وظایف شرکت های شبکه کار

وظایف شرکت های شبکه کار

اکثر شرکت ها از سیستم هایی استفاده می کنند که به نوعی شبکه متصل هستند. این شبکه ها شرکت ها را قادر می سازند تا منابع را به اشتراک بگذارند و هزینه ها را کاهش دهند. در نتیجه، شرکت هایی که وظیفه مدیریت شبکه را به عهده دارند به یکی از مشاغل در حال رشد سریع در زمینه کامپیوتر و بخشی ارزشمند از ساختار شرکت تبدیل شده است. متخصصان شبکه در مشاغل مختلف از جمله خرید، نصب، پیکربندی، مدیریت و پشتیبانی کاربر کار می کنند.

هر شرکت شبکه کار از تعدادی مهندس، متخصص ، مدیر و … تشکیل شده است که وظایف مشخصی دارند. در ادامه این موارد را بررسی می کنیم.

در صورت نیاز به دریافت خدمات یک شرکت شبکه کار می توانید با شماره تلفن 02157801000 تماس حاصل فرمایید.

مهندسان شبکه کار

مهندسان شبکه کار، شبکه های کامپیوتری را طراحی می کنند. آنها سیستم ها (LAN، WAN، اینترنت و اینترانت) را راه اندازی، آزمایش و ارزیابی می کنند. سیستم ها را می توان بین دو دفتر در یک ساختمان یا از طریق شبکه های توزیع شده جهانی، پست صوتی و سیستم های ایمیل یک سازمان چند ملیتی پیکربندی کرد.

 مهندسان شبکه مدلسازی، تحلیل و برنامه ریزی شبکه را انجام می دهند که نیازمند راه حل های سخت افزاری و نرم افزاری است. وظایف آنها می تواند شامل نصب چندین قطعه سخت افزاری از جمله روترها و هاب ها، آداپتورهای بی سیم و کابل ها و همچنین نصب و پیکربندی نرم افزار از جمله درایورهای شبکه باشد.

 آنها همچنین اغلب در مورد محصولات مرتبط تحقیق می ‌کنند، توصیه‌ های سخت ‌افزاری و نرم‌ افزاری را ارائه می ‌کنند و به مسائل امنیتی اطلاعات برای شرکت‌ هایی که برای آنها کار می‌ کنند، رسیدگی می‌ کنند.

مهندسان شبکه کار

مدیران شبکه کار

مدیران شبکه، سیستم های کامپیوتری یک سازمان را طراحی، نصب و پشتیبانی می کنند. آنها مسئول شبکه های LAN، WAN، اینترنت و سیستم های اینترانت هستند. آنها سخت ‌افزار و نرم ‌افزار شبکه را نصب و نگهداری می ‌کنند، مشکلات احتمالی را تجزیه و تحلیل می ‌کنند و شبکه ‌ها را رصد می‌ کنند تا مطمئن شوند که این سیستم ‌ها برای کاربران در دسترس هستند.

مدیران شبکه داده ها را برای ارزیابی عملکرد یک شبکه، شناسایی نیازهای کاربران شبکه و تعیین الزامات شبکه جمع آوری می کنند. به طور خلاصه، مدیران شبکه، کارایی کلی شبکه از جمله تضمین امنیت آن را حفظ می کنند.

مدیران پایگاه داده

مدیران پایگاه داده با نرم افزار مدیریت پایگاه داده کار می کنند، از جمله تعیین راه هایی برای ذخیره، سازماندهی، تجزیه و تحلیل، استفاده و ارائه داده ها. آنها نیازهای کاربر را شناسایی کرده و پایگاه داده های رایانه ای جدیدی را راه اندازی می کنند که اغلب شامل ادغام داده های سیستم های قدیمی در یک سیستم جدید است.

 مدیران پایگاه داده تغییرات سیستم را در صورت نیاز تست و هماهنگ می کنند و مشکلات را عیب یابی می کنند. یک مدیر پایگاه داده مطمئن می شود که عملکرد سیستم به خوبی اجرا می شود، بنابراین باید پلت فرم پایگاه داده را درک کند و در صورت لزوم می تواند کاربران جدیدی را به سیستم اضافه کند.

