پشتیبانی سرور hp

پشتیبانی سرور hp

پشتیبانی سرور hp و خدمات تعمیر و نگهداری سرور HP به صورت حضوری و تلفنی و از راه دور به صورت ۲۴ ساعته در پیشگام رایانه انجام می شود. تعمیر و پشتیبانی سرور اچ پی شامل: تعمیر مادربرد سرور، تعمیر برق سرور، تعمیر هارد سرور، تعمیر فن سرور و مشکلات نرم افزار سرور می باشد. شرکت پیشگام رایانه با چندین سال سابقه در زمینه ارائه خدمات عیب یابی، تعمیرات و پشتیبانی سرورهای رک مانت و تاور اچ پی آماده ارائه خدمات به سازمان ها، سازمان ها و شرکت ها می باشند.


تعویض قطعات سرور و ارتقاء سرورهای اچ پی یکی دیگر از خدمات شرکت پیشگام رایانه برای سرویس و پشتیبانی سرور hp است. شما مشتریان عزیز می توانید از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان ما برای تعمیر و یا ارتقاء سرورهای اچ پی استفاده نمایید. در صورت نیاز به دریافت خدمات پشتیبانی سرورهای hp و پشتیبانی شبکه می توانید با شماره تلفن 02157801000 با شرکت پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید.

پشتیبانی سرور hp

یکی از درخواست های متداول به واحد پشتیبانی سرور hp و سرویس سرور شرکت پیشگام رایانه تعمیر قطعات سرور hp می باشد. خرابی برخی از قسمت های سرور hp می تواند برای خود سرور هزینه داشته باشد. همیشه مشکل سرور نیست که شما را متقاعد می کند که از یک متخصص سرور کمک بگیرید. سخت افزار و نرم افزار شبکه و سرور hp به طور مداوم در حال به روز رسانی هستند. قطعات جدیدتر با فریمور بهتر عیوب نسخه های قبلی را پوشش می دهند، سرعت بیشتری دارند، ظرفیت و قدرت و کارایی بالاتری دارند. برای داشتن بهترین کارایی در شبکه و تجهیزات خود و همچنین استفاده از سیستم های نرم افزاری به روزتر، همیشه برای ارتقای سرور hp برنامه ریزی کنید.


پشتیبانی سرورهای hp

سرور hp چیست؟

سرور اچ پی یا HPE Servers محصول یک شرکت آمریکایی پیشرو در تولید سخت افزار سرور اختصاصی به نام Hewlett Packard Enterprise می باشد. سرور به معنای سخت افزار قدرتمندی است که معمولاً در مراکز داده یا مراکز داده میزبانی می شود و از امکاناتی مانند مجازی سازی پشتیبانی می کند.


سرورهای hp مرکز اصلی پردازش هستند و میزبان اطلاعات شما در دنیای اینترنت یا شبکه های محلی و شرکتی هستند. شرکت اچ پی سال هاست که در زمینه ارائه خدمات سرور مجازی فعالیت می کند. شرکت hp محصولاتی را در رنج های پردازشی و قیمتی مختلف به بازار عرضه کرده است. سرورهای شرکت hp با وجود تحریم ها و محدودیت هایی که برای کاربران ایرانی وجود دارد در ایران بسیار محبوب هستند.

انواع سرورهای اچ پی

شرکت HP سرورهایی با ابعاد و اندازه های مختلف تولید می کند. بیشترین استفاده از سرورهای hp در مراکز داده از نوع Rack mount یا Sleep می باشد. البته شرکت hp سرورهای ایستاده را نیز تولید می کند که معمولا برای استفاده در شبکه های محلی و کسب و کارهای کوچک و متوسط استفاده می شوند. اکثر قسمت های سرورهای hp قابل تغییر یا ارتقا هستند و از نظر قابلیت گسترش این سرورها گزینه های خوبی هستند. سرورهای hp با تمامی قطعات تولید شده توسط این شرکت و برخی شرکت های مطرح دیگر قابل تعویض بوده و از فناوری های به روز در آنها استفاده می شود.

پشتیبانی و ارتقاء سرور hp

ارتقاء سرور hp ممکن است با هدف سرعت بالاتر، حافظه بیشتر یا قدرت پردازش بیشتر باشد. یا ممکن است مجبور شوید اجزای سرور اچ پی را برای استفاده از نقش ها و نرم افزارهای مختلف ارتقا دهید. در هر صورت کارشناسان خبره شرکت پیشگام رایانه با ارزیابی نیاز شما و ظرفیت شبکه شما، مشاوره های لازم را برای ارتقای سرورهای اچ پی به بهینه ترین حالت و ارائه کلیه خدمات سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با ارتقای سرورهای hp شما ارائه می کنند.

