• Home
  • فیوژن فیبر نوری

فیوژن فیبر نوری

فیوژن فیبر نوری / جوش فیبر نوری

به عملیات صورت گرفته جهت متصل کردن تار های فیبر نوری، فیوژن فیبر نوری و یا جوش فیبر نوری اطلاق میشود. جوش فیوژن فیبر نوری عبارت است از استفاده از حرارت با درجه بالا که توسط قوس الکتریکی تولید می شود و دو فیبر شیشه را با هم ترکیب می کند (از انتها به انتها با هسته فیبر دقیق تراز شده). نوک دو الیاف به هم چسبیده و گرم می شوند تا با هم ذوب شوند. این کار معمولاً با اسپلایسر همجوشی انجام می شود، که دو انتهای فیبر را به صورت مکانیکی تراز می کند، سپس جرقه ای را در نوک فیبرها اعمال می کند تا آنها را با هم ترکیب کند. بسیاری از شرکت های مخابراتی و CATV در اتصال فیوژن برای شبکه های تک راه دور خود سرمایه گذاری می کنند، اما همچنان از اتصال مکانیکی برای کابل های کوتاهتر و محلی استفاده می کنند. از آنجا که سیگنال های ویدئویی آنالوگ برای عملکرد مطلوب به حداقل بازتاب نیاز دارند، جوش فیوژن فیبر نوری برای این کار مناسب تر است. شبکه LAN هر دو روش را دارد، زیرا از دست دادن و بازتاب سیگنال برای اکثر برنامه های کاربردی LAN نگرانی های جزئی است.

عمل فیوژن فیبرنوری عموما به سه دلیل انجام میگردد که در ادامه ذکر میشود

به دلیل اینکه تولید کنندگان کابل های فیبر نوری، این کابل ها را در اندازه های مشخص و محدودی تولید می کنند به همین علت در زمان نیاز به طول بیشتر، مجبور به اتصال چند کابل فیبر نوری به هم تا رسیدن به طول مورد نظر می باشیم

به دلیل اتصال قطعات دیگر به تار های فیبر نوری جهت برقراری ارتباط با شبکه. اتصال تار های فیبر نوری بیشتر در ورودی ساختمان، محفظه های کابل کشی، نقاط مبدا و مقصد، کوپلر و هر نقطه واسطه بین فرستنده و گیرنده صورت میگیرد

به دلیل قطع شدن قسمتی از کابل به دلایل مختلف نظیر حفاری نیاز به اتصال محل قطع شدگی کابل می باشد. که به این عملیات اصطلاحا مفصل بندی فیبر نوری گفته می‌شود.

 

شرکت پیشگام رایانه با سالها تجربه در ارائه ی خدمات فیبر نوری و با استفاده از تجهیزات با کیفیت و روز دنیا از جمله شرکت های پیشرو در این زمینه میباشد. جهت دریافت مشاوره و اطلاع از تعرفه ی خدمات فیبر نوری با ما در ارتباط باشید.

جوش فیوژن فیبر نوری

فیوژن یک فناوری جدید است که برای ایجاد ارتباط بین دو کابل نوری مورد استفاده قرار می گیرد، که به آن جوش فیبر نوری نیز می گویند. در این روش از گرما برای اتصال فیبرهای نوری به یکدیگر استفاده می شود. جوش دو فیبر نوری توسط دستگاهی به نام فیوژن انجام می شود. دستگاه فیوژن نوری با گرم کردن یا ذوب کردن فیبرهای نوری در نقطه جوش، گرما ایجاد می کند، که باعث می شود این دو به یکدیگر جوش بخورند. در اکثر کاربردها، بهترین روش اتصال فیبر نوری از نظر کیفیت و هزینه، فیوژن نوری است.

فیوژن نوری در واقع با هدف کاهش پراکندگی و بازتاب نور در امتداد کابل فیبر نوری انجام می شود. معمولاً از گرمای قوس الکتریکی برای این منظور استفاده می شود. اما در روش های قدیمی تر غیر از حرارت جریان الکتریکی از فیوژن یک فناوری جدید است که برای ایجاد ارتباط بین دو کابل نوری مورد استفاده قرار می گیرد، که به آن جوش فیبر نوری نیز می گویند. در این روش از گرما برای اتصال فیبرهای نوری به یکدیگر استفاده می شود. جوش دو فیبر نوری توسط دستگاهی به نام فیوژن انجام می شود.

امروزه کابل های فیبر نوری از جدیدترین فناوری ها هستند و این کابل ها دارای ساختار چند لایه هستند که برای ایجاد جوش بین آنها، کابل ها باید با دقت و به درستی بریده شده و کاملاً تمیز شوند. پس از جوشکاری، باید مراقب بود که در محل جوش زیاد خم نشوند، زیرا ممکن است کابل موقت یا حتی دائمی آسیب ببیند.

پیشگام رایانه از شرکت های پیشرو در زمینه خدمات شبکه است. در صورت نیاز به خدمات فیبر نوری و کابل کشی شبکه می توانید با شماره ۰۲۱۵۷۸۰۱۰۰۰ تماس حاصل بفرمایید.

