چک لیست سیستم های کامپیوتری

چک لیست سیستم های کامپیوتری

چک لیست سیستم های کامپیوتری همان لیست سرویس ها و بررسی هایی است که در زمان نگهداری و پشتیبانی سیستم های کامپیوتر انجام می شود. ارائه چک لیست سیستم های کامپیوتری شبکه قبل از انجام آن، کار چندان ساده ای نیست. زیرا سیستم هر شبکه کامپیوتر با شبکه دیگر متفاوت است و ساختار و تجهیزات متفاوتی دارد. از طراحی سیستم شبکه گرفته تا کابل کشی و تجهیزات شبکه تا نرم افزارها و برنامه هایی که بر روی کامپیوترها نصب شده است. همگی باعث می شوند تا چک کردن سیستم کامپیوترهای مختلف و بررسی آن ها کار متفاوتی باشد. تجربه و اطلاعات جمع آوری شده از سیستم شبکه های مختلف می تواند یک حالت کلی از چک لیست سیستم های شبکه کامپیوتر را آشکار کند.

پیشگام رایانه از شرکت های معتبر در زمینه خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه در تهران است که با سابقه طولانی توانسته است به مشتریان بسیاری خدمات ارائه کند. در صورت نیاز به خدمات پشتیبانی شبکه می توانید با شماره 02157801000 تماس حاصل فرمایید.

پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه ‌های رایانه ای به مفهوم پشتیبانی و نگهداری، مراقبت و رفع ایرادات شبکه در بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری می ‌باشد. داشتن یک تیم پشتیبان شبکه های کامپیوتری در دنیای رو به رشد کنونی یک امر کاملا ضروری محسوب می شود. زیرا با امنیت اطلاعات در شبکه‌ های رایانه ای سر و کار دارد و اگر به درستی و در مدت زمان کوتاهی ارئه نشود، خسارت‌های جبران ناپذیری برای سازمان و یا شرکت شما به دنبال خواهد داشت.

پشتیبانی شبکه چیست؟

به معنای کاربردی، پشتیبانی شبکه با همه مواردی که شبکه رایانه ای سازمان شما را فعال، سازنده و به روز نگه می دارد، ارتباط دارد. پشتیبانی از شبکه به شما اطمینان می دهد که دستگاه های شما سالم هستند و سخت افزار، نرم افزار و دستگاه های شخصی شما سازگار و کارا هستند. شبکه دائما بررسی شده و در صورت قطعی و یا مشکل بلافاصله شبکه شما عیب یابی و تعمیر می شود.

چک لیست پشتیبانی شبکه

تهیه چک لیست پشتیبانی شبکه کار آسانی نیست. در حالت کلی برای شبکه های مختلف موارد زیر بررسی می شود. اما در برخی شبکه ها موارد بیشتری باید پیگیری و رصد شود.

  • تهیه بکاپ به صورت دوره ای
  • بررسی مصرف دیسک
  • چک کردن هاردهای RAID شده
  • به روز رسانی مداوم سیستم عامل
  • رفع خطاهای سخت افزاری
  • بررسی مرتب کارایی سرور
  • بررسی حسابهای کاربری
  • به روز رسانی آنتی ویروس
  • پیکربندی مناسب فایروال

تهیه چک لیست پشتیبانی شبکه

چک لیست سیستم های کامپیوتری

بازدید دوره ای کامپیوتر و بررسی سیستم های کامپیوتری برای شرکت ها و سازمان ها امری اجتناب ناپذیر است. این کار باعث می شود تا سیستم ها به دقت بررسی شوند و در صورتی که مشکلی داشته باشند به سرعت برطرف شود. این کار قبل از خراب شدن سیستم های کامپیوتری انجام می شود و از هزینه های اضافی و تعویض و تعمیر قطعات کامپیوتر جلوگیری می کند. این امر باعث کاهش هزینه ها در سازمان ها  و به خصوص شرکت ها می شود. چک لیست بازدید دوره ای کامپیوتر به شما کمک می کند تا بدانید در چه بازه زمانی باید چه بخش هایی را مورد چک و بررسی قرار دهید.

چک لیست سیستم های کامپیوتر

تهیه یک چک لیست کاربردی

اگر یک روز کاری در سازمان را در نظر بگیریم می توانیم آن را به صورت زیر برنامه ریزی کنیم.

  1. صبح پس از رسیدن به محل کار ، اول ایمیل ها را چک میکنیم.
  2. اطمینان از امنیت تبادل اطلاعات :
    ارتباطاتی که توسط فایروال کنترل میشود را بررسی میکنیم ، اگر مورد غیر عادی دیده شد آن را اصلاح میکنیم.
  3. وضعیت ترافیک شبکه از روز گذشته تا روز جاری را بررسی میکنیم ، میزان ترافیک ، چه ترافیکی ، مبدا و مقصد چه بوده است.
  4. بررسی آنتی ویروس – آیا آنتی ویروس ، ویروسی را گزارش نموده یا نه ، ایا Antivirus signature به روز بوده است.
  5. خواندن رخدادهای امنیتی Domain controller .
  6. چک کردن Patch  های امنیتی – اگر Patch جدیدی ارائه شد حتما اقدام به نصب آن نمایید.
  7. گزارش به صورت دقیق ثبت شود.

تیترهای بالا را مشاهده کردید، با توجه به ساختار سازمان و نوع شبکه ممکن است بخشی یا تعداد زیادی از موارد بالا به کار رود.

خدمات پشتیبانی شبکه

در صورت نیاز به خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه و تهیه چک لیست سیستم های کامپیوتر می توانید با شرکت پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید. نیروهای فنی و متخصص ما آماده ارائه هرگونه خدمات و مشاوره به شما عزیزان می باشند. ما در شرکت پیشگام رایانه به صورت تخصصی در حوزه نصب و راه اندازی و خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه فعال هستیم. در پیشگام رایانه برای هر نیاز شما در خصوص شبکه یک راه حل داریم. می توانید با ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تخصصی ما در خصوص شبکه خود بهره مند شوید.

 

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.