• Home
  • طراحی، مشاوره و اجرای شبکه

طراحی، مشاوره و اجرای شبکه

طراحی، مشاوره و اجرای شبکه

طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری

شبكه‌ های كامپيوتري می‌بايست با توجه به شرايط وسياست هاي هـر سـازمان ، طراحـي و پيـاده‌سـازي گردد. در واقع طراحی و اجرای شبكه‌ های كامپيوتری زيرساخت‌هاي لازم را براي به اشتراك گذاشتن منابع در سازمان فـراهم مـي آورند؛ در صورتيكه اين زيرساختها به درستي طراحی نشوند و فاکتورهای مهمی همچون هدف از برپا سازی شبکه، انتظار کاربران، قابلیت ارتقا ، امنیت و سرعت و همچنین سرویس ها و خدماتی که قرار است بر پایه ی شبکه ارائه شود در نظر گرفته نشوند مشکلات بسیاری گریبان گیر مدیران و کار فرمایان در سازمان ها و شرکتها خواهد شد. از این رو طراحی شبکه و اجرای نقشه شبکه کامپیوتری و نصب و راه اندازی شبکه باید توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام شود. در صورت نیاز به طراحی شبکه کامپیوتری و اجرای شبکه کامپیوتری می توانید با پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید.

اجرای شبکه

اجرای شبکه کامپیوتری یکی از مهمترین و اساسی ترین نیازهای هر سازمان و یا مجموعه پس از طراحی شبکه کامپیوتری برای برقراری ارتباط و اشتراک منابع و فایل ها است. از این رو طراحی و اجرای زیرساخت شبکه از اهمیت فراوانی برخوردار است. استفاده درست از زیرساخت و پشتیبانی شبکه باعث می شود تا هزینه کاهش پیدا کرده و به کارهای سازمان سرعت داده شود. نصب و راه اندازی سرویس ها و اتوماسیون های اداری باعث سهولت در ارتباط اجزای مختلف سازمان می شود.

اگر طراحی شبکه به درستی اجرا شود، عمر تجهیزات تا حد معقولی افزایش پیدا می کند و سرعت ارتباط افزایش پیدا کرده و قطعی ها به حداقل می رسد. در این صورت شبکه پینگ کمتری را دریافت می کند و تاخیر در ارسال و دریافت اطلاعات به حداقل می رسد. به همین دلیل اجرای شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است. اصول صحیح طراحی و اجرا باعث می شود تا تمام اجزای شبکه کامپیوتری به بهترین نحو عمل کنند.

طراحی شبکه

طراحی و پیاده سازی شبکه های کامپیوتری یک فرآید برای پیاده سازی شبکه شرکت های جدید است. طراحی شبکه مهمترین کار قبل از نصب و راه اندازی شبکه است. در حقیقت طراحی شبکه های کامپیوتری یک مرحله قبل از اجرای شبکه کامپیوتری است که می توان آن را مرحله ابتدایی کار قلمداد کرد. هرچقدر که عمل طراحی شبکه رایانه ای با دقت و تخصص بالاتری انجام شود، مشکلات و خرابی های آینده به کمترین میزان ممکن خواهد رسید. با توجه به وابستگی شرکت ها و سازمان ها به شبکه طراحی شده، اگر طراحی و پیاده سازی شبکه های کامپیوتری به درستی انجام نشود نه تنها سودی برای مجموعه ندارد بلکه باعث بروز مشکلات و سردرگمی هایی در مجوعه می شود. از این رو بایستی طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری به درستی و به وسیله افراد متخصص و با تجربه انجام شود تا بهترین بازخورد را برای مجموعه داشته باشد.

طراحی و اجرای شبکه کامپیوتری

به منظور استفاده بهینه از تجهیزات و به دست آوردن بهترین کیفیت و سرعت بایستی شبکه کامپیوتری را طبق اصول مهندسی بنا نمود. اجرا و پیاده سازی پسیو شبکه شامل کابل کشی، داکت کشی، ترانکینک شبکه، آرایش رک، سرور، نصب نود، پریزها، دوربین ها، سنسورها، سیستی اعلام و … می باشد. نصب و راه اندازی ویندوز سرور و سرویس های مجازی سازی سرور و مجازی سازی کلاینت و پشتیبان گیری و بک آپ گیری مستمر از دیگر خدمات طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری است. در کیفیت شبکه بیش از هرچیزی طراحی و نصب درست زیرساخت آن اهمیت دارد.

در این راستا خدمات مشاوره، طراحي و پیاده سازی شبکه‌های کامپیوتری به منظور تضمین سرعت و استانداردهای لازم در مراحل زیر انجام مي شود

تحلیل و بررسي وضعیت موجود و نیازهای جاری و آتي کاربران در سازمان هدف

طراحي شبکه شامل مشخصات فني تجهیزات و نقشه ارتباطات و ساختار شبکه

پیاده‌سازی طرح تایید شده براساس استانداردهای بین المللي

بررسي و تست کارکرد توسط ابزارهای به روز تست شبکه و ارائه‌ی گزارش نهایي

شرکت پیشگام رایانه با 22 سال تجریه در زمینه طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری آماده ارائه خدمات شبکه با بهره گیری از بهترین متخصصین و تجهیزات شبکه می باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از تعرفه خدمات شبکه با ما از طریق شماره 57801000 در ارتباط باشید.

