وظیفه کارت شبکه

وظیفه کارت شبکه چیست

وظیفه کارت شبکه چیست و چه وظایفی را بر عهده دارد؟ کاربردهای کارت شبکه چیست؟ کارت شبکه قطعه ای سخت افزاری برای شبکه کردن کامپیوتر ها است. کارت رابط شبکه (NIC یا آداپتور شبکه) یک جزء سخت افزاری مهم است که برای تأمین اتصالات شبکه برای دستگاه هایی مانند رایانه، سرور و غیره استفاده می شود. با کاربردهای گسترده آن، انواع مختلفی از کارت های رابط شبکه مانند کارت PCIe و کارت شبکه سرور در این پست، کاوش کاملی در مورد این قطعه سخت افزاری از کارت رابط شبکه تا عملکرد، اجزا و انواع آن خواهیم داشت.
 
در صورت نیاز به دریافت خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه می توانید با شماره تلفن 02157801000 با شرکت پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید.

کارت شبکه چیست

کارت شبکه، به عنوان NIC یا کنترلر رابط شبکه شناخته می شود. معمولاً یک برد مدار است که برای اتصال به شبکه روی رایانه نصب می شود. کارت شبکه به عنوان یک جزء ضروری برای اتصال شبکه ای کامپیوترها کار می کند. در حال حاضر، کارت‌های NIC که به‌عنوان جزئی داخلی طراحی شده‌اند، معمولاً در اکثر رایانه‌ها و برخی از سرورهای شبکه یافت می‌شوند. علاوه بر این، کارت های شبکه مانند کارت شبکه سرور نیز می توانند در اسلات های توسعه دستگاه ها قرار داده شوند.
کارت شبکه چیست

وظایف کارت شبکه

کارت رابط شبکه (NIC) یک جزء سخت افزاری است، معمولاً یک برد مدار یا تراشه، که بر روی رایانه نصب می شود تا بتواند به شبکه متصل شود. NIC های مدرن عملکردهایی مانند پشتیبانی از وقفه I/O، رابط های دسترسی مستقیم به حافظه (DMA)، انتقال داده ها، مهندسی ترافیک شبکه و پارتیشن بندی را برای رایانه ها فراهم می کنند.

وظیفه اصلی کارت شبکه ایجاد جریان داده است. کارت شبکه یک کامپیوتر را با اتصال اختصاصی و تمام وقت به یک شبکه فراهم می کند. مدار لایه فیزیکی لازم برای برقراری ارتباط با استاندارد لایه پیوند داده، مانند اترنت یا Wi-Fi را پیاده سازی می کند. هر کارت نشان دهنده یک دستگاه است و می تواند جریان داده ها را در شبکه آماده، انتقال و کنترل کند.

کارت شبکه به عنوان واسطه بین کامپیوتر و شبکه داده عمل می کند. به عنوان مثال، هنگامی که کاربر یک صفحه وب را درخواست می کند، رایانه درخواست را به کارت شبکه ارسال می کند که آن را به تکانه های الکتریکی تبدیل می کند. یک وب سرور در اینترنت تکانه ها را دریافت می کند و با ارسال صفحه وب به کارت شبکه به عنوان سیگنال های الکتریکی پاسخ می دهد. کارت این سیگنال ها را دریافت می کند و آنها را به داده هایی که رایانه نمایش می دهد ترجمه می کند.

وظایف کارت شبکه

وظیفه کارت شبکه چیست

یک کارت رابط شبکه کامپیوتر شما را به یک شبکه داده محلی یا اینترنت متصل می کند. کارت داده های کامپیوتری را به سیگنال های الکتریکی که از طریق شبکه ارسال می کند ترجمه می کند. سیگنال ها با شبکه سازگار هستند بنابراین رایانه ها می توانند به طور قابل اعتماد اطلاعات را مبادله کنند. به دلیل محبوبیت اینترنت و شبکه ها به طور کلی، تقریباً همه رایانه های رومیزی و نوت بوک دارای نوعی کارت رابط هستند. می‌توانید یک کارت شبکه به رایانه‌های بدون استخوانی که کارت شبکه ندارند اضافه کنید.
 
یک کارت شبکه به عنوان یک واسطه بین رایانه شما و شبکه داده عمل می کند. به عنوان مثال، هنگامی که وارد یک وب سایت می شوید، رایانه شخصی اطلاعات سایت را به کارت شبکه ارسال می کند که آدرس را به تکانه های الکتریکی تبدیل می کند. کابل های شبکه این تکانه ها را به یک وب سرور در جایی در اینترنت می رسانند، که با ارسال یک صفحه وب به شما، یک بار دیگر به شکل سیگنال های الکترونیکی، پاسخ می دهد. کارت این سیگنال ها را دریافت می کند و آنها را به داده هایی تبدیل می کند که رایانه شما نمایش می دهد.
وظیفه کارت شبکه چیست

کارکرد کارت شبکه

کارکرد کارت رابط شبکه چیست؟

تعریف NIC بسیار ساده است، اما کارت رابط شبکه چه کاری انجام می دهد و عملکرد NIC چیست؟ یک کارت NIC که به عنوان یک رابط در لایه TCP/IP کار می کند، می تواند سیگنال ها را در لایه فیزیکی ارسال کند و بسته های داده را در لایه شبکه تحویل دهد. مهم نیست که کنترلر رابط شبکه در چه لایه ای قرار دارد، به عنوان یک واسطه بین یک کامپیوتر/سرور و یک شبکه داده عمل می کند. هنگامی که کاربر یک صفحه وب را درخواست می کند، کارت LAN داده ها را از دستگاه کاربر دریافت می کند و آنها را به سرور در اینترنت می فرستد، سپس داده های مورد نیاز را از اینترنت دریافت می کند تا برای کاربران نمایش داده شود.

نتیجه گیری

عملکرد کارت شبکه یا NIC به طور مستقیم بر نرخ انتقال داده در کل شبکه تأثیر می گذارد. چه به دنبال آداپتورهای شبکه برای مصارف خانگی باشید، چه به دنبال کارت شبکه سرور برای SMB یا مراکز داده، قبل از خرید کارت رابط شبکه، باید بدانید که کارت رابط شبکه، جزء و عملکرد NIC و همچنین انواع NIC چیست.

پیش از تصمیم گیری در رابطه با راه اندازی و یا ارتقا شبکه و خرید تجهیزات، جهت دریافت مشاوره رایگان و یا اطلاع از تعرفه خدمات شبکه و دریافت پیش فاکتور با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن ۵۷۸۰۱۰۰۰ در ارتباط باشید.

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.