کیستون شبکه چیست؟

کیستون شبکه چیست؟

کیستون شبکه چیست؟ جک کیستون یک اتصال دهنده است که در ارتباطات داده، به ویژه شبکه های محلی (LAN) استفاده می شود. جک معمولاً در یک صفحه دیواری یا پچ پنل نصب می شود. دوشاخه کیستون کانکتور نر منطبق است که معمولاً به انتهای کابل یا سیم متصل می شود. در کابل کشی شبکه از کیستون برای اتصال کابل های شبکه استفاده های زیادی می شود.

مزیت اصلی اتصالات کیستون تطبیق پذیری آنهاست. چندین نوع جک کیستون را می توان روی یک پچ پنل نصب کرد. آنها به شکل های بدون محافظ و محافظ موجود هستند و می توانند سیم ها و کابل هایی با تعداد هادی های مختلف را در خود جای دهند.

اصطلاح کیستون از شکل مشخصه جک گرفته شده است که شبیه جک دیواری استاندارد RJ-11 است که برای اتصال دستگاه های تلفن، دستگاه های فکس و مودم های کامپیوتری شماره گیری به خطوط تلفن معمولی استفاده می شود.

کیستون شبکه چیست؟

ماژول کیستون Keystone یک بسته استاندارد استاندارد شده برای نصب انواع جک های الکتریکی ولتاژ پایین یا کانکتورهای نوری در یک صفحه دیواری یا یک پچ پنل است.

ماژول های کی استون دارای یک صفحه مستطیلی به عرض 14.5 میلی متر در ارتفاع 16.0 میلی متر هستند و با زبانه های انعطاف پذیر در جای خود ثابت می شوند. این اجازه می دهد تا آنها را در یک صفحه نصب با سوراخ های مستطیلی به اندازه متناسب، که پورت نامیده می شوند، بچسبانند. تمام کیستون ها صرف نظر از نوع جک آنها قابل تعویض و تعویض هستند. این انعطاف پذیری زیادی را در چیدمان و نصب انواع مختلف جک های الکتریکی در یک صفحه یا پانل بدون نیاز به ساخت سفارشی فراهم می کند.

برخی از کیستون ها از یک کانکتور از نوع عبوری استفاده می کنند که در آن یک جک هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب وجود دارد. برخی دیگر فقط یک جک در جلو دارند و از مکانیزم متفاوتی برای سیم‌کشی کابل‌های سیگنال به عقب استفاده می‌کنند، مانند یک بلوک mini 110، یک کانکتور عایق جابجایی، یا یک اتصال چین و یا لحیم کاری.

کیستون شبکه

معرفی کیستون شبکه

کیستون شبکه یا سوکت شبکه یکی از اجزای مورد نیاز در ساختار فیزیکی شبکه است. این قطعه برای اتصال کابل شبکه به تجهیزات دیگر مانند روتر، سوئیچ و … استفاده می شود. کیستون از یک طرف به کابل شبکه و از طرف دیگر به پورت مادگی مانند RJ-45 و … متصل می شود و ارتباط آسانی را فراهم می کند. کی استون در قسمت های مختلف شبکه مانند داخل پچ پنل، فیس لیفت ترانکینگ، باکس های دیواری و … استفاده می شود. کی استون اولین بار توسط AMP در سال 1979 برای کابل کشی تلفن استفاده شد.

کیستون باکس چیست؟

توضیح ساده این دستگاه این است که هر جا نیاز به اتصال یک گره یا سیستم به زیرساخت شبکه باشد، باید از این محصول برای اتصال کابل شبکه به زیرساخت شبکه ما و از طرف دیگر به کابل شبکه استفاده شود. به آرامی

باور اشتباه برخی از آشنایان شبکه این است که این محصول فقط روی دیوار قابل نصب است اما باید گفت که فقط روی دیوار قابل نصب نیست و دارای کاربردهای مختلفی مانند نصب بر روی پچ پنل و ترانک و حتی روی کانال های کف.

انواع کیستون در شبکه

با این حال تصور اشتباه دیگری وجود دارد که کیستون فقط برای شبکه یا کابل های Rj45 یا کابل های تفلون Rj11 استفاده می شود. اما باید بگوییم که این دیدگاه اشتباه است و کلمه کیستون به هر ارتباطی اطلاق می شود که یک طرف آن کابل و در طرف دیگر بندر مادگی باشد.

این محصولات را می توان به چند دسته تقسیم کرد که در زیر برای شما مشخص کرده ایم که چه مدل ها و انواعی دارد.

