دسترسی به تنظیمات مودم

دسترسی به تنظیمات مودم

دسترسی به تنظیمات مودم کار چندان سختی نیست و می توان به راحتی آن را انجام داد. در ادامه به شما نحوه وارد شدن به تنظیمات مودم و دسترسی به آن را آموزش می دهیم.

پیشگام رایانه با داشتن نیروهای متخصص آماده ارائه سرویس های خدمات شبکه به کسب و کارهای بزرگ و کوچک است. می توانید برای دریافت خدمات یا مشاوره با شماره 02157801000 تماس حاصل بفرمایید.

دسترسی به تنظیمات مودم

مرورگر اینترنت خود را باز کنید. می توانید از یکی از مرورگرهای Internet Explorer ، Firefox ، Chrome ، Safari و … استفاده کنید.  برای دسترسی به تنظیمات مودم، ابتدا باید از طریق کابل یا وای فای به مودم متصل شوید و سپس آی پی زیر را در مرورگر تایپ کنید:

192.168.1.1

اکثر مودم ها با همین آی پی کار می کنند. اما اگر مودم شما قدیمی و یا از یک شرکت متفرقه بود، آی پی های زیر را امتحان کنید:

192.168.1.50

192.168.1.250

192.168.1.254

192.168.0.1

یکی از این آی پی ها کار شما را راه می اندازد. البته ممکن است مودم شما با آی پی خام وارد نشود. اگر از طریق آی پی خالص نتوانستید وارد شوید می توانید آدرس آی پی خود را به صورت زیر وارد کنید:

http://192.168.1.1

استفاده از Default Gateway

اگر از طریق آی پی نتوانستید به بخش تنظیمات مودم دسترسی پیدا کنید می توانید از روش Default Gateway استفاده کنید. برای این کار موارد زیر را به ترتیب انجام دهید.

ابتدا پنجره Run را در ویندوز با استفاده از کلید WinKey + R باز کنید. عبارت cmd را در کادر Run وارد کرده و سپس enter یا OK را بزنید تا خط فرمان اجرا شود. این محیط برای دسترسی از طریق کد است. در محیط خط فرمان دستور ipconfig را وارد کرده و Enter بزنید. سپس یک سری اطلاعات نمایش داده می‌شود. به دنبال ردیف Default Gateway بگردید. (در تصویر زیر آن را با کادر سبز مشخص کرده‌ایم). آدرس IP صفحه تنظیمات مودم شما درست در روبه روی Default Gateway درج شده است.
شما می‌توانید با وارد کردن این آی پی به تنظیمات دسترسی داشته باشید.

روش Default Gateway

پیدا کردن اطلاعات مودم

روی Start کلیک کنید و سپس روی پوشه Programs کلیک کنید. بعد ، روی Accessories و سپس پوشه System Information کلیک کنید. در پنجره System Information ، روی نماد + کنار Components کلیک کنید. روی Modem کلیک کنید و در سمت راست پنجره اطلاعات کاملی درباره مودم را مشاهده خواهید کرد.

ورود به تنظیمات مودم

روتر شما تنظیمات شبکه Wi-Fi خانگی شما را ذخیره می کند. اگر می خواهید چیزی را در شبکه خود تغییر دهید ، باید وارد نرم افزار روتر خود شوید که به آن میان افزار نیز می گویند. از آنجا ، می توانید شبکه خود را تغییر نام دهید ، رمز عبور را تغییر دهید ، سطح امنیتی را تنظیم کنید ، یک شبکه مهمان ایجاد کنید و گزینه های مختلف دیگری را تنظیم یا تغییر دهید. اما چطور ابتدا وارد روتر خود می شوید تا این تغییرات را ایجاد کنید؟

فرایند ورود به روتر شما باید یکسان باشد چه از روتر ارائه دهنده اینترنت خود استفاده کنید و چه روتر خود را خریداری کرده باشید. این که آیا شما از روتر اختصاصی استفاده می کنید یا از مودم / روتر ترکیبی که توسط ارائه دهنده ارائه می شود ، باید به همین صورت باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.