طراحی توپولوژی شبکه

طراحی توپولوژی شبکه یکی از مهمترین کارهایی است که باید دقیقا بر اساس نیاز کارفرما اجرا شود. در این مرحله از طراحی شبکه های کامپیوتری، باید از میان انواع توپولوژی های شبکه های کامپیوتری از نظر نحوه اتصال و گستردگی، یکی را بر اساس نیازهای مجموعه انتخاب کنید. در میان انواع مختلف توپولوژی های شبکه های رایانه ای، بهترین انتخاب مربوط به گزینه ای است که شما بتوانید از طریق آن با کمترین هزینه، شبکه ای با عملکرد بهینه و مطابق با بودجه و نیازهای کارفرما طراحی کنید. برای آنکه بهترین انتخاب توپولوژی مناسب شبکه را برای نحوه اتصالات داخلی شبکه داشته باشید، بهتر است قبل از انتخاب تجهیزات سخت ‌افزاری شبکه، تعیین کنید که چه ارتباطاتی قرار است در شبکه وجود داشته باشد و چه برنامه‌ هایی باید در شبکه اجرا شوند. هرکدام از این ارتباطات و برنامه ها چه خصوصیاتی دارند. با بررسی دقیق و انجام این کار مطمئن خواهید شد که تجهیزات سخت ‌افزاری مورد نیاز شبکه را به درستی انتخاب کرده‌ اید.
طراحی توپولوژی شبکه

پیاده سازی شبکه کامپیوتری

پیاده سازی شبکه کامپیوتری محلی: طراحی شبکه LAN شامل انتخاب دستگاه های مناسب مانند هاب ، پل ، سوییچ و روتر است. معیارهای انتخاب دستگاه های شبکه LAN شامل موارد زیر است: پشتیبانی از پروتکل های مختلف شبکه مانند TCP ، VOIP و غیره. سهولت تنظیمات و قابلیت نگهداری از مهمترین معیارها در پیاده سازی شبکه هستند.
شبکه های رایانه ای به کاربران موجود در شبکه برای اشتراک منابع و برقراری ارتباط کمک می کنند. پیاده سازی رایانه ها به کاربران شبکه کمک می کند تا پرونده های داده را به اشتراک بگذارند. اشتراک سخت افزار از دیگر مزایای اجرا و پیاده سازی شبکه کامپیوتری است. کاربران می توانند دستگاه هایی مانند چاپگر ، اسکنر ، درایو CD-ROM ، هارد دیسک و غیره را به اشتراک بگذارند.
پیاده سازی شبکه کامپیوتری

طراحی و پیاده سازی شبکه

طراحی و پیاده سازی شبکه های کامپیوتری یکی از پایه ای ترین کارهای قبل از انجام عملیات اجرا و نصب شبکه است. برنامه ریزی اصولی و طراحی نقشه شبکه یک فرآیند برای پیاده سازی شبکه های کامپیوتری است. طراحی شبکه های کامپیوتری چالش برانگیزترین و مهم ‌ترین مرحله پیش از شروع نصب و راه اندازی و اجرای شبکه می‌ باشد. در حقیقت طراحی شبکه فاز صفر و یا به عبارتی فاز مطالعاتی خدمات راه اندازی شبکه است. هدف از طراحی شبکه به صفر رساندن یا به حداقل رساندن مشکلات شبکه های کامپیوتری و کاهش هزینه های پیاده سازی و راه اندازی شبکه می باشد.

پیاده سازی شبکه های کامپیوتری و طراحی اصولی، مهندسی و اجرای آن امروزه امری بسیار مهم و چالش برانگیز به شمار می آید. زیرا بسیاری از سازمان ها، ادارات و شرکت ها در جهت توسعه و پیشبرد اهداف سازمانی خود، نیازمند مدیریت و سازمان دهی صحیح ارتباطات و پایگاه داده ها از طریق بستر شبکه های کامپیوتری می باشند. پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، سبب افزایش وسعت و پیچیدگی شبکه های رایانه ای شده، لذا اعمال سیاست های لازمه و پیاده سازی شبکه ای مطابق با خواسته سازمان ها، ارائه سرویس ها و خدمات اطلاعاتی با کیفیت مطلوب با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه طراحان شبکه صورت می گیرد.

طراحی شبکه به دو صورت می‌ باشد:

  • طراحی و راه اندازی یک شبکه جدید
  • ارتقا و بهینه سازی شبکه فعلی

هر کدام از موارد فوق چالش های فنی و تخصصی مختص به خود را دارد که نیاز است یک فرد یا شرکت خبره و با تجربه آن را انجام دهد. داشتن تخصص و تجربه امری بسیار حیاتی است و بدون در نظر گرفتن آن، ممکن است در آینده نزدیک مشکلاتی را برای شبکه پیش آورد. از معمول ترین این مشکلات قطعی های مکرر و افت سرعت شبکه است. از دست رفتن اطلاعات و هک شدن دیتا یکی از موارد بسیار با اهمیت است که در هنگام راه اندازی شبکه و زمان پشتیبانی شبکه باید به آن توجه ویژه ای شود.

طراحی و پیاده سازی شبکه

با توجه به انواع زیرساخت شبکه(کابلی و بیسیم) خدمات ذکر شده در ذیل را ارائه مینماییم

مشاوره، طراحی و پیاده‌سازی انواع شبکه‌های کامپیوتری Wired کابلی و فیبر نوری

مشاوره، طراحی و پیاده‌سازی انواع شبکه‌های کامپیوتری Wireless (Indoor ,Outdoor)

طراحی و پیاده‌سازی و اجرای شبکه‌های (WAN,LAN,MAN,VPLS,MPLS,VPN)

مشاوره، طراحی و اجرای امنیت زیر ساخت شبکه های کامپیوتری (منابع و کاربران)

 

جهت دریافت مشاوره تخصصی با شماره 02157801000 تماس حاصل نمایید.

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.