  • موقعیت مکانی
  • دسته بندی
  • مواد محصول

کاربردهای Keystone

کاربردهای کیستون شبکه چیست؟ بسیاری از افراد استفاده از کیستون ها را به تلفن ها (RJ-11) و تجهیزات شبکه (RJ-45s) محدود می کنند، در حالی که کیستون ها به رابطی اطلاق می شود که یک طرف کابل و در طرف دیگر یک دستگاه دارد. پورت زن هست وصل میشه و محدود به تلفن و شبکه نیست. کی استون در انواع و کاربردهای مختلف موجود است.

کاربردهای کیستون شبکه چیست

چگونه از کیستون استفاده کنیم؟

معمولاً برای هر نوع کیستون یک نمودار رنگی وجود دارد که به نصاب اجازه می دهد تا با استفاده از کیستون به راحتی و درستی متصل شود. جدول رنگ برای هر کیستون از دو ردیف رنگ تشکیل شده است که هر کدام نمایانگر کلاس A و کلاس B هستند.

در بیشتر موارد، برای نصب صحیح کیستون به آچار نیاز است. آچار پانچ به طور گسترده در اتصالات شبکه مانند اتصال کابل شبکه به پچ پنل شبکه استفاده می شود. نصاب باید مراقب باشد که داخل کیستون گرد و غبار نباشد. بسیاری از نصاب ها برای سهولت کار خود، مقدار بیشتری از پی وی سی بیرونی را حذف می کنند و کابل ها را بیش از حد شل می کنند، که این یک اشتباه است و تأثیر بسیار منفی بر عملکرد نهایی شبکه خواهد داشت. با توجه به اینکه پیچش کابل های شبکه باعث بهبود کیفیت ارتباط و جلوگیری از اتفاقاتی مانند استراق سمع می شود، بازکردن بیش از حد آن میزان شنود را افزایش می دهد.

ویژگی های Keystone UTP cat6 چیست؟

کیستون ها همیشه بخش مهمی از تجهیزات شبکه هستند. کیستون UTP cat6 یکی از پرکاربردترین کیستون های شبکه است. این کیستون بر اساس آخرین استانداردهای بین المللی کابل cat6 ساخته شده است. این مدل کی استون دارای سرعت انتقال اطلاعات 250 مگاهرتز است. یکی از ویژگی های Keystone UTP cat6 سرعت انتقال اطلاعات تا 1 گیگاهرتز است. علاوه بر این کیستون UTP cat6 به عنوان یکی از پرکاربردترین کیستون های شبکه شناخته می شود. کیستون های UTP cat6 دارای دو قسمت اصلی می باشند که عبارتند از: قسمت اصلی که همان کیستون است و قسمتی که از پلاستیک ساخته شده و برای پانچ انواع کابل های شبکه روی کی استون استفاده می شود.

چگونه UTP cat6 keystone را نصب کنیم؟

نصب این نوع کیستون تقریباً ساده است. کیستون UTP cat6 روی شبکه و در سوکت شبکه نصب می شود. ارتباط بین کابل شبکه و کیستون شبکه UTP cat6 را می توان با آچار پانچ انجام داد، این کار بدون استفاده از آچار پانچ نیز امکان پذیر است. کاربردهای این کیستون در پچ پنل، ترانکینگ و … می باشد. برای اینکه کیستون UTP cat6 دقیق تر و نصب آن آسان باشد، می توانید از جدول رنگ روی کی استون استفاده کنید. این مدل کیستون در پریزهای توکار و روکار نیز قابل استفاده است.

برندهای خوب تولیدکننده کیستون

اگر قصد خرید کی استون را دارید، پس از انتخاب گزینه مناسب، احتمالا از خود خواهید پرسید که برند معتبر کی استون چیست؟ در پاسخ شما باید بگوییم که محصولات اکثر برندهای معتبر تجهیزات شبکه در بازار ایران موجود است و کی استون نیز از این قاعده مستثنی نیست. مثلا Nexans Keystone را به راحتی می توانید از فروشگاه های معتبر تهیه کنید که کیفیت فوق العاده بالایی دارد. یا کی استون لگراند که مانند سایر محصولات ساخت این شرکت از ارزش خرید بالایی برخوردار است. اشنایدر، آمپ و دی لینک از دیگر برندهای معروف در زمینه تولید کیستون هستند. در بازار ایران، محصولات لگراند فروش خوبی را تجربه می کنند و دی لینک قصد دارد با عرضه محصولات متنوعی همچون کیستون های شیلددار و بدون شیلد در رده های مختلف به ویژه Cat5e، Cat6 و Cat6a سهم بیشتری را به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.