• Home
  • کابل کشی شبکه های کامپیوتری روکار و توکار داخلی

کابل کشی شبکه های کامپیوتری روکار و توکار داخلی

کابل کشی شبکه کامپیوتری

کابل کشی شبکه های کامپیوتری

در شبکه های کامپیوتری نحوه و رعایت اصول کابل کشی شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع نحوه کابل کشی کامپیوتری به طور مستقیم بر روی کیفیت و عمر شبکه موثر بوده و توجه به استانداردهای این کار در هنگام نصب، سبب می‌شود که شبکه از قابلیت اطمینان، ‌پایداری و کیفیت بالایی برخوردار باشد و مدیر شبکه به سادگی قادر به عیب یابی و رفع اشکالات احتمالی باشد. کابل کشی استاندارد شبکه های کامپیوتری از مهمترین بخش های نصب و راه اندازی شبکه است. می توانید برای کابل کشی روکار شبکه کامپیوتری خود با پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید. نرخ هزینه کابل کشی شبکه های کامپیوتری در پیشگام رایانه بسیار مقرون به صرفه است و اجرت بسیار مناسبی دارد. می توانید قیمت اجرت کابل کشی شبکه کامپیوتری را متناسب با وسعت شبکه و نیازهای خود را از پیشگام رایانه استعلام فرمایید.

قیمت کابل کشی شبکه و سوله در پیشگام رایانه بر اساس استانداردهای روز تعیین می شود. اما ما سعی خود را بر آن داشته ایم تا حد ممکن هزینه های اجرا و نصب کابل های شبکه را مدیریت کنیم تا قیمت تمام شده کابل کشی داخلی و روکار شبکه و به خصوص قیمت کابل کشی شبکه از نوع cat6 برای مشتریان گرامی مقرون به صرفه باشد.

کابل کشی استاندارد شبکه

خدمات شبکه، همانطور که گفته شد توجه به اصول، قوانین و استاندارد های کابل کشی ساخت یافته تاثیر مثبتی بر سرعت ارتباط و راندمان و طول عمر شبکه خواهد داشت. هرچه کیفیت نصب کابل ها بهتر و مطابق با استاندارد های به روز باشد تاثیر مستقیمی در سرعت و کاهش قطعی های computer network شما دارد. در غیر این صورت اگر نصب و اتصال کابل های شبکه به درستی انجام نشود باعث کاهش سرعت شبکه و قطعی های مکرر خواهد شد. در مقابل اگر کابل کشی شبکه های کامپیوتری طبق اصول و استانداردهای روز دنیا انجام شود، می تواند حداکثر سرعت انتقال و حداقل قطعی شبکه را برای شما به ارمقان بیاورد.

به زبان ساده کابل کشی ساخت‌ یافته را میتوان رعایت قواعد بین المللی نظیر استاندارد TIA/EIA قلمداد کرد که این استاندارد ها روش هایی را در زمینه ی نحوه ی پیاده سازی شبکه از جمله کابل کشی شبکه ،‌اتصالات مربوطه مانند پریز ها و کانکتور ها ،‌پچ پنل ها و … ارائه می‌نماید که در صورت توجه به این روش ها کیفیت و پایداری شبکه تضمین میگردد.

بدیهی است که هزینه ی کابل کشی ساخت یافته نسبت به کابل کشی سنتی بالاتر است،‌ اما لازم است که به این نکته توجه نمایید که در صورت دور اندیشی و پیاده سازی شبکه طبق اصول استاندارد، در بلند مدت هزینه های پشتیبانی و نگهداری و رفع ایرادات احتمالی را به نحو چشمگیری کاهش خواهید داد.

کابل کشی استاندارد شبکه

کابل کشی شبکه کامپیوتری

طراحی استاندارد و اصولی شبکه کامپیوتری اتصال بین نودهای کاربران و تجهیزات سخت افزاری شبکه و سوییچ ها و تمام بخش هایی که دارای پورت باشند، را فراهم می کند. پایداری یک شبکه کامپیوتری بیش از هر چیزی به بستر آن وابسته است. طراحی و کابل کشی شبکه باید طبق استاندارد و قواعد شبکه بنا شود تا قطعی شبکه را به حداقل برساند و سرعت و طول عمر شبکه را افزایش بدهد. پس از آن باید به فکر پشتیبانی شبکه و نگهداری مستمر از آن بود.