متخصصان امنیت شبکه

متخصصان امنیت کامپیوتر، در یک شرکت شبکه کار امنیت اطلاعات یک سازمان را برنامه ریزی، هماهنگ و حفظ می کنند. آنها نرم افزارهای امنیتی را نصب می کنند، شبکه ها را برای نقض امنیت رصد می کنند و به حملات سایبری پاسخ می دهند.

متخصصان مخابرات

متخصصان مخابرات بر روی تعامل بین رایانه و تجهیزات ارتباطی کار می کنند. آنها سیستم های ارتباط صوتی، تصویری و داده ای را طراحی می کنند. آنها بر نصب این سیستم ها نظارت می کنند و تعمیر و نگهداری و پشتیبانی مشتری را ارائه می دهند.

توسعه دهندگان وب

توسعه دهندگان وب با استفاده از نرم افزار برای ایجاد برنامه های کاربردی برای وب، بر جنبه های فنی ایجاد وب سایت تمرکز می کنند. آنها نیازهای کاربران وب سایت خود را شناسایی می کنند و بر تولید و اجرای وب سایت نظارت می کنند و اغلب از نرم افزار توسعه وب برای ادغام پایگاه های داده و سایر سیستم های اطلاعاتی استفاده می کنند.

وب مسترها

وب مسترها، وب سایت یک شرکت را نگهداری می کنند. آنها اطمینان حاصل می کنند که سایت در دسترس کاربرانش است و مسئولیت تایید محتوای آن را بر عهده دارند. آنها داده‌ های مربوط به فعالیت وب، الگوهای ترافیک را جمع ‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌ کنند و به بازخورد کاربران نظارت می ‌کنند و به آنها پاسخ می ‌دهند.

شاخص متمایز پیشگام رایانه

خدمات شبکه

21 سال تجربه فعالیت در زمینه انفورماتیک

عضویت در شورای عالی انفورماتیک ایران

عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای

دارای مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

دارای مجوز ISP از سازمان تنظیم مقررات

دارای مجوز VOIP از سازمان تنظیم مقررات

دارای بیش از 50 هزار مشترک کارت‌های تلفنی اینترنتی

در ادامه خدماتی که شرکت پیشگام رایانه در زمینه ی شبکه های کامپیوتری ارائه مینماید را به تفصیل شرح میدهیم.

خدمات شبکه

شرح شغل شبکه کار

شرح شغل مهندس شبکه: وظایف و صلاحیت های برتر

یک مهندس شبکه یا مدیر شبکه، مسئول طراحی، نصب و نگهداری شبکه های ارتباطی دیجیتال در یک سازمان است. وظایف آنها شامل ایجاد شبکه های بی سیم، توسعه شبکه های ارتباطی دیجیتال و بهبود امنیت سایبری است.

اما در ادامه این مطلب وظایف مهندس شبکه در یک شرکت شبکه کار و سازمانی که در آن فعالیت می کند را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

وظایف شرکت شبکه کار

وظایف و مسئولیت های مهندس شبکه در شرکت های شبکه کار چیست؟

مهندسان شبکه مسئول تمام ارتباطات دیجیتال و شبکه های فناوری اطلاعات هستند که به شرکت ها امکان برقراری ارتباط داخلی و خارجی را می دهند. بهبود ساختار ارتباطی شرکت و در عین حال حفظ شبکه های موجود از مهم ترین نقش های یک مهندس شبکه می باشد. سایر وظایف و مسئولیت های یک مهندس شبکه عبارتند از:

