چک لیست کنترل سیستم شبکه کامپیوتر

چک لیست کنترل سیستم شبکه کامپیوتر

چک لیست کنترل سیستم شبکه کامپیوتر همان لیست سرویس ها و بررسی هایی است که در زمان نگهداری و پشتیبانی شبکه های رایانه ای انجام می شود. ارائه چک لیست پشتیبانی و نگهداری سیستم شبکه کامپیوتر قبل از انجام آن، کار چندان ساده ای نیست. زیرا هر شبکه با شبکه دیگر دارای سیستم متفاوت است و شرایط متفاوتی دارد. از ساختار شبکه گرفته تا کابل کشی و تجهیزات شبکه تا نرم افزارهایی که بر روی کامپیوترهای شبکه نصب شده است. همگی باعث می شوند تا چک کردن سیستم شبکه های مختلف و بررسی آن ها کار متفاوتی باشد. تجریه و اطلاعات جمع آوری شده از شبکه های مختلف می تواند یک حالت کلی از چک لیست شبکه را آشکار کند.

پیشگام رایانه از شرکت های معتبر در زمینه خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه در تهران است که با سابقه طولانی توانسته است به مشتریان بسیاری خدمات ارائه کند. در صورت نیاز به خدمات پشتیبانی شبکه و چک لیست کنترل سیستم شبکه کامپیوتر می توانید با شماره 02157801000 تماس حاصل فرمایید.

پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه ‌های رایانه ای به مفهوم پشتیبانی و نگهداری، مراقبت و رفع ایرادات شبکه در بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری می ‌باشد. داشتن یک تیم پشتیبان شبکه های کامپیوتری در دنیای رو به رشد کنونی یک امر کاملا ضروری محسوب می شود. زیرا با امنیت اطلاعات در شبکه‌ های رایانه ای سر و کار دارد و اگر به درستی و در مدت زمان کوتاهی ارئه نشود، خسارت‌های جبران ناپذیری برای سازمان و یا شرکت شما به دنبال خواهد داشت.

چک لیست پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه های رایانه ای، بهترین گزینه برای شرکت ها و سازمان هایی است که کارشناس شبکه های کامپیوتری در اختیار ندارند. ما در پیشگام رایانه می توانیم در تمامی ساعات شبانه روز و در تمامی ایام سال حتی برای ایام تعطیل خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری را به شما عزیزان ارائه دهیم. ( پشتیبانی شبکه 24 ساعته ). ما در شرکت پیشگام رایانه از معدود شرکت هایی هستیم که پشتیبانی شبکه 24 ساعته ارائه می دهیم.

چک لیست پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه چیست؟

به معنای کاربردی، پشتیبانی شبکه با همه مواردی که شبکه رایانه ای سازمان شما را فعال، سازنده و به روز نگه می دارد، ارتباط دارد. پشتیبانی از شبکه به شما اطمینان می دهد که دستگاه های شما سالم هستند و سخت افزار، نرم افزار و دستگاه های شخصی شما سازگار و کارا هستند. شبکه دائما بررسی شده و در صورت قطعی و یا مشکل بلافاصله شبکه شما عیب یابی و تعمیر می شود.

چک لیست کنترل سیستم شبکه کامپیوتر

تهیه چک لیست کنترل سیستم شبکه کامپیوتر کار آسانی نیست. در حالت کلی برای شبکه های مختلف موارد زیر بررسی می شود. اما در برخی شبکه ها موارد بیشتری باید پیگیری و رصد شود.

  • تهیه بکاپ به صورت دوره ای
  • بررسی مصرف دیسک
  • چک کردن هاردهای RAID شده
  • به روز رسانی مداوم سیستم عامل
  • رفع خطاهای سخت افزاری
  • بررسی مرتب کارایی سرور
  • بررسی حسابهای کاربری
  • به روز رسانی آنتی ویروس
  • پیکربندی مناسب فایروال

تهیه چک لیست پشتیبانی شبکه

چک لیست کنترل سیستم شبکه کامپیوتر

بازدید دوره ای کامپیوتر و کنترل سیستم شبکه کامپیوتر برای شرکت ها و سازمان ها امری اجتناب ناپذیر است. این کار باعث می شود تا سیستم ها به دقت بررسی و کنترل شوند و در صورتی که مشکلی داشته باشند به سرعت برطرف شود. این کار قبل از خراب شدن سیستم های کامپیوتری انجام می شود و از هزینه های گزاف تعویض و تعمیر قطعات کامپیوتر جلوگیری می کند. کنترل سیستم شبکه کامپیوتر باعث کاهش هزینه ها در سازمان ها و شرکت ها می شود. چک لیست کنترل دوره ای سیستم شبکه کامپیوتر به شما کمک می کند تا بدانید در چه بازه زمانی باید چه بخش هایی را مورد چک و بررسی قرار دهید.

تهیه یک چک لیست کنترل سیستم شبکه

اگر یک روز کاری در سازمان را در نظر بگیریم می توانیم آن را به صورت زیر برنامه ریزی کنیم.

  1. صبح پس از رسیدن به محل کار ، اول ایمیل ها را چک میکنیم.
  2. اطمینان از امنیت تبادل اطلاعات :
    ارتباطاتی که توسط فایروال کنترل میشود را بررسی میکنیم ، اگر مورد غیر عادی دیده شد آن را اصلاح میکنیم.
  3. وضعیت ترافیک شبکه از روز گذشته تا روز جاری را بررسی میکنیم ، میزان ترافیک ، چه ترافیکی ، مبدا و مقصد چه بوده است.
  4. بررسی آنتی ویروس – آیا آنتی ویروس ، ویروسی را گزارش نموده یا نه ، ایا Antivirus signature به روز بوده است.
  5. خواندن رخدادهای امنیتی Domain controller .
  6. چک کردن Patch  های امنیتی – اگر Patch جدیدی ارائه شد حتما اقدام به نصب آن نمایید.
  7. گزارش به صورت دقیق ثبت شود.

تیترهای بالا را مشاهده کردید، با توجه به ساختار سازمان و نوع شبکه ممکن است بخشی یا تعداد زیادی از موارد بالا به کار رود.

چک لیست بازدید دوره ای کامپیوتر

خدمات پشتیبانی شبکه

مدیریت، نگهداری و پشتیبانی شبکه و سرور به شیوه های مختلف حضوری و غیرحضوری قابل انجام می باشد. بارها در سازمان ها و شرکت های مختلف شاهد بوده ایم که کارمندان یا به علت مشکلات کاری و یا شخصی از مسئولیت خود شانه خالی کرده و از مجموعه کاری بیرون می روند. اگر شما مدیر یک سازمان و یا یک شرکت معتبر باشید تصور کنید پس از رفتن این شخص از مجموعه شما، چه مشکلاتی ممکن است برای شبکه، تجهیزات و اطلاعات شما بوجود آید.
پیشگام رایانه یک شرکت معتبر در زمینه اجرا و خدمات شبکه های کامپیوتری در تهران و کرج است که دارای پرسنل متخصص و ماهر در حوزه های مختلف شبکه است. در صورت نیاز به خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه و تهیه چک لیست کنترل سیستم شبکه کامپیوتر می توانید با شرکت پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید. نیروهای فنی و متخصص ما آماده ارائه هرگونه خدمات و مشاوره به شما عزیزان می باشند.

 

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.