کابل کشی شبکه های داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورتی که کابل کشی به درستی انجام شود می توان انتظار کیفیت معقولی را از شبکه کامپیوتری داشت. کابل کشی استاندارد شبکه و استفاده از کابل های با کیفیت cat6 باعث می شود تا بهترین کارآیی را از شبکه انتظار داشت. پسیوکار شبکه نیز باید مهارت و تخصصی کافی در این زمینه داشته باشد. تجربه کار در حوزه پسیو شبکه بسیار دارای اهمیت است و افراد بی تجربه نمی توانند کیفیت کار مطلوبی در نصب کابل های شبکه را ارائه دهند.

قیمت کابل کشی شبکه

خدمات کابل کشی شبکه کامپیوتری در بخش پسیو شبکه است. بر اساس وسعت شبکه و روکار و توکار بودن شبکه، هزینه نصب و اجرای کابل های شبکه متفاوت است. تعداد تجهیزات شبکه و نودها نیز در قیمت تمام شده کابل کشی تاثیر زیادی دارد. ما در پیشگام رایانه سعی کرده ایم تا هزینه های نصب کابل های شبکه را تا حد ممکن پایین نگه داریم تا رضایت مشتریان گرامی خود را فراهم سازیم. برای دریافت لیست قیمت کابل کشی شبکه کامپیوتری و استعلام هزینه و اجرت آن می توانید با پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید. در صورت نیاز به استفاده از فیبر نوری می توانید با تماس حاصل فرمایید تا خدمات مربوط به کابل کشی با فیبر نوری در شبکه را به شما بزرگواران ارائه دهیم.

می توانید قیمت کابل کشی شبکه cat6 و کابل کشی روکار شبکه پیشگام رایانه را مقایسه کنید. ما بهترین نرخ اجرت ممکن را با کیفیت عالی به مشتریان خود ارائه می دهیم. قیمت کابل کشی شبکه در پشیگام رایانه بسیار مناسب است. ما در مجموعه پیشگام رایانه سعی کرده ایم تا اجرت دستمزد خود را تا حد معقولی پایین نگه داریم و خدمات ارزان به مشتریان خود ارائه دهیم.

قیمت کابل کشی شبکه

کابل کشی شبکه

از جمله خدمات اصلی و پایه ای شبکه، کابل کشی اصولی و استاندارد است. کابل کشی شبکه باید بر طبق استاندارهای روز دنیا و بر اساس نیاز شرکت نصب و پیاده سازی شود. انتخاب نوع کابل برای شبکه هم از جمله مواردی است که به وسعت شبکه بستگی دارد. هرچه شبکه بزرگتر باشد و دسترسی آسان تری داشته باشد، هزینه نصب کابل های شبکه کاهش پیدا می کند. روکار و یا توکار بودن کابل ها هم از اهمیت بالایی برخوردار است. هزینه کابل کشی برای شبکه روکار نسب به شبکه توکار ارزان تر است. البته برای شبکه روکار باید داکت کشی انجام شود که کمی هزینه تجهیزات مورد نیاز را بیشتر می کند. اما دیگر نیازی به تخریب و کنده کاری دیوارها برای کشیدن کابل های توکار وجود ندارد.
نصب کابل های شبکه های کامپیوتری نمونه ای از نحوه ارتباط کامپیوترها در محیط واقعی است و شبکه های کابلی بسته به نوع کابل، موقعیت و ماهیت محل شبکه می توانند متفاوت باشند. برای طراحی شبکه کابلی موفق که کمترین میزان خطا و قطعی را داشته باشد باید اصول سیستم نصب کابل های شبکه را رعایت کنیم تا بتوانیم استفاده مفیدتری از پهنای باند ببریم و خدمات مورد نظرمان را به درستی دریافت کنیم.
کابل کشی شبکه

اصول و قواعد کابل کشی شبکه و پیاده سازی شبکه پسیو

در ادامه اصول و قواعدی که در هنگام نصب شبکه پیسو و خدمات کابل کشی شبکه کامپیوتری بایستی به آنها توجه نمایید را بیان میکنیم

تهیه نقشه پسیو و مسیر کابل کشی

ابتدایی ترین مرحله در خدمات پسیو شبکه و کابل کشی، تهیه ی نقشه شبکه پسیو می باشد.در این مرحله کارشناسان ما در هنگام بازدید از محل پروژه ،‌با در نظر گرفتن نیاز های کارفرما، نسبت به تهیه نقشه مسیر ترانگینگ و کابل کشی اقدام می نمایند.