پشتیبانی و ارتقاء سرور hp

کنترل سرور و سیستم عامل

Firmware نرم افزاری است که در حافظه فقط خواندنی (ROM) ذخیره می شود. فریمور مسئول رفتار سیستم در اولین روشن شدن و انتقال کنترل سرور به سیستم عامل است. هنگامی که به سیستم عامل موجود در برد سیستم سرور hp اشاره می شود، به آن رام سیستم یا بایوس می گویند. هنگامی که به Firmware روی سخت‌افزار دیگری که در سرور hp پیکربندی شده است اشاره می‌کنیم، آن را Option ROM می‌گویند. سرورهای ProLiant دارای هارد دیسک، کنترل‌کننده‌های آرایه هوشمند، Remote Insight Lights-Out Edition (RILOE)، Remote Insight Lights-Out Edition II (RILOE II) و گزینه‌های Integrated Lights-Out هستند که دارای سیستم‌افزار قابل به‌روزرسانی هستند.

به روز رسانی سیستم عامل hp

به روز رسانی سیستم عامل (که به آن فلش کردن رام نیز گفته می شود) به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری منظم سرور hp بسیار مهم است. علاوه بر این، بررسی به‌روزرسانی‌های میان‌افزار خاص در بین به‌روزرسانی‌های معمولی به حفظ عملکرد بهینه سرور کمک می‌کند. HP توصیه می کند قبل از ارسال یک قطعه برای تعویض به HP، به روز رسانی سیستم عامل را بررسی کنید.

بازیابی و ریکاوری اطلاعات سرور

پشتیبانی سرور hp شامل خدمات بازیابی و ریکاوری اطلاعات از دست رفته است. بازیابی اطلاعات یکی از محبوب ترین خدمات در شرکت پیشگام رایانه است. بازیابی اطلاعات سرور hp به بهترین وجه توسط کارشناسان ما انجام می شود. بازیابی اطلاعات سرور hp بسیار حساس و پیچیده است و با دستکاری های ناآگاهانه و جزئی به راحتی غیر ممکن می شود.


در مواقع بحرانی که اطلاعات مهم از بین می رود، مانند خطا در پشتیبان گیری یا مشکلات دیگری که سرور hp اجازه دسترسی به داده ها را نمی دهد، شرکت پیشگام رایانه می تواند به شما کمک کند. تجربه تکنسین های شرکت پیشگام رایانه در بازیابی اطلاعات RAID و انواع سرورهای مجازی، پایگاه داده های SQL به مشتریان کمک می کند.

تعمیرات مادربرد سرور hp

مادربرد یکی از اجزای مهم در سرورهای hp است. علت بسیاری از مشکلات سرور اچ پی در پشتیبانی سرور hp مربوط به مادربرد سرور است. مشکلات مادربرد سرور hp به سخت افزار و نرم افزار طبقه بندی می شوند. مادربرد سرور hp از اجزای مختلفی تشکیل شده است. برد اصلی به عنوان قسمت اصلی سرور، محل قرارگیری رم سرور، سی پی یو، سرور سخت، کارت کنترلر خواندن و اسلات های توسعه PCIe است. سایر قطعات سخت افزاری که در تعمیر مادربرد سرور اچ پی در نظر گرفته می شوند عبارتند از: باتری بایوس، حافظه CMOS، تراشه ILO، کنترلر خواندن و ….

تعمیرات پاور سرور hp

منبع تغذیه (psu) یا پاور سرور hp یکی از اساسی ترین قسمت های سرور است. این قطعه حیاتی وظیفه تامین برق تمامی قسمت های سرور hp مانند رم، سی پی یو، هارد و … را بر عهده دارد، مشکل سرور hp power حتی احتمال معیوب شدن مادربرد را نیز به دنبال دارد. به همین دلیل تعمیر پاور سرور اچ پی و در بسیاری از مواد جایگزین کردن پاور در هنگام پشتیبانی سرور hp بسیار مهم است.


پاور سرور اچ پی از Nogh Hot Plug می باشد یعنی در حین کار می توان آن را به سرور اضافه یا حذف کرد. اکثر سرورهای HP، مانند سرور DL360 G9، از برق اضافی استفاده می کنند. این ویژگی امکان استفاده از دو منبع تغذیه را برای سرورهای hp فراهم می کند. در صورت خرابی هر یک از منبع تغذیه سرور hp، منبع تغذیه دیگر تعویض می شود و هیچ وقفه ای در کار سرور ایجاد نمی شود.