  • ایجاد و نگهداری زیرساخت های ارتباطی فناوری اطلاعات و دیجیتال، از جمله شبکه های بی سیم یا LAN
  • ایجاد و نگهداری نرم افزار ارتباط دیجیتالی شامل ایمیل، لاگین کاربر و رمز عبور. این مورد شامل راه ‌اندازی کارمندان جدید با حساب‌ های ایمیل شرکت و دسترسی آنها به شبکه، و همچنین عیب ‌یابی برای کارکنان فعلی است.
  • آموزش کارکنان جدید برای فعالیت در سیستم های IT شرکت و اطمینان از آگاهی کارکنان جدید از سیاست های ارتباطی شرکت
  • اطمینان از محافظت از شبکه‌ ها در برابر بدافزارها و ویروس ‌ها، شناسایی مناطقی که ممکن است در معرض تهدید باشند و مناطقی که می‌ توان امنیت را در آن‌ ها بهبود بخشید، به ‌روز ماندن در مورد تهدیدات سایبری که همیشه در حال تغییر هستند.
  • نصب و نگهداری فایروال ها، ایجاد و حفظ خط مشی های دسترسی شرکت به اینترنت
  • ارائه پشتیبانی فنی و کمک به کارکنان.
  • انجام تجزیه و تحلیل و جمع آوری داده ها برای ایجاد پتانسیل برای بهبود در شبکه های ارتباطی
  • کار با ارائه دهندگان شخص ثالث برای حفظ کارآمد شبکه ها
  • حفظ سیستم تلفن شرکت و همکاری نزدیک با ارائه دهنده خدمات تلفن برای فعال نگه داشتن خطوط

وظایف شرکت شبکه کار

با ما از طریق شماره تلفن ۵۷۸۰۱۰۰۰ در تماس باشید و یا جهت دریافت تماس از کارشناسان ما فرم درخواست تماس را تکمیل نمایید.

مهندس شبکه چه می کند؟

یک مهندس شبکه، شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های کامپیوتری را که به برنامه ها، پیکربندی ها و ساختارهای نرم افزاری سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط هستند، کنترل و نگهداری می کند.

مهارت های مهندس شبکه

یک مهندس شبکه برای کار در شرکت های شبکه دارای مهارت ها و صلاحیت های پیش نیاز مختلفی برای انجام وظایف است، از جمله وظایف مهندس شبکه در شرکت های شبکه کار عبارتند از:

  • مهارتهای ارتباطی عالی
  • توانایی درک آسان اطلاعات فنی
  • توانایی کار خوب به صورت فردی و تیمی
  • مهارت های خدمات مشتری در صورت ارائه پشتیبانی خارجی
  • منطق و مهارت های استدلال عالی
  • مهارت های دقیق کامپیوتر و IT
  • مدارک تحصیلی در علوم کامپیوتر، ارتباطات یا ریاضیات
  • مدرک سیسکو یا مدارک فنی معادل آن

الزامات تجربه مهندس شبکه

مهندسان شبکه معمولاً باید چندین سال تجربه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشند. تجربه پشتیبانی IT، تجربه تعمیر کامپیوتر یا تجربه توسعه راه حل های نرم افزاری مفید است. مهندسان ارشد شبکه معمولاً باید بیش از پنج سال تجربه کار در نقش مهندس شبکه یا نقش پشتیبانی فناوری اطلاعات داشته باشند. کسانی که می خواهند به عنوان مهندس شبکه بی سیم کار کنند باید در استانداردها، پروتکل ها و تجهیزات بی سیم تجربه داشته باشند. آنها باید در فن آوری های بی سیم، از جمله Wireless Access Point (WAP)، Wi-Fi و قابلیت همکاری جهانی برای دسترسی مایکروویو (WiMax) تخصص داشته باشند.

الزامات آموزش مهندس شبکه

مهندسان شبکه باید حداقل مدرک لیسانس در زمینه هایی مانند مهندسی سیستم های کامپیوتری، مدیریت امنیت شبکه، فناوری اطلاعات یا علوم کامپیوتر داشته باشند. ادامه تحصیل برای مهندسان شبکه نیز مهم است، زیرا این زمینه با برنامه ‌ها و سیستم ‌های جدید که به طور منظم منتشر می ‌شوند، همچنان در حال تغییر است.

پیش از تصمیم گیری در رابطه با استخدام یک شرکت شبکه کار برای انجام وظایف شبکه، جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن ۵۷۸۰۱۰۰۰ در ارتباط باشید.

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.