در نقشه طراحی شده موارد زیر قابل استخراج می باشد.

مسیر ترانکینگ و سینی های کابل کشی

مسیر کابل کشی شبکه، دوربین، ‌برق،‌ تلفن،‌ برق اضطراری

تعداد نود های شبکه، تلفن، برق و UPS

محل قرار گیری رک های ایستاده و دیواری

محل قرارگیری دیتا سنتر و اتاق سرور

محل قرار گیری دوربین های مدار بسته

متراژ و میزان تجهیزات مورد نیاز

انتخاب مسیر

انتخاب مسیر بایستی به گونه‌ای باشد که حداقل فاصله را از رک داشته باشد و همچنین سبب زیبایی کار شود. همچنین توجه به این نکته لازم است که کابل شبکه در مجاورت کابلهای برق فشار قوی و یا تجهیزات تولید کننده نویز قرار نگیرند. انتخاب بهترین مسیر برای نصب شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است و ارتباط مستقیمی با سرعت و عمر شبکه کامپیوتری دارد.

برند کابل شبکه

در بازار کابل‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارند که به سه دسته کیفیت متوسط، کیفیت بالا و فیک تقسیم می‌شوند. مهم است که کابل کیفیت خوبی داشته باشد تا در آینده دچار مشکلات در شبکه نشوید. همچنین بهتر است تمامی تجهیزات از یک برند تهیه شوند تا حداکثر هماهنگی را با یکدیگر داشته باشند.

نوع کابل

کابل‌های شبکه و کابلهای دوربین در انواع و Category های متفاوتی در بازار یافت میشوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و از لحاظ سرعت،‌ موارد استفاده ،‌جنس فلز و روکش دارای تفاوت هستند. با توجه به موارد فوق ،مواردی که می‌توانند در انتخاب نوع کابل موثر باشند عبارتند از مورد استفاده و بودجه شما.

بستر کابل کشی

طبق اصول استاندارد،‌جهت جلوگیری از آسیب احتمالی به کابل های شبکه و دوربین و همچنین زیبایی کار ،‌بایستی آنها را خارج از دید و دسترس قرار داد و جهت این موضوع آنها را در بستر هایی قرار میدهند. بسترهایی که می‌توانند برای کابل شبکه در نظر گرفته شوند عبارتند از: ترانک و داکت، لوله‌های فلکسی و فلزی، سینی‌های پلاستیکی و فلزی و… . انتخاب هر یک از این موارد با توجه به نوع محیط صورت خواهد گرفت.

قابل دسترسی بودن

انتخاب مسیر بایستی به گونه‌ای باشد که حداقل فاصله را از رک داشته باشد و همچنین سبب زیبایی کار شود. همچنین توجه به این نکته لازم است که کابل شبکه در مجاورت کابلهای برق فشار قوی و یا تجهیزات تولید کننده نویز قرار نگیرند.

طول مجاز کابل شبکه

طول مجاز برای کابل شبکه 90 متر است و باید توجه داشته باشید که این میزان بیشتر نشود.

نحوه نصب کابل شبکه

هنگام کابل کشی شبکه باید توجه داشت که نباید زاویه کابل بیش از 90 درجه باشد، زیرا این کار سبب کاهش سرعت خواهد شد. یکی دیگر از نکات مهم آن است که کابل کشی نباید تحت فشار بوده و باید قادر به حرکت آزادانه باشد.

لیبل گذاری کابل‌های شبکه

لازم است که در ابتدا و انتهای تمامی کابل‌های شبکه با استفاده از نمراتور و یا لیبل های پلاستیکی، لیبل گذاری شود تا کار پیدا کردن یک کابل به سادگی انجام گیرد. همچنین در جاهایی که کابل‌های زیادی وجود دارند، روی کابل نیز لیبل گذاری انجام خواهد شد.

کابل کشی توکار شبکه

معمولا نصب کابل های شبکه به دو صورت روکار و توکار انجام می شود. در روش توکار، کابل های شبکه داخل دیوار قرار می گیرند. برای این کار نیاز به کنده کاری و گچ کاری ساختمان دارد. در این روش باید مسیر کابل را داخل دیوارهای ساختمان کنده و کابل ها را درون دیوار قرار داد و سپس روی آن را گچ کاری کرد. اما در روش روکار، دیگر نیازی به کندن دیوارها نیست. در این روش کابل ها بر روی دیوار قرار می گیرند و می توان آن ها را با سرعت بیشتر و هزینه کمتر اجرایی کرد. برای زیبایی دیوارها و مشخص نبودن کابل ها، آن ها را درون داکت های پلاستیکی قرار می دهند. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و بنا به محیط و تقاضای کارفرما یکی از این روش ها برای نصب کابل های شبکه اجرایی می شود.

خدمات نصب کابل دیتا

نصب و اجرای کابل های دیتای شبکه باید توسط نیروهای متخصص و یک مجری معتبر انجام شود. نصب سیم ها و اتصالات باید با کیفیت و امنیت بالا اجرا شود تا بتواند اطلاعات مهم سازمان و مجموعه شما را حفظ کند. زیرا اطلاعاتی که در بستر شبکه رد و بدل می شود بسیار حیاتی است و می تواند اهمیت بسیار بالایی برای مجموعه شما داشته باشد. از این رو باید در انتقال اطلاعات دقت فراوانی شود تا از دست رفتن یا سرقت آن ها جلوگیری کرد. خدمات اجرا و نصب کابل شبکه های کامپیوتری توسط پیشگام رایانه توسط نیروهای متخصص و مطمئن انجام می شود و تمام موارد امنیتی و استانداردهای جهانی بدون ریسک امنیتی پیاده سازی و اجرا می شود.

خدمات پسیو و کابل کشی شبکه شرکت پیشگام |چرا شرکت پیشگام را انتخاب کنیم؟

همانطور که گفته شد توجه به اصول کابل کشی شبکه های کامپیوتری بسیار با اهمیت بوده و انجام صحیح آن نیازمند دارا بودن تخصص کافی و برخورداری از تجهیزات مرغوب می باشد. بنابراین بدیهی است که انجام این کار بایستی به کارشناسان خبره‌ و متخصص واگذار گردد که به بهترین نحو ممکن از عهده کار برمی‌آیند. می توانید برای دریافت بهترین خدمات پسیو شبکه با پیشگام رایانه در تماس باشید.

شرکت پیشگام رایانه با دارا بودن 21 سال سابقه کار در حوزه انفورماتیک و برخورداری از متخصصین مجرب و تجهیزات مرغوب جهت اجرا و تست شبکه ، این اطمینان را به شما می‌دهد که خدماتی با کیفیت و منطبق با استاندارد های روز دریافت خواهید کرد و تمامی نیازهای شما را در زمینه ی اجرا و پیاده سازی شبکه پوشش خواهیم داد.

کابل کشی روکار و داخلی شبکه

یکی از مواردی که در قیمت نهایی کابل کشی شبکه موثر است، نصب کابل و داکت ها به صورت روکار و داخلی در ساختمان و سوله است. ما با داشتن نیروهای متخصص توانایی اجرا و نصب کابل های شبکه را هم به صورت روکار و هم به صورت داخلی داریم. این کار به شما کمک می کند تا قیمت کابل کشی شبکه خود را مدیریت کنید و بهترین گزینه را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

لیست کامل خدمات پیسوشبکه:

  • پشتیبانی و نگهداری شبکه
  • نصب و راه اندازی شبکه
  • خدمات پسیو شبکه
  • طراحی، مشاوره و اجرای شبکه
  • تهیه، تامین و فروش تجهیزات شبکه
  • مانیتورینگ و گزارش گیری از شبکه
  • مجازی سازی شبکه
  • سیستم تلفنی تحت شبکه VOIP
  • پشتیبان گیری از اطلاعات شبکه
  • خدمات امنیت شبکه و اطلاعات

ما تلاش میکنیم که مشارکت های بلند مدت و مبتنی بر همکاری با مشتریان خود ایجاد کنیم و به شریک مورد اعتماد آنها تبدیل شویم. چنین مشارکتهایی به ما امکان می دهد تیم های متعهد ایجاد کنیم ، دانش مختص مشتریان را ایجاد و حفظ کنیم ، فرآیندها را بهبود ببخشیم و در طول زمان به طور متقابل به بهره وری دست یابیم

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.