تلفن اینترنتی voip

تلفن اینترنتی voip چیست

تلفن اینترنتی voip چیست؟ ویپ در حقیقت یک سرویس تلفنی است که بر بستر شبکه پیاده سازی می شود. از آنجا که سرویس VoIP می تواند در هر مکانی و بر روی هر دستگاهی با اتصال به اینترنت کار کند ، باعث می شود کارمندان یک کسب و کار تحرک بیشتری داشته باشند و به آنها امکان کار در هر مکان را بدهد. این کاملاً در تضاد با خدمات تلفن ثابت سنتی است که در صورت نیاز به تماس یا برقراری تماس تجاری ، کارمندان را به میز کارشان متصل می کند.

تلفن اینترنتی voip

نصب و راه اندازی تلفن اینترنتی یکی از الزامات کسب و کارهای موفق است. امروزه سرعت عمل و کاهش هزینه امری اجتناب ناپذیر است. از این رو می توان با راه اندازی تلفن اینترنتی هزینه های تماس داخلی و خارجی را به میزان زیادی کاهش داد. پیشگام رایانه با داشتن نیروهای متخصص آماده پیاده سازی تلفن های اینترنتی و پیاده سازی ویپ برای کسب و کارها است. می توانید برای دریافت خدمات یا مشاوره با شماره 02157801000 تماس حاصل بفرمایید.

تلفن اینترنتی voip چیست

تلفن اینترنتی

تلفن اینترنتی نوعی روش برای برقراری تماس تلفنی تحت شبکه است. این کار می تواند از طریق شبکه داخلی شرکت و یا شبکه اینترنت صورت بگیرد. تلفن VoIP یا تلفن IP از فناوری های صوتی IP برای قرار دادن و انتقال تماس های تلفنی از طریق شبکه IP مانند اینترنت به جای شبکه تلفن سنتی سوئیچ شده عمومی (PSTN) استفاده می کند.

تلفن اینترنتی

خدمات تلفن اینترنتی چیست؟

همانطور که از نام آن بر می آید ، یک سرویس تلفن اینترنتی ابری ، یک سیستم تلفنی است که در اینترنت ریشه دارد و به کاربران امکان می دهد با استفاده از لپ تاپ یا دستگاه تلفن همراه خود از هرجایی تماس بگیرند و تماس دریافت کنند. خدمات تلفن اینترنتی امکان تحرک ، انعطاف پذیری و ویژگی های تماس پیشرفته را برای مشاغل فراهم می کند که با سیستم های تلفنی داخلی امکان پذیر نیست. بهترین قسمت این است که در برنامه های مقرون به صرفه و قیمت گذاری مناسب برای نیازهای کوچک تجاری وجود دارد.

ارائه دهندگان خدمات تلفن اینترنتی بهترین تلفن های ثابت بسیار ایمن و با کیفیت تماس بالا را با انعطاف پذیری خدمات ارتباطی مدرن مانند ارسال پیام کوتاه ، کنفرانس ، گزینه های به روزرسانی مکرر و پشتیبانی 24 ساعته از مشتری ، تلفیق می کنند. تلفنهای تجاری سنتی و سیستمهای PBX (تبادل شعبه خصوصی) کاملاً منطبق با این موضوع نیستند.

تماس تلفنی اینترنتی چیست؟

تماس تلفنی اینترنتی تلفنی است که از طریق اینترنت برقرار می شود و توسط فناوری VoIP (پروتکل صدا از طریق اینترنت) امکان پذیر می شود. روش های مختلفی برای برقراری تماس اینترنتی وجود دارد ، از جمله:

از طریق تلفن ثابت

با آداپتور تلفنی آنالوگ (ATA) یک تلفن ثابت را به سیستم VoIP متصل می کند تا تماس های اینترنتی را فعال کند. فقط کابل تلفن خود را به دستگاه وصل کنید و از آن استفاده کنید.


از رایانه به رایانه دیگر

یک برنامه مجهز به VoIP بارگیری کنید ، یک حساب آنلاین تنظیم کرده و تماسهای اینترنتی را شروع کنید. کیفیت تماس تا حد زیادی به زیرساخت و پهنای باند شما بستگی دارد ، بنابراین همیشه یک سیستم تلفن ایده آل برای تجارت خصوصاً برای مشاغل کوچک و متوسط ​​ایجاد نمی کند.

نمونه هایی از این نوع برنامه ها:

  • VoIP
  • Google Voice
  • Facebook Messaging 

از رایانه به تلفن دیگر

از یک ارائه دهنده نرم افزار شخص ثالث بهره بگیرید تا رایانه خود را به تلفن ثابت متصل کرده و با رایانه شخصی خود مکالمه تلفنی برقرار کنید. شما قادر خواهید بود از خدمات VoIP آنها با قیمتی مناسب استفاده کنید، که هنوز هم به مراتب کمتر از هزینه ای است که یک شرکت تلفن سنتی از شما می گیرد.

استفاده از تلفن های نرم افزاری و برنامه ها

با استفاده از هر دستگاه دستی به VoIP متصل شوید. این تنظیم برای مشاغل دارای کارمندان دورکار یا از راه دور ایده آل است.

