سرور خوب محیطی را فراهم می کند که تجهیزات رایانه می توانند با خیال راحت در یک مکان کار کنند تا شبکه و سایر فعالیتها آسان تر و موثرتر شود. درک نحوه تنظیم و پیکربندی مناسب اتاق سرور به ایجاد و نگهداری موثر آن کمک می کند.

شرکت پیشگام رایانه از شرکت های با سابقه در حوزه خدمات و پشتیبانی شبکه است. در صورت نیاز به خرید و راه اندازی تجهیزات اتاق سرور می توانید با شماره ۱۰۰۰ ۵۷۸۰ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و از مشاوره ما بهره مند شوید.

اطلاعات فنی درباره اتاق سرور

اندازه اتاق سرور

در جوامع فناوری اطلاعات ، اکثر افراد اتاق سرور را یک منطقه نسبتاً کوچک با جایی از چند ده تا چند صد فوت مربع می دانند. هنگامی که یک اتاق به طور قابل توجهی بزرگتر از آن شود و تجهیزات رایانه را در خود جای دهد ، می تواند به یک مرکز داده تبدیل شود. اما از نظر فنی ، اتاق سرور می تواند تقریباً در هر اندازه باشد.

اتاقهای سرور همچنین می توانند تقریباً به هر شکل باشند. در بسیاری از موارد ، اتاق سرور به احتمال زیاد به منظور دیگری مانند محل ذخیره سازی ، چاپخانه یا فضای اداری عمل می کند. به همین دلیل ، اتاق ممکن است به روشی غیر استاندارد چیده شود. دلیل اهمیت این امر این است که می تواند بر برنامه ریزی برای مدیریت محیط ، از جمله جریان هوا و سرمایش تأثیر بگذارد.

جنبه های طراحی منحصر به فرد اتاق سرور

هنگامی که مشاغل کوچک در حال رشد هستند و نیاز به سرورهای رایانه ای و تجهیزات دیگر دارند ، غیر معمول نیست که یک کسب و کار منطقه خاصی را برای قرار دادن آنها تعیین کند. در بیشتر موارد ، این یک مکان کوچک ، موقتی و خارج از راه است که واقعاً فقط می تواند مقدار کمی تجهیزات را در خود جای دهد. نگهداری صحیح تجهیزات رایانه هدف خاصی از طراحی این “کمدهای کامپیوتر” نیست.

هنگامی که یک شرکت منطقه ای را به اتاق سرور طراحی یا ارتقا می دهد ، باید موارد خاصی را تنظیم کند. با طراحی خاص ، می توانید از مشکلاتی که در اتاق سرور جدید ایجاد می شود جلوگیری کنید. یک اتاق سرور باید برخی یا حتی همه جنبه های طراحی زیر را داشته باشد تا تجهیزات فنی بتوانند به درستی کار کنند:

کنترل دقیق محیط

اتاق سرور باید دارای حسگرهایی باشد که دما و رطوبت را اندازه گیری می کند. سیستم های کنترل محیطی همچنین باید بتوانند کل اتاق را در سطوح مورد نظر نگه دارند.


برنامه ریزی جریان هوا

سرورها و سایر تجهیزات کامپیوتری گرمای زیادی تولید می کنند. یک برنامه جریان خوب هوا به جلوگیری از “نقاط داغ” کمک می کند و گرمای منطقه را از بین می برد تا آسیبی نرساند.


سیستم اطفاء حریق

در صورت بروز آتش سوزی ، نمی خواهید مجبور شوید اتاق سرور را با آب اسپری کنید. آب می تواند به تمام تجهیزات آسیب برساند و فاجعه بزرگی را در پی داشته باشد. گزینه های بسیار زیادی برای این نوع سیستم ها وجود دارد که شامل سیستم های Inergen ، سیستم های Novec و سیستم های FM-200 می شود. همه اینها برای اطفاء حریق و ایمن نگه داشتن تجهیزات رایانه ای طراحی شده اند.


راه حل های مدیریت کابل

اتاق های سرور می توانند با مایل ها کابل به پایان برسند. طراحی اتاق به گونه ای که کابل ها بتوانند به درستی از طریق سقف یا زیر کف عبور کنند ، به جلوگیری از آشفتگی های بزرگ کمک می کند. رعایت اصول و استانداردهای کابل کشی شبکه می تواند از شلوغی کابل ها در اتاق سرور جلوگیری کند.


منابع انرژی اضافی

داشتن منابع انرژی اضافی نه تنها برای اطمینان از روشن بودن تجهیزات در همه زمان ها مهم است ، بلکه برای جلوگیری از افزایش برق که می تواند به سرورها و سایر اقلام اتاق آسیب برساند.


امنیت فیزیکی

اتاق های سرور هزاران یا حتی میلیون ها دلار تجهیزات را در خود جای داده است. علاوه بر این ، داده های ذخیره شده در این اتاق ها می تواند ارزشمند باشد. داشتن امنیت فیزیکی لازم برای حفظ امنیت ضروری است.


مکان DMARK

اتاقهای سرور معمولاً دارای چندین مدار داده هستند ، اغلب از چندین شرکت تلفن مختلف. داشتن یک مکان (نقطه DMARK) که در آن مسئولیت شرکت تلفن خاتمه یافته و به تجارت منتقل می شود ، مهم است.

چه تجهیزاتی در اتاق سرور قرار می گیرد؟

هنگامی که یک اتاق سرور از نظر فیزیکی آماده و آماده به کار است ، زمان شروع نصب تجهیزات واقعی است. البته ، هر اتاق سرور بر اساس نیازهای شرکتی که در حال راه اندازی آن است ، چیزهای متفاوتی در خود جای داده است. موارد زیر از جمله موارد مختلفی است که امروزه در اکثر اتاق های سرور پیدا می کنید:

قفسه های سرور

قفسه های سرور در یک اتاق سرور نصب می شوند و برای نگهداری تجهیزات فیزیکی مورد استفاده قرار می گیرند. این قفسه ها محافظت فیزیکی ، کنترل بهتر دما و مزایای دیگر را ارائه می دهند.


سرور کامپیوتر

البته ، این اتاق قرار است سرورها را در خود جای دهد. اینها می توانند سرورهای مستقل ، سرورهای تیغه ای یا حتی تجهیزات سرورهای مجازی باشند. قرار دادن همه آنها به درستی برای اطمینان از عملکرد صحیح آنها بسیار مهم است.


روترها و سوئیچ ها

روترها ، سوئیچ ها و سایر تجهیزات شبکه برای ارسال ، دریافت و مسیریابی داده هایی که از اتاق سرور وارد و خارج می شوند ضروری هستند.


کابل کشی شبکه

اتاقهای سرور اغلب دارای چندین نوع کابل کشی از جمله کابل CAT-5 و فیبر نوری هستند.


تجهیزات مدیریت کابل

از قفل سرور شروع کنید و در کل مسیری که کابل ها اجرا می کنند ، مهم است که کابل ها را در جای خود محکم کنید. تجهیزات مدیریت کابل شامل زیپ ، چشمان نصب شده و موارد دیگر برای هدایت و محافظت از کابل ها است.
طراحی یا مقاوم سازی اتاق برای کار به عنوان اتاق سرور یک کار مهم است. با این حال ، اگر به درستی انجام شود ، به کسب و کار شما یک مکان متمرکز می دهد تا طیف وسیعی از تجهیزات را ایمن نگه دارد. همچنین مدیریت تجهیزات فیزیکی رایانه و نرم افزار مورد استفاده برای تقویت کسب و کار شما را آسان تر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.