تعمیرات فن سرور hp

فن سرور یکی دیگر از بخش های مهم سرورهای HP است. فن سرور از جلوی سرور hp وارد سرور می شود و پس از عبور از هارد و پردازنده به انتهای سرور (سرورهای سری DL) هدایت و خارج می شود. سرعت فن سرور اچ پی با توجه به دمای قطعات سرور و در مواقع نیاز تغییر می کند. بنابراین، شامل چندین سیم در داخل یک کانکتور است.


سرورهای اچ پی معمولا از چندین فن برای خنک کردن سیستم استفاده می کنند. به همین دلیل وقتی یکی دو فن معیوب می شود، سرعت بقیه فن ها زیاد می شود و سرور خاموش نمی شود. هنگام بوت شدن سرور، تمامی قطعات بررسی می شود و مثلاً اگر فن شماره 8 معیوب باشد، سیستم به طور کامل مشکل را به کاربر اطلاع می دهد. تعمیر فن سرور اچ پی گاهی مقرون به صرفه نیست و تعویض آن در زمان پشتیبانی سرور hp گزینه بهتری است.

عمر سرورهای hp چقدر است؟

سرورهای hp معمولا بین 5 تا 8 سال دوام می آورند. اکثر مردم تمایل دارند که سرورهای خود را در حدود 5 سال تعویض کنند، اما شما مجبور نیستید، به خصوص بسته به محیط فیزیکی خود می توانید دیرتر نسبت به تعویض سرورها اقدام کنید. اما اگر سروری را در محیطی تمیز قرار می دهید، معمولاً 5 تا 8 سال دوام می آورد. توصیه می شود قبل از آن به تعویض درایوها اقدام کنید.

تعویض درایوهای سرور hp

اولین چیزی که در پشتیبانی سرور hp به چشم می خورد، خراب شدن درایوهای سرور است. معمولا درایوهای سرور hp حدود ۴ سال عمر می کنند. به طور کلی، یک قانون خوب این است که پس از حدود 4 سال شروع به تعویض درایو کنید. ممکن است بتوانید عمر سرور خود را با SSD ها کمی بیشتر کنید. توجه داشته باشید که خرابی درایوها می تواند بر سایر قطعات سخت افزاری نیز تاثیر منفی داشته باشد.

سرویس دوره ای سرور hp

سرورهای hp باید همیشه در مدار باشند و بسیار کم پیش می آید که سرور برای مدتی از مدار خارج شود. بنابراین در زمان پشتیبانی سرور hp باید به صورت دوره ای از نظر سلامت و کارایی بررسی شوند. در سرویس های دوره ای، سلامت قطعات سرور حداقل هر شش ماه یکبار بررسی و تست می شود. در صورت نیاز به تعویض، تعمیر و یا ارتقاء سخت افزار، قبل از بروز خرابی اساسی انجام می شود. توصیه پیشگام رایانه به شما مدیران شبکه این است که از خدمات پشتیبانی سرور hp در این زمینه بهره مند شوید.

هزینه تعمیر سرور hp چقدر است؟

هزینه تعمیر سرور اچ پی بسته به سخت افزار یا نرم افزار آن متفاوت است. معمولاً رفع مشکلات نرم افزار سرور hp هزینه کمتری نسبت به تعمیرات سخت افزاری دارد. در صورت نیاز به تعویض قطعات سرور hp، هزینه قطعه، هزینه کارشناس و هزینه تعویض قطعه محاسبه می شود. کارشناسان فنی ما در شرکت پیشگام رایانه در واحد تعمیر سرور اچ پی مشکل سرور و هزینه رفع ایراد را به اطلاع مشتری عزیز می رساند.

خدمات پشتیبانی سرور hp

پشتیبانی سرور hp یکی از خدمات شرکت پیشگام رایانه است. پشتیبانی و نگهداری سرور hp باعث می شود تا یک شبکه کامپیوتری بتواند به خوبی اجرا شود. نگهداری صحیح سرور hp معمولاً به عهده مدیر شبکه است و برای عملکرد شبکه بسیار مهم است. در صورتی که شبکه شما دارای مدیر نیست می توانید از برونسپاری خدمات استفاده کنید. اگر به تعمیر و نگهداری سرور به صورت تخصصی نیاز داشتید می توانید با شرکت پیشگام رایانه تماس بگیرید.

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.