تلفن اینترنتی چگونه کار می کنند؟

تلفنهای اینترنتی از فناوری VoIP برای استفاده از تماسهای تلفنی استفاده می کنند. از این رو به تلفن های اینترنتی تلفن های VoIP نیز گفته می شود. نحوه کار تماس تلفنی اینترنتی به شرح زیر است:

سیگنال های صوتی که تولید می کنید به بسته های داده تبدیل می شوند. این بسته ها تا زمانی که به مقصد برسند از طریق اینترنت سفر می کنند و از طریق اینترنت خارج می شوند. VoIP بسته ها را به سیگنال های صوتی تبدیل می کند تا از طرف دیگر آن پیام را درک کند.

تلفن های اینترنتی می توانند تلفن های رومیزی واقعی باشند که شباهت زیادی به تلفن های ثابت معمولی شما یا هر دستگاه مجهز به VoIP متصل به اینترنت مانند تلفن های همراه ، لپ تاپ ها یا تبلت ها دارند.

مزایای استفاده

در گذشته مجبور بودید ارائه دهنده های کانال های ارتباطی مختلف مانند تماس صوتی ، نمابر ، PBX و ابزار کنفرانس را تهیه کنید. در نتیجه ، تجارت شما با چالش های مختلفی از جمله تعمیر و نگهداری و تعمیر سیستم های مختلف ، پرداخت قبض های مختلف برای ارائه دهندگان مختلف و بدترین حالت ، تلاش برای داشتن راه حل های مختلف ارتباطی با یکدیگر درگیر است. تصور کنید برای کسب و کارهای بزرگ یا مشاغل دارای کارمندان دور کار و از راه دور چقدر سخت بود!

خوشبختانه ، اکنون یک راه حل وجود دارد که بیشتر ، اگر نه همه ، نیازهای ارتباطی کسب و کار شما را تحت یک سیستم عامل واحد برآورده می کند. اگر می خواهید سیستمی داشته باشید که شامل همه موارد مورد نیاز شما شود ، استفاده از تلفن اینترنتی بهترین راه برای این کار است. امکانات ویپ و تلفن اینترنتی بسیار زیاده بوده و می تواند تمام نیازهای مجموعه شما را پوشش بدهد.

برخی از مزایا عبارتند از:

  • هزینه های پایین تر
  • افزایش قابلیت دسترسی
  • قابلیت حمل کامل
  • مقیاس پذیری بالاتر
  • ویژگی های پیشرفته
  • در دسترس بودن
  • قطعی خیلی کم
  • امکانات زیادتر
  • کیفیت صدای شفاف تر
  • پشتیبانی از چند وظیفه ای
  • انعطاف پذیری بیشتر

نصب و راه اندازی تلفن اینترنتی

نصب و راه اندازی سرویس تلفنی بر بستر شبکه باعث کاهش هزینه های مجموعه شما خواهد شد. سرعت عمل را افزایش داده و چابکی سازمان شما را بیش از پیش می کند. به همین خاطر داشتن یک سرویس تلفنی ارزان قیمت باعث رشد مجموعه شما خواهد شد.

نصب و راه اندازی تلفن اینترنتی

خدمات تلفن اینترنتی


این راه حل ارتباطی همه در یک قادر به ارائه فناوری های زیر در یک پلت فرم است:

تماسهای صوتی


با امکان برقراری تماس های اینترنتی با VoIP ، از تماس های سراسری ارزان قیمت و همچنین تماس های بین المللی و تماس های رایگان برای مشاغل لذت خواهید برد.

تلفن سانترال میزبان ابر


مشاغل همچنین باید کلیه تماس های دریافتی را مدیریت کنند و سیستم PBX میزبان این مشکل را برطرف می کند. این ویژگی چندین ویژگی دارد که اداره هر تماس از جمله سازمانها را آسان می کند.

برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • خودکار
  • شناسه تماس گیرنده
  • داشتن ورودی و خروجی
  • غربالگری تماس
  • مسدود کردن تماس
  • ضبط تماس
  • انتظار تماس
  • مسیریابی پیشرفته تماس
  • بازارسال تماس پیشرفته
  • ارسال و دریافت فکس
  • استفاده از ایمیل


مشاغل حتی می توانند قوانین مختلف پاسخ گویی را برای ساعات مختلف روز تنظیم کنند. به عنوان مثال ، تمام تماس های تلفنی در ساعات کاری پاسخ داده می شوند و روت می شوند در حالی که تماس های بعد از ساعت می توانند مستقیماً به پست صوتی ارسال شوند.

آیا برای VoIP به تلفن خاصی احتیاج دارید؟

پاسخ: نه ، شما برای خدمات VoIP مستقر در تلفن نیازی به رایانه ندارید. با این حال ، شما به اتصال اینترنت پهن باند موجود نیاز دارید. همچنین می توانید یک تلفن IP اختصاصی خریداری کنید. اما این لازم نیست ، زیرا اکثر ارائه دهندگان گزینه BYOD را ارائه می دهند.

راه اندازی تلفن اینترنتی

برای دریافت خدمات نصب و راه اندازی تلفن اینترنتی و پیاده سازی و راه اندازی ویپ در شرکت می توانید با پیشگام رایانه در تماس باشید. تیم فنی ما آماده ارائه خدمات و مشاوره در خصوص راه اندازی تلفن اینترنتی به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.