سیم کشی شبکه

سیم کشی شبکه کامپیوتری اینترنت

سیم کشی شبکه کامپیوتری و اینترنت یکی از نیازهای ساختمان های مسکونی و اداری است. مجتمع های تجاری، شرکت ها و سازمان نیز به یک شبکه کامل اینترنت برای انتقال دیتا و اطلاعات مهم خود نیاز دارند. دسترسی به اینترنت جهانی نیز یکی از نیازهای بخش های مختلف این مجموعه ها است. پیشگام رایانه با قیمت مناسب خدمات سیم کشی شبکه کامپیوتر و اینترنت را برای مشتریان گرامی خود ارائه می دهد. ما سعی کرده ایم تا حد ممکن اجرت دستمزد خود را کاهش داده و هزینه های کارفرما را به حداقل برسانیم.

در صورت نیاز به دریافت خدمات و یا مشاوره در خصوص سیم کشی شبکه اینترنت و شبکه های کامپیوتری و خدمات شبکه می توانید با شماره 02157801000 تماس حاصل فرمایید. ما در پیشگام رایانه به صورت تخصصی به ارائه خدمات کابل کشی شبکه و کابل کشی فیبر نوری و سیم کشی شبکه های رایانه ای و اینترنت می پردازیم.

سیم کشی شبکه

شبکه به مجموعه کامپیوترها و تجهیزات کامپیوتری گفته می شود که در یک بستر واحد به هم متصل می شوند. با سیم کشی شبکه می توان تمام تجهیزات و کامپیوترها را به هم متصل کرد و سخت افزارها را به اشتراک گذاشت. مثلا می توان از یک پرینتر یا اسکنر برای تمامی کامپیوتر ها استفاده کرد. این کار موجب می شود تا نیاز به تجهیزات جانبی به حداقل برسد و در هزینه های خرید و نگهداری این تجهیزات صرفه جویی شود. همچنین می توان اسناد و اطلاعات را با سرعت زیاد در بستر شبکه به اشتراک گذاشت و بخش های مختلف را بهم متصل نمود.

سیم کشی شبکه کامپیوتری

کامپیوتر ها و تجهیزات یک شبکه برای اتصال به هم، به یک شبکه کابلی نیاز دارند. انواع مختلفی از شبکه وجود دارد که بر اساس نیاز آن مجموعه پیاده سازی می شود. توپولوژی های مختلف شبکه بر اساس حجم سازمان و تعداد سیستم ها پیاده سازی می شوند. پیش از نصب و راه اندازی شبکه نیز نقشه آن طراحی می شود و مسیر عبور سیم ها و داکت ها کاملا مشخص می گردد. اما به طور کلی تمام تجهیزات شبکه به یک مسیر ارتباطی به نام سیم نیاز دارند تا بتوانند اطلاعات و دیتا را منتقل کنند. برای شبکه های کامپیوتری می توان از انواع سیم اترنت استفاده کرد که بر اساس بودجه و نیاز کارفرما نوع آن مشخص می شود.

سیم کشی شبکه کامپیوتری

سیم کشی شبکه اینترنت

اینترنت یکی از نیازهای شبکه های کامپیوتری است. بسیاری از واحدهای تجاری و اداری برای تبادل اطلاعات و تعامل با مشتریان خود نیاز به بستر اینترنت دارند. برای اتصال کامپیوترهای یک شبکه به منبع اینترنت نیاز به سیم کشی است. در برخی از موارد هم می توان از تکنولوژی وای فای برای ارتباط سیستم ها با اینترنت بهره برد. اما شبکه وای فای امنیت و سرعت ارتباط سیمی را ندارد. برخی از سازمان ها برای حفظ امنیت خود به شبکه های کابلی نیازمند هستند. زیرا امنیت آن ها را تضمین می کند و احتمال هک و دسترسی غیر مجاز به شبکه را به شدت کاهش می دهد.

سیم کشی شبکه اینترنت

قیمت کابل کشی

کابل های شبکه های کامپیوتری برای اتصال و انتقال داده ها و اطلاعات بین کامپیوترها ، روترها ، سوئیچ ها و شبکه های فضای ذخیره سازی و سرورها مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از کابل ها اساساً حامل رسانه ای هستند که اطلاعات از طریق آن ها جریان می یابند. برای برقراری ارتباط در شبکه های کابلی از سیم کشی استفاده می شود. اما در شبکه های بیسیم و وای فای نیاز به کابل کشی نیست و یا این که به حداقل کابل کشی نیاز است. اجرت کابل کشی نیز بر اساس نوع کابل ها، طول و محل قرارگیری آن ها و محیط انجام خدمات بستگی دارد. البته هر چقدر میزان دستگاه ها، تجهیزات و تعداد نودها در شبکه بیشتر باشد در نرخ نهایی کابل کشی شبکه تاثیرگذار است.

از چه نوع سیم برای اینترنت استفاده می شود؟

برای اینترنت از کابلهای اترنت استفاده می شود. این کابل ها مخصوص شبکه و اینترنت هستند و می توانند دیتا را با حداقل نویز و قطعی منتقل کنند. کابل های اترنت نوع اصلی کابل شبکه هستند ، اما انواع مختلفی وجود دارد که ممکن است با آنها روبرو شوید. به کابلهای استاندارد اترنت کابلهای دسته 5 یا CAT5 نیز گفته می شود. امروزه اکثر کابلهای شبکه در واقع CAT5e هستند که بهبود استاندارد CAT5 قدیمی است. این نوع از کابل ها در اکثر شبکه ها استفاده می شوند. در شبکه های جدیدتر کابل های سری 6 و 7 مورد استفاده قرار می گیرند که اصطلاحا به آن ها CAT6 و CAT7 می گویند.

آیا برای اینترنت به سیم یا کابل نیاز دارم؟

آیا برای اینترنت به کابل کواکس نیاز دارید؟ اگر اینترنت کابلی دارید ، بله ، برای اتصال به اینترنت به کابل هم محور (یا کواکسیال) احتیاج دارید. ارائه دهنده اینترنت شما باید یک مودم خود را به شما ارائه دهد، اما اگر ندارید ، می توانید آنها را از فروشگاه های تجهیزات کامپیوتر خریداری کنید. برای راه اندازی شبکه نیز به کابل های اترنت نیاز دارید. این نوع از کابل ها دارای دسته بندی های متفاوتی هستند که بر اساس نیاز و بودجه می توانید از یک نوع آن استفاده کنید.

خدمات سیم کشی شبکه

تیم فنی و پسیو پیشگام رایانه آماده ارائه خدمات کابل کشی و پسیو شبکه به شرکت ها و سازمان ها می باشد. هچنین خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه به مشتریان گرامی ارائه داده می شود. در صورت نیاز به مشاوره و خدمات شبکه و سیم کشی اینترنت می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.