دستگاه فیوژن نوری

اسپایسر فیوژن نوری دستگاهی است که با استفاده از قوس الکتریکی دو فیبر نوری را در انتهای آنها ذوب کرده و یک فیبر بلند واحد را تشکیل می دهد. مفصل حاصل یا اتصال فیوژن، به طور دائم دو الیاف شیشه را به صورت انتهایی به هم متصل می کند، به طوری که سیگنال های نوری نوری می توانند با از دست دادن بسیار اندک از یک فیبر به فیبر دیگر منتقل شوند.
اسپلایسر فیوژن چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه فیبرهای نوری بتوانند با موفقیت به هم چسبیده شوند، باید کتهای بیرونی و روکش پلیمری خود را به دقت جدا کرده، کاملاً تمیز کرده و سپس دقیقاً بریده شوند تا صورت انتهایی صاف و عمود بر هم ایجاد شود. پس از اتمام همه این موارد، هر فیبر در یک نگهدارنده در محفظه اسپلایسر قرار می گیرد. از این مرحله به بعد، اسپایسر فیوژن نوری بقیه مراحل را بر عهده می گیرد.

فرایند انجام فیوژن فیبر نوری شامل مراحل استانداردیست که در ادامه ذکر میگردد.

عملیات استریپ

به برداشتن محافظ پلیمری کابل فیبر نوری برای دستیابی به بافت رشته فیبر نوری عملیات استریپ میگویند. باتوجه به شکنندگی و حساس بودن رشته ای فیبر نوری ، این عملیات مستلزم دقت بالایی است

پاک سازی فیبر نوری

پس از استریپ فیر نوری ، تارهای فیبر نوری باید بااستفاده از الکل و دستمال های مخصوص این کار تمیز شوند تاالودگی های روی ان ها ازبین برود. اهمیت این کار در افزایش دقت عملیات جوش و کاهش افت دیتا در نقطه جوش است.

عملیات Cleaving یا برش فیبر نوری

به عملیات Cleaving ، برش فیبر نوری نیز گفته میشود این کار توسط کاترهای مخصوص برای اماده کردن سطح مقطع فیبر جهت عملیات فیوژن انجام میشود. این مرحله نیز همانند مرحله بالا بسیار اهمیت دارد و کوچکترین اشتباه در این دو مرحله گاها باعث تکرار چندین باره عملیات فیوژن خواهد شد. اگر برش به سطح مقطع درستی نیانجامد میزان افت سیگنال بالا خواهد رفت .

فیوژن اسپلایسینگ

پس از طی مراحل فوق،‌ مهمترین و اصلی ترین قسمت کار عملیات فیوژن اسپلایسینگ است. این مرحله شامل قراردادن رشته ها در دستگاه، انجام تنظیمات لازم ، عملیات فیوژن و قراردادن نقطه جوش در کریمپ حرارتی مخصوص میباشد.

در این مرحله به تنظیم نحوه قرار گرفتن دوتار در یک راستا در سه محور طولی ، عرضی و ارتفاع بایستی توجه ویژه ای داشت.

در عمل فیوژن از جرقه الکتریکی و حرارت موضعی برای ذوب کردن و جوش دادن دو تار فیبر نوری به هم استفاده می شود.

در گذشته جهت فیوژن دو تار فیبر نوری از سیم کروم به عنوان عنصر حرارتی برای ذوب کردن و اتصال فیبر ها به هم استفاده می شده. ولی در تکنیک های جدید جوش فیبر نوری لیزر دی اکسید کربن، جرقه الکتریکی و شعله حاصل از گاز را جایگزین سیم کروم برای حرارت دادن انتهای فیبرها جهت ذوب شدن و اتصال آنها کرده است. جوش فیبر نوری با روش جرقه الکتریکی می تواند یک فیبر یا رشته های فیبر نوری 12 یا 24 تایی را در یک زمان متصل کند.

به دلیل اندازه ی کوچک نقطه اتصال فیوژن و توسعه دستگاه های فیوژن خودکار، استفاده از روش اتصال توسط جرقه الکتریکی تبدیل به یکی از محبوب ترین تکنیک های اتصال در کاربردهای تجاری شده است.

فیوژن فیبر نوری بسیار پیچیده می باشد و بایستی تنظیمات به گونه ای اعمال شود که تلفاتی کمتر از 0.02dB حاصل شود.

استفاده از تجهیزات حرفه ای و اوپراتور مجرب و متخصص

به دلیل اینکه عملیات اتصال فیبر نوری بسیار خطا پذیر است و نیازمند دقت بالایی است و هر گونه خطایی در زمان عملیات فیوژن باعث خرابی و تضعیف آن می شود بایستی توسط اپراتور متبحر و کار آزموده انجام شود.علاوه بر آن استفاده از تجهیزات مناسب و حرفه ای درصد خطا را پایین آورده و کیفیت کار را به مراتب ارتقاء میدهد.

شرکت پیشگام رایانه با بکارگیری نیروی انسانی مجرب و دستگاه های فیوژن حرفه ای و به روز دنیا خدمات فیوژن یا جوش فیبر نوری را با کیفیت و دقت بالا ارائه میدهد.

در ادامه لیست خدمات فیبر نوری شرکت پیشگام رایانه ارائه میگردد:

طراحی و نصب شبکه فیبر نوری

حفاری و کابل کشی زمینی فیبر نوری

کابل کشی هوایی فیبر نوری

کابل کشی فیبر نوری داخل ساختمان

فیوژن فیبر نوری

مفصل بندی فیبر نوری

انجام تست و عیب یابی فیبر نوری

نصب و راه اندازی FTTH

شرکت پیشگام رایانه با سالها تجربه در ارائه ی خدمات فیبر نوری و با استفاده از تجهیزات با کیفیت و روز دنیا از جمله شرکت های پیشرو در این زمینه میباشد. جهت دریافت مشاوره و اطلاع از تعرفه ی خدمات فیبر نوری با ما در ارتباط